Janet Jackson
Moderatorzy: DaX, Sephiroth820, MJowitek, majkelzawszespoko, kaem, @neta, anialim, Mariurzka, Mafia
- JoannaTempest
- Posty: 167
- Rejestracja: wt, 01 wrz 2009, 13:44
Na empik.com napisane jest ( nie przez osobe piszącą recenzję) że Janet chciała oddac hołd piosence Don't Stop ('Till You Get Enough)
Opis albumu: The Best
„Janet Jackson: The Best” to pierwsza w tym dziesięcioleciu płyta podsumowująca ponad dwudziestoletnią karierę Janet – od przełomowego „Control” z 1986 roku po ostatni studyjny album „Discipline”. Po raz pierwszy na jednym wydawnictwie zebrano wszystkie utwory artystki, które zajęły pierwsze miejsca na listach przebojów. Na płycie znalazła się również nowa piosenka – napisany wspólnie z Rodneyem Jerkinsem singiel „Make Me”, który jest hołdem złożonym Michaelowi i jego piosence z 1979 roku pt: „Don't Stop Till You Get Enough"
Zródło: http://www.empik.com/the-best-muzyka,prod28070409,p
Opis albumu: The Best
„Janet Jackson: The Best” to pierwsza w tym dziesięcioleciu płyta podsumowująca ponad dwudziestoletnią karierę Janet – od przełomowego „Control” z 1986 roku po ostatni studyjny album „Discipline”. Po raz pierwszy na jednym wydawnictwie zebrano wszystkie utwory artystki, które zajęły pierwsze miejsca na listach przebojów. Na płycie znalazła się również nowa piosenka – napisany wspólnie z Rodneyem Jerkinsem singiel „Make Me”, który jest hołdem złożonym Michaelowi i jego piosence z 1979 roku pt: „Don't Stop Till You Get Enough"
Zródło: http://www.empik.com/the-best-muzyka,prod28070409,p
- Damianos60
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 12 gru 2008, 10:57
- Skąd: Legnica
- editt
- Posty: 646
- Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 16:19
- Skąd: Starachowice, http://twitter.com/editt86
http://twitpic.com/qxxoo
http://twitpic.com/qxxce
http://twitpic.com/qxx40
http://twitpic.com/qxunt
Janet z wiekiem jest coraz piękniejsza
http://twitpic.com/qxxce
http://twitpic.com/qxx40
http://twitpic.com/qxunt
Janet z wiekiem jest coraz piękniejsza
- invincible_girl ;)
- Posty: 550
- Rejestracja: ndz, 15 cze 2008, 18:23
- Skąd: Capricious anomaly in the sea of space
Fajna ta piosenka. A dobrze, że się nie rozkręciała za bardzo, bo za pewne by o nij pisali, że "brat jej zmarł, a ona robi karierę". Dobry do okoliczności osobistych. Bardzo ładna kobieta. I nie zapominajmy, że już jest po 40stce! A wygląda jak młoda bogini. Kocham ją!
Never say goodbye, because saying goodbye means going away. And going away means forgetting. Peter Pan
- editt
- Posty: 646
- Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 16:19
- Skąd: Starachowice, http://twitter.com/editt86
W wywiadzie mówi także o Michaelu.
Janet Jackson on suriving the family circus and missing Michael
The littlest Jackson is back in the limelight. Janet talks parents, politics, Michael — oh, and music
There are many places you might expect to find an A-list star in Hollywood, but a scruffy dance studio at the wrong end of the Walk of Fame isn’t the first that springs to mind. The homeless and the addicted hustle the star-spotting tourists who wander wide-eyed into souvenir shops selling Michael Jackson memorabilia, utterly unaware that, two floors above them, his youngest sister is rehearsing the choreography for her new single, Make Me.
“I love the natural light,” says Janet Jackson, nodding towards the huge windows that look out onto the gritty streets below. She's devoid of make-up and dressed in black tracksuit bottoms and a grey cashmere top, a low-key look that matches the location. There is no big entourage in tow, either, just her personal assistant and a publicist. It’s surprising to find such a huge celebrity in such understated circumstances, particularly given the intense scrutiny the Jackson family is under following the loss of its most famous member in June this year.
“People don’t really know, they don’t look in,” she says, staring back to the boulevard once more. “Nobody notices.” Brief respite, perhaps — since she appeared on stage with the Jackson 5 at the age of seven, all people have done is peer portentously at Janet Damita Jo Jackson’s professional and private life. “Certain aspects [of fame] aren’t easy, but I’ve been fortunate,” the 43-year-old says of life in front of the lens. “There are always paparazzi, but there are restaurants or places that they don’t know you frequent. And the people there are loyal, so they stay quiet.”
Unlike some of her siblings, Jackson knows about discretion. Since Michael’s death, she has been the quietest of the clan. Generally, despite a celebrated singing career that has ranged from the provocative to the political, she has kept her private life just that. Nobody knew she had married the choreographer René Elizondo in 1991 until they divorced in 2003. Her relationship with the producer Jermaine Dupri, which ended earlier this year, was also kept relatively clear of tabloid tittle-tattle.
Related Links
“I think, to this day, people view me as a very shy person,” she says. “I don’t think I’m shy. I’m just quiet until I get to know you. I sit back and I watch and I observe. Though I’m someone that loves life, loves to have fun — I love being around my family. And I’m ambitious.”
Driven she absolutely is. Over the three decades of her recording career, she has reinvented herself almost as many times as Madonna. She has done political, playful, sensual, charitable and, following that infamous Super Bowl boob, controversial. Initially, however, she was little more than a pop puppet. “I was never really into the earlier stuff,” she remarks of the trite teenage albums Dream Street and Janet Jackson. “At that point, my mind was set on going to college, but I did music because it was what my father wanted me to do.”
A notorious disciplinarian, Joe Jackson was incredibly tough on his children. Janet has said in the past that the rigorous regimen was a double-edged sword: “Because of it, I’ve been able to achieve a lot of things that I wanted to. Granted, it took a lot of childhood away from me, but to have that focus has truly blessed me.” She wrote her first song at nine, appeared on the family variety show the same year and signed a recording deal at 14. She has never ridden the subway, and can’t go out for coffee, but she doesn’t seem regretful. “I can’t say I miss it, because I don’t experience it. And don’t get me wrong, I still get to enjoy it here and there.”
Jackson finally took charge of her career on her 1986 album Control, when she began writing, producing and playing keyboards. “My brothers took piano lessons when we were kids, so I wanted to take piano lessons. Then they quit because they went on tour, so I quit because I didn’t want to take them by myself. But that’s where it started from; I started playing by ear.”
If Control, with lyrics such as “When I was 17 I did what people told me/Did what my father said and let my mother mould me”, was about cutting the apron strings, 1989’s multiplatinum-seller Rhythm Nation 1814 saw Jackson develop a social conscience. “There was a major drug issue back then,” she recalls. “Crack cocaine was being introduced in the inner cities, and it was cheap. I remember seeing something on CNN about a little kid who was homeless, sleeping in the back of a car. And that was what it all sparked from.”
As well as politics, she has drawn inspiration from all manner of places: “I used to watch a lot of MGM movies, so Sammy Davis Jr.” She is also an unlikely fan of that mammary-mad British milkman Benny Hill. “I love [him]. When I was in school, I would watch it before going to sleep.” Later albums such as The Velvet Rope explored Jackson’s sexual side, a subject she continued to discuss as recently as her 2008 release, Discipline. Yet her new single, Make Me, recorded for her greatest-hits compilation, The Best, is simply about partying: “I think people want escapism right now, because there’s so much going on,” she says. “There’s so much heartache, there’s so much pain, there’s so much death. It’s a sad world right now.”
Although she might not be singing about it, Jackson is still in touch with her political side. “I think people are giving [Obama] really such a hard time. Everyone wants everything to turn around immediately. It took us how many years to get to this point? People say, ‘His first 100 days in office, what has he done?’ You can’t do that to the man. It’s not going to happen tomorrow. It's going to take us time to get out of it.”
Having sold more than 100m albums, Jackson has had an impact on popular culture that shouldn’t be underestimated. This was a young black woman who wrote, produced and played much of her music, and whose cutting-edge choreography continues to inspire the newer generation of acts. Cheryl Cole’s recent X Factor performance tipped a military-clad nod towards Jackson’s Rhythm Nation iconography, while Britney Spears and Christina Aguilera have cited her as an inspiration. “She was one of the first female pop icons that I could relate to,” says Rihanna. “She was so vibrant, she had so much energy. She still has power. I’ve seen her on stage, and she can stand there for 20 minutes and have the whole arena scream at her. You have to love Janet.”
Jackson is appreciative of, if not fawning about, the flattery bestowed on her by today’s pop princesses. “I think it’s great for someone to emulate you,” she says slowly. “It lets you know that they’ve watched your work and admired what it is you’ve done.” For her part, Jackson “enjoys” Lady Gaga and “loves” Alicia Keys, for both her music and her spirit. “She has such a beautiful soul. I love her for that. There’s not a lot of them.”
Preparing to put herself back among the Rihannas and Gagas, Jackson is promoting The Best while preparing a European tour for 2010 and writing a book, True You, which, she says, will look at her struggles with weight gain and self-esteem. Yet for all her insecurities — she was quoted recently as saying that she hated her smile — Jackson seems strong. There’s no high-pitched simpering, no glibness, just steady, if occasionally guarded, opinion. It does, however, take time for her to be drawn on Michael. She finally opens up when pressed about her tribute performance at the MTV Video Music Awards in September. “It hit me before I was about to do the performance, and it hit me when we were in rehearsal. There was a huge image of him on this screen, and I started to cry. I had to step away.” She saw her brother two days before his death, and for months after avoided watching television, but his image is impossible to escape. “You know, a day doesn’t go by where you don’t think about him,” she says. “It’s always there, in every sense. “But it will get better. It’s not easy, but I know with time it will get easier.” She stops. “But it will never be easy. It’s my brother.”
Almost as soon as the M-word is mentioned, the PR machine kicks in, and Jackson must return to rehearsals. What motivates her to keep going? Surely she could sit back, admire the awards, the accolades, the achievements? “I think it’s just passion. That’s all it is. Would you do it for free, that’s the question. And if you’re passionate enough, you will. That’s what I think the secret to success is. You don’t want to stop, so, as long as you can, you keep going.” She pauses. “I hadn’t listened to any of the old stuff until we put this compilation together. The body of work trips me out, but I almost forget it’s there. I don’t look back, I just try to keep going.”
http://ow.ly/GDcl
Janet Jackson on suriving the family circus and missing Michael
The littlest Jackson is back in the limelight. Janet talks parents, politics, Michael — oh, and music
There are many places you might expect to find an A-list star in Hollywood, but a scruffy dance studio at the wrong end of the Walk of Fame isn’t the first that springs to mind. The homeless and the addicted hustle the star-spotting tourists who wander wide-eyed into souvenir shops selling Michael Jackson memorabilia, utterly unaware that, two floors above them, his youngest sister is rehearsing the choreography for her new single, Make Me.
“I love the natural light,” says Janet Jackson, nodding towards the huge windows that look out onto the gritty streets below. She's devoid of make-up and dressed in black tracksuit bottoms and a grey cashmere top, a low-key look that matches the location. There is no big entourage in tow, either, just her personal assistant and a publicist. It’s surprising to find such a huge celebrity in such understated circumstances, particularly given the intense scrutiny the Jackson family is under following the loss of its most famous member in June this year.
“People don’t really know, they don’t look in,” she says, staring back to the boulevard once more. “Nobody notices.” Brief respite, perhaps — since she appeared on stage with the Jackson 5 at the age of seven, all people have done is peer portentously at Janet Damita Jo Jackson’s professional and private life. “Certain aspects [of fame] aren’t easy, but I’ve been fortunate,” the 43-year-old says of life in front of the lens. “There are always paparazzi, but there are restaurants or places that they don’t know you frequent. And the people there are loyal, so they stay quiet.”
Unlike some of her siblings, Jackson knows about discretion. Since Michael’s death, she has been the quietest of the clan. Generally, despite a celebrated singing career that has ranged from the provocative to the political, she has kept her private life just that. Nobody knew she had married the choreographer René Elizondo in 1991 until they divorced in 2003. Her relationship with the producer Jermaine Dupri, which ended earlier this year, was also kept relatively clear of tabloid tittle-tattle.
Related Links
“I think, to this day, people view me as a very shy person,” she says. “I don’t think I’m shy. I’m just quiet until I get to know you. I sit back and I watch and I observe. Though I’m someone that loves life, loves to have fun — I love being around my family. And I’m ambitious.”
Driven she absolutely is. Over the three decades of her recording career, she has reinvented herself almost as many times as Madonna. She has done political, playful, sensual, charitable and, following that infamous Super Bowl boob, controversial. Initially, however, she was little more than a pop puppet. “I was never really into the earlier stuff,” she remarks of the trite teenage albums Dream Street and Janet Jackson. “At that point, my mind was set on going to college, but I did music because it was what my father wanted me to do.”
A notorious disciplinarian, Joe Jackson was incredibly tough on his children. Janet has said in the past that the rigorous regimen was a double-edged sword: “Because of it, I’ve been able to achieve a lot of things that I wanted to. Granted, it took a lot of childhood away from me, but to have that focus has truly blessed me.” She wrote her first song at nine, appeared on the family variety show the same year and signed a recording deal at 14. She has never ridden the subway, and can’t go out for coffee, but she doesn’t seem regretful. “I can’t say I miss it, because I don’t experience it. And don’t get me wrong, I still get to enjoy it here and there.”
Jackson finally took charge of her career on her 1986 album Control, when she began writing, producing and playing keyboards. “My brothers took piano lessons when we were kids, so I wanted to take piano lessons. Then they quit because they went on tour, so I quit because I didn’t want to take them by myself. But that’s where it started from; I started playing by ear.”
If Control, with lyrics such as “When I was 17 I did what people told me/Did what my father said and let my mother mould me”, was about cutting the apron strings, 1989’s multiplatinum-seller Rhythm Nation 1814 saw Jackson develop a social conscience. “There was a major drug issue back then,” she recalls. “Crack cocaine was being introduced in the inner cities, and it was cheap. I remember seeing something on CNN about a little kid who was homeless, sleeping in the back of a car. And that was what it all sparked from.”
As well as politics, she has drawn inspiration from all manner of places: “I used to watch a lot of MGM movies, so Sammy Davis Jr.” She is also an unlikely fan of that mammary-mad British milkman Benny Hill. “I love [him]. When I was in school, I would watch it before going to sleep.” Later albums such as The Velvet Rope explored Jackson’s sexual side, a subject she continued to discuss as recently as her 2008 release, Discipline. Yet her new single, Make Me, recorded for her greatest-hits compilation, The Best, is simply about partying: “I think people want escapism right now, because there’s so much going on,” she says. “There’s so much heartache, there’s so much pain, there’s so much death. It’s a sad world right now.”
Although she might not be singing about it, Jackson is still in touch with her political side. “I think people are giving [Obama] really such a hard time. Everyone wants everything to turn around immediately. It took us how many years to get to this point? People say, ‘His first 100 days in office, what has he done?’ You can’t do that to the man. It’s not going to happen tomorrow. It's going to take us time to get out of it.”
Having sold more than 100m albums, Jackson has had an impact on popular culture that shouldn’t be underestimated. This was a young black woman who wrote, produced and played much of her music, and whose cutting-edge choreography continues to inspire the newer generation of acts. Cheryl Cole’s recent X Factor performance tipped a military-clad nod towards Jackson’s Rhythm Nation iconography, while Britney Spears and Christina Aguilera have cited her as an inspiration. “She was one of the first female pop icons that I could relate to,” says Rihanna. “She was so vibrant, she had so much energy. She still has power. I’ve seen her on stage, and she can stand there for 20 minutes and have the whole arena scream at her. You have to love Janet.”
Jackson is appreciative of, if not fawning about, the flattery bestowed on her by today’s pop princesses. “I think it’s great for someone to emulate you,” she says slowly. “It lets you know that they’ve watched your work and admired what it is you’ve done.” For her part, Jackson “enjoys” Lady Gaga and “loves” Alicia Keys, for both her music and her spirit. “She has such a beautiful soul. I love her for that. There’s not a lot of them.”
Preparing to put herself back among the Rihannas and Gagas, Jackson is promoting The Best while preparing a European tour for 2010 and writing a book, True You, which, she says, will look at her struggles with weight gain and self-esteem. Yet for all her insecurities — she was quoted recently as saying that she hated her smile — Jackson seems strong. There’s no high-pitched simpering, no glibness, just steady, if occasionally guarded, opinion. It does, however, take time for her to be drawn on Michael. She finally opens up when pressed about her tribute performance at the MTV Video Music Awards in September. “It hit me before I was about to do the performance, and it hit me when we were in rehearsal. There was a huge image of him on this screen, and I started to cry. I had to step away.” She saw her brother two days before his death, and for months after avoided watching television, but his image is impossible to escape. “You know, a day doesn’t go by where you don’t think about him,” she says. “It’s always there, in every sense. “But it will get better. It’s not easy, but I know with time it will get easier.” She stops. “But it will never be easy. It’s my brother.”
Almost as soon as the M-word is mentioned, the PR machine kicks in, and Jackson must return to rehearsals. What motivates her to keep going? Surely she could sit back, admire the awards, the accolades, the achievements? “I think it’s just passion. That’s all it is. Would you do it for free, that’s the question. And if you’re passionate enough, you will. That’s what I think the secret to success is. You don’t want to stop, so, as long as you can, you keep going.” She pauses. “I hadn’t listened to any of the old stuff until we put this compilation together. The body of work trips me out, but I almost forget it’s there. I don’t look back, I just try to keep going.”
http://ow.ly/GDcl
- invincible_girl ;)
- Posty: 550
- Rejestracja: ndz, 15 cze 2008, 18:23
- Skąd: Capricious anomaly in the sea of space
O jejku, europejska trasa?! Muszę to zobaczyć !!!
A tak w ogóle, to kto pioerwszy wspólpracował z Jimmy Jamem? MJ czy JJ?
A nawiasem mówiąc, to wzrusza mnie do łez, jak właśnie Jimmy Jam bodajże mówi w wywiadzie z Janet z abc w tego roku, że podczas nakręcania Bad, MJ przyniósł mu płytę, która go najbardziej zainspirowała do napisania piosenek na Bad... A chodziło o... Rhythm Nation
A JJ mówiła nie, że widziała go 2 dni przed śmiercią, ale 2 dni przed jej urodzinami, czyli 14 maja. Mówiła, że śmiali się, że hej. I to, co mnie wzrusza... "Ciągle czekam, aż do mnie zadzwnoi i powie "Dunk?"..." I jeszcze to, jak mówi, że Joe do niej zadzwonił (kiedy ona normalnie wstała, rozpoczynała nowy dzień w NY) i mówił, że MJ miał atak serca, a mama z tyłu samochpdu pisnęła "He's deeeeead!"... Janet zadzwoniła zaraz po tym do Michaela. I tylko ten głos w słuchae "[...] no longer in service"...
A tak w ogóle, to kto pioerwszy wspólpracował z Jimmy Jamem? MJ czy JJ?
A nawiasem mówiąc, to wzrusza mnie do łez, jak właśnie Jimmy Jam bodajże mówi w wywiadzie z Janet z abc w tego roku, że podczas nakręcania Bad, MJ przyniósł mu płytę, która go najbardziej zainspirowała do napisania piosenek na Bad... A chodziło o... Rhythm Nation
A JJ mówiła nie, że widziała go 2 dni przed śmiercią, ale 2 dni przed jej urodzinami, czyli 14 maja. Mówiła, że śmiali się, że hej. I to, co mnie wzrusza... "Ciągle czekam, aż do mnie zadzwnoi i powie "Dunk?"..." I jeszcze to, jak mówi, że Joe do niej zadzwonił (kiedy ona normalnie wstała, rozpoczynała nowy dzień w NY) i mówił, że MJ miał atak serca, a mama z tyłu samochpdu pisnęła "He's deeeeead!"... Janet zadzwoniła zaraz po tym do Michaela. I tylko ten głos w słuchae "[...] no longer in service"...
Never say goodbye, because saying goodbye means going away. And going away means forgetting. Peter Pan
yyy. Ciekawe, biorąc pod uwagę, że Bad jest z 1987 roku, a RN1814 z 1989.invincible_girl ;) pisze:A tak w ogóle, to kto pioerwszy wspólpracował z Jimmy Jamem? MJ czy JJ?
A nawiasem mówiąc, to wzrusza mnie do łez, jak właśnie Jimmy Jam bodajże mówi w wywiadzie z Janet z abc w tego roku, że podczas nakręcania Bad, MJ przyniósł mu płytę, która go najbardziej zainspirowała do napisania piosenek na Bad... A chodziło o... Rhythm Nation
Bitter you'll be if you don't change your ways
When you hate you, you hate everyone that day
Unleash this scared child that you've grown into
You cannot run for you can't hide from you
When you hate you, you hate everyone that day
Unleash this scared child that you've grown into
You cannot run for you can't hide from you
- invincible_girl ;)
- Posty: 550
- Rejestracja: ndz, 15 cze 2008, 18:23
- Skąd: Capricious anomaly in the sea of space
SPROSTOWANIE:
Powiedział to Rodney Jerkins "Kiedy zacząłem wspólpracę z Michaelem, dał mi płytę z muzyką, która go zainspirowała. I pierwszą piosenką na tej płycie było Rhythm Nation"
Pzepraszam za tamto
Powiedział to Rodney Jerkins "Kiedy zacząłem wspólpracę z Michaelem, dał mi płytę z muzyką, która go zainspirowała. I pierwszą piosenką na tej płycie było Rhythm Nation"
Pzepraszam za tamto
Never say goodbye, because saying goodbye means going away. And going away means forgetting. Peter Pan
- editt
- Posty: 646
- Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 16:19
- Skąd: Starachowice, http://twitter.com/editt86
Janet Jackson Took 3 Months to Admit Michael's Death
It's starting to get a little better
We all know that denial is one of the stages of grief; and it sounds like Janet Jackson was going through quite a bit of denial following Michael Jackson's death. In fact, it took her three months before she fully understood he was gone.
Janet Jackson acted no differently than how many people act after the death of a loved one. Janet says she avoided anything that would remind her of Michael Jackson, so she wouldn't have to face the facts.
This worked until her performance at MTV's Video Music Awards, when Janet saw the picture tribute to Michael Jackson. She says, "It hit me before I was about to do the performance, and it hit me when we were in rehearsal... There was a huge image of him on this screen, and I started to cry. I had to step away."
We can't imagine what it's like to lose a family member, not to mention one that is so well known all around the world. Janet does say that it's getting a bit easier for her: "You know, a day doesn't go by where you don't think about him. It's always there, in every sense... But it will get better. It's not easy, but I know with time it will get easier. But it will never be easy. It's my brother."
We're glad Janet Jackson is at least able to talk about her brother's death now and we hope that things do get a bit easier for her. Time does heal all wounds, but that doesn't mean everything will ever be better.
http://ow.ly/HoC3
It's starting to get a little better
We all know that denial is one of the stages of grief; and it sounds like Janet Jackson was going through quite a bit of denial following Michael Jackson's death. In fact, it took her three months before she fully understood he was gone.
Janet Jackson acted no differently than how many people act after the death of a loved one. Janet says she avoided anything that would remind her of Michael Jackson, so she wouldn't have to face the facts.
This worked until her performance at MTV's Video Music Awards, when Janet saw the picture tribute to Michael Jackson. She says, "It hit me before I was about to do the performance, and it hit me when we were in rehearsal... There was a huge image of him on this screen, and I started to cry. I had to step away."
We can't imagine what it's like to lose a family member, not to mention one that is so well known all around the world. Janet does say that it's getting a bit easier for her: "You know, a day doesn't go by where you don't think about him. It's always there, in every sense... But it will get better. It's not easy, but I know with time it will get easier. But it will never be easy. It's my brother."
We're glad Janet Jackson is at least able to talk about her brother's death now and we hope that things do get a bit easier for her. Time does heal all wounds, but that doesn't mean everything will ever be better.
http://ow.ly/HoC3
- invincible_girl ;)
- Posty: 550
- Rejestracja: ndz, 15 cze 2008, 18:23
- Skąd: Capricious anomaly in the sea of space
Janet dała piękny występ na X Factory> http://www.youtube.com/watch?v=3nCrFIACiyE
Never say goodbye, because saying goodbye means going away. And going away means forgetting. Peter Pan
- editt
- Posty: 646
- Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 16:19
- Skąd: Starachowice, http://twitter.com/editt86
Michael, nie zawiodę cię!
Śmierć brata to był dla niej cios w samo serce. Teraz Janet nie może jednak myśleć tylko o sobie. Najważniejsze są dzieci Michaela. Kiedyś obiecała, że będzie dla nich jak matka. Teraz przyszedł moment, kiedy może dotrzymać słowa.
Nie zastanawiała się ani chwili. Mimo zaplanowanych zdjęć przekonała producentów filmu „Małżeństwa i ich przekleństwa 2”, żeby dali jej kilka tygodni urlopu. Bardzo ich potrzebowała. Zresztą nie tylko ona. „Chcę być blisko dzieci Michaela” – tłumaczyła Janet. „One są teraz najważniejsze. Powinniśmy być razem”. Tego chciał również jej brat. Najmłodsza z klanu Jacksonów była jedyną osobą, która miała z nim stały kontakt. Z jego dziećmi także. 12-letni Prince Michael, o rok młodsza Paris i 7-letni Prince Michael II (nazywany przez wszystkich Blanket) od zawsze traktowali ciocię jak matkę. Według ostatnich doniesień Michael wielokrotnie pytał, czy Janet mogłaby zająć się bratankami, gdyby jemu stało się coś złego. Teraz, po jego śmierci, piosenkarka chce spełnić daną bratu obietnicę. Formalnie według testamentu opiekę nad dziećmi Michaela ma przejąć jego matka Katherine. Jednak z przecieków z domu Jacksonów wynika, że to właśnie Janet przygarnie tę trójkę. „Babcia ma prawie 80 lat. Mimo że cieszy się świetnym zdrowiem, zdaje sobie sprawę, że dzieci będą potrzebowały kogoś, kto zostanie z nimi dłużej. Kogoś takiego jak jej najmłodsza córka” – pisał „People”. Dziennikarze biorą pod uwagę jeszcze jeden scenariusz. Portal Msnbc.com podał, że Katherine specjalnie chce zmienić wolę syna i przekazać prawa Janet, żeby ochronić wnuki przed mężem Josephem. Człowiekiem, który zamienił ich życie w koszmar.
DZIECIĘCY DRAMAT
Janet urodziła się w 1966 roku. Jej ukochany brat miał wtedy osiem lat i pierwsze sukcesy na koncie z zespołem The Jackson 5. Po latach przyznała, że z dzieciństwa ma tylko kilka miłych wspomnień. „Pamiętam zabawy z dziećmi sąsiadów. Ganialiśmy po naszej ulicy, wspinaliśmy się na murki. Razem z koleżanką Wendy brałyśmy patyki i udawałyśmy, że gotujemy obiad w piaskownicy. Potrawy robiłyśmy z jagód” – zwierzała się Tyrze Banks w jej programie. „Tęsknię za tym beztroskim czasem. Mam duży żal do rodziców, że odebrali nam wszystkim dzieciństwo. To przez nich musieliśmy szybko dojrzeć i zachowywać się jak dorośli”. Janet, widząc, co ojciec robił z jej braćmi, nie chciała mieć żadnych kontaktów z show-biznesem. Długo marzyła, że zostanie dżokejką. Jednak Joseph Jackson miał wobec niej zupełnie inne plany. „Nikt mnie nie pytał, czy chcę występować na scenie. To był po prostu kolejny krzyżyk odhaczony w planie mojego ojca” – mówiła. Pierwszy raz wystąpiła z braćmi w wieku siedmiu lat. Rok później Joseph zabronił jej mówić do siebie „tato”. Miała się do niego zwracać po imieniu, bo jak twierdził, w pierwszej kolejności był jej menedżerem, a dopiero potem ojcem. W tamtych czasach Janet mogła liczyć tylko na Michaela. Dorastający chłopak za punkt honoru postawił sobie, że będzie chronił ją przed Josephem oraz zgubnym wpływem sławy. I naprawdę się starał. Oboje jednak wspominali, że lęk przed ojcem czasami był silniejszy. „Pamiętam, jak Michael wymiotował na jego widok. Byliśmy zastraszeni, sponiewierani, wręcz wykończeni psychicznie” – mówiła. Kiedy krytycy zaczęli narzekać na zbyt słabe możliwości wokalne Janet, Joseph załatwiał jej role w kolejnych serialach. Każdy w rodzinie musiał mu przynieść odpowiednią dolę.
UCIECZKA Z DOMU
Będąc nastolatką, Janet znowu próbowała zaistnieć jako piosenkarka. Po raz kolejny wypełniała polecenia ojca. Po klapie drugiej płyty „Dream Street” postanowiła zwolnić Josepha z funkcji menedżera. Miała wtedy 18 lat. „Do końca życia nie zapomnę, ile kosztowała mnie rozmowa z ojcem. Długo się do niej przygotowywałam. Chciałam, żeby tę wiadomość przekazała mu w moim imieniu matka, tak byłoby dużo łatwiej. Z drugiej strony jednak miałam poczucie, że powinnam zrobić to sama” – wspominała. Podczas rozmowy Janet wykrzyczała ojcu, że wyprowadza się z rodzinnego domu. Joseph nie mógł się z tym pogodzić. Kiedy jego córka nagrywała pierwszy „wolny” od jego kontroli album, pod studio nagrań wysyłał zbirów, którzy mieli ją wystraszyć. „To było okropne. Codziennie grupa zakapiorów śledziła mnie w drodze z hotelu do studia i z powrotem. Byłam przerażona”. Właśnie wtedy zdecydowała, że jej płyta będzie nosiła tytuł... „Control”. Premiera była wielkim wydarzeniem, zwłaszcza że zbiegła się ze ślubem Janet z producentem Jamesem DeBarge’em. Po latach piosenkarka przyznała, że popełniła błąd, wychodząc za niego za mąż. „Wynikał z olbrzymiej potrzeby bliskości drugiego człowieka. Miałam 18 lat i nie potrafi łam sama radzić sobie w życiu”.
TRUDNE RELACJE Z MICHAELEM
Przez wiele lat Janet nie radziła sobie także z życiem w cieniu starszego brata. Jej album „Control” odniósł sukces. Tylko w USA sprzedał się w pięciu milionach egzemplarzy, ale ten wynik był prawie niezauważalny przy osiągnięciach Michaela. Ich drogi powoli się rozchodziły. Dochodziło nawet do kuriozalnych sytuacji. Przed każdym wywiadem Janet zastrzegała, że nie odpowie na żadne pytanie związane z Michaelem. Po jego kolejnych rekordach w sprzedaży płyt obrażała się i zrywała kontakt. Opamiętała się dopiero w 1993 roku. Wtedy jej brat po raz pierwszy został oskarżony o molestowanie seksualne dzieci. „Zrozumiała, że powinna być przy nim niezależnie od sytuacji. Michael był zupełnie sam. Niby miał przyjaciół, ale oni odsunęli się od niego, kiedy wybuchł skandal” – opowiadały jej znajome. Janet stanęła na wysokości zadania. Tak samo zresztą jak ich matka, która wspierała Michaela na każdej rozprawie. Mimo poprawy kontaktów nie stali się nagle nierozłączni. Piosenkarka często krytykowała brata za rozrzutny tryb życia, nietrafione wybory w miłości czy uzależnienie od leków. Nigdy jednak nie zrobiła tego publicznie. W mediach zawsze murem stała za nim. Michael to doceniał. Janet jako pierwsza dowiedziała się, że chce być ojcem. I od razu poparła ten pomysł. „Będzie świetnym rodzicem. Czułym, delikatnym i kochającym. Wie już, jaką krzywdę może zrobić dzieciom zła opieka” – mówiła w programie u Oprah Winfrey.
Janet też mogła liczyć na wsparcie brata. Kiedy w 2000 roku po dziewięciu latach rozpadło się jej drugie małżeństwo, z producentem muzycznym René Elizondo, Michael zaprosił ją do siebie do domu. „Spędziliśmy wspaniałe chwile. Zrobiliśmy wszystko, czego nie mogliśmy robić, gdy byliśmy mali. Objadaliśmy się lodami, pizzą i skrzydełkami kurczaków. To dzięki niemu przetrwałam ten ciężki czas” – opowiadała później. Teraz, gdy Michaela już nie ma, Janet znowu przeżywa ciężkie chwile. Całe dnie spędza z jego dziećmi w domu matki w Los Angeles. Nie podkreśla na każdym kroku, wzorem swojego rodzeństwa, jak bardzo była zżyta z bratem. Wie, że nie musi tego robić. I jako jedyna z jego otoczenia nie liczy pieniędzy, które po nim pozostały. „W tej chwili ważne są dla niej tylko dzieci i ich dobro” – podkreślają znajomi piosenkarki. A Prince Michael, Paris i Blanket wierzą, że to właśnie najbliższa ciocia będzie mogła sprawować nad nimi opiekę. I to byłoby jedyne szczęśliwe zakończenie tej smutnej historii.
http://www.gala.pl/gwiazdy/emocje-gwiaz ... jackson-3/
Śmierć brata to był dla niej cios w samo serce. Teraz Janet nie może jednak myśleć tylko o sobie. Najważniejsze są dzieci Michaela. Kiedyś obiecała, że będzie dla nich jak matka. Teraz przyszedł moment, kiedy może dotrzymać słowa.
Nie zastanawiała się ani chwili. Mimo zaplanowanych zdjęć przekonała producentów filmu „Małżeństwa i ich przekleństwa 2”, żeby dali jej kilka tygodni urlopu. Bardzo ich potrzebowała. Zresztą nie tylko ona. „Chcę być blisko dzieci Michaela” – tłumaczyła Janet. „One są teraz najważniejsze. Powinniśmy być razem”. Tego chciał również jej brat. Najmłodsza z klanu Jacksonów była jedyną osobą, która miała z nim stały kontakt. Z jego dziećmi także. 12-letni Prince Michael, o rok młodsza Paris i 7-letni Prince Michael II (nazywany przez wszystkich Blanket) od zawsze traktowali ciocię jak matkę. Według ostatnich doniesień Michael wielokrotnie pytał, czy Janet mogłaby zająć się bratankami, gdyby jemu stało się coś złego. Teraz, po jego śmierci, piosenkarka chce spełnić daną bratu obietnicę. Formalnie według testamentu opiekę nad dziećmi Michaela ma przejąć jego matka Katherine. Jednak z przecieków z domu Jacksonów wynika, że to właśnie Janet przygarnie tę trójkę. „Babcia ma prawie 80 lat. Mimo że cieszy się świetnym zdrowiem, zdaje sobie sprawę, że dzieci będą potrzebowały kogoś, kto zostanie z nimi dłużej. Kogoś takiego jak jej najmłodsza córka” – pisał „People”. Dziennikarze biorą pod uwagę jeszcze jeden scenariusz. Portal Msnbc.com podał, że Katherine specjalnie chce zmienić wolę syna i przekazać prawa Janet, żeby ochronić wnuki przed mężem Josephem. Człowiekiem, który zamienił ich życie w koszmar.
DZIECIĘCY DRAMAT
Janet urodziła się w 1966 roku. Jej ukochany brat miał wtedy osiem lat i pierwsze sukcesy na koncie z zespołem The Jackson 5. Po latach przyznała, że z dzieciństwa ma tylko kilka miłych wspomnień. „Pamiętam zabawy z dziećmi sąsiadów. Ganialiśmy po naszej ulicy, wspinaliśmy się na murki. Razem z koleżanką Wendy brałyśmy patyki i udawałyśmy, że gotujemy obiad w piaskownicy. Potrawy robiłyśmy z jagód” – zwierzała się Tyrze Banks w jej programie. „Tęsknię za tym beztroskim czasem. Mam duży żal do rodziców, że odebrali nam wszystkim dzieciństwo. To przez nich musieliśmy szybko dojrzeć i zachowywać się jak dorośli”. Janet, widząc, co ojciec robił z jej braćmi, nie chciała mieć żadnych kontaktów z show-biznesem. Długo marzyła, że zostanie dżokejką. Jednak Joseph Jackson miał wobec niej zupełnie inne plany. „Nikt mnie nie pytał, czy chcę występować na scenie. To był po prostu kolejny krzyżyk odhaczony w planie mojego ojca” – mówiła. Pierwszy raz wystąpiła z braćmi w wieku siedmiu lat. Rok później Joseph zabronił jej mówić do siebie „tato”. Miała się do niego zwracać po imieniu, bo jak twierdził, w pierwszej kolejności był jej menedżerem, a dopiero potem ojcem. W tamtych czasach Janet mogła liczyć tylko na Michaela. Dorastający chłopak za punkt honoru postawił sobie, że będzie chronił ją przed Josephem oraz zgubnym wpływem sławy. I naprawdę się starał. Oboje jednak wspominali, że lęk przed ojcem czasami był silniejszy. „Pamiętam, jak Michael wymiotował na jego widok. Byliśmy zastraszeni, sponiewierani, wręcz wykończeni psychicznie” – mówiła. Kiedy krytycy zaczęli narzekać na zbyt słabe możliwości wokalne Janet, Joseph załatwiał jej role w kolejnych serialach. Każdy w rodzinie musiał mu przynieść odpowiednią dolę.
UCIECZKA Z DOMU
Będąc nastolatką, Janet znowu próbowała zaistnieć jako piosenkarka. Po raz kolejny wypełniała polecenia ojca. Po klapie drugiej płyty „Dream Street” postanowiła zwolnić Josepha z funkcji menedżera. Miała wtedy 18 lat. „Do końca życia nie zapomnę, ile kosztowała mnie rozmowa z ojcem. Długo się do niej przygotowywałam. Chciałam, żeby tę wiadomość przekazała mu w moim imieniu matka, tak byłoby dużo łatwiej. Z drugiej strony jednak miałam poczucie, że powinnam zrobić to sama” – wspominała. Podczas rozmowy Janet wykrzyczała ojcu, że wyprowadza się z rodzinnego domu. Joseph nie mógł się z tym pogodzić. Kiedy jego córka nagrywała pierwszy „wolny” od jego kontroli album, pod studio nagrań wysyłał zbirów, którzy mieli ją wystraszyć. „To było okropne. Codziennie grupa zakapiorów śledziła mnie w drodze z hotelu do studia i z powrotem. Byłam przerażona”. Właśnie wtedy zdecydowała, że jej płyta będzie nosiła tytuł... „Control”. Premiera była wielkim wydarzeniem, zwłaszcza że zbiegła się ze ślubem Janet z producentem Jamesem DeBarge’em. Po latach piosenkarka przyznała, że popełniła błąd, wychodząc za niego za mąż. „Wynikał z olbrzymiej potrzeby bliskości drugiego człowieka. Miałam 18 lat i nie potrafi łam sama radzić sobie w życiu”.
TRUDNE RELACJE Z MICHAELEM
Przez wiele lat Janet nie radziła sobie także z życiem w cieniu starszego brata. Jej album „Control” odniósł sukces. Tylko w USA sprzedał się w pięciu milionach egzemplarzy, ale ten wynik był prawie niezauważalny przy osiągnięciach Michaela. Ich drogi powoli się rozchodziły. Dochodziło nawet do kuriozalnych sytuacji. Przed każdym wywiadem Janet zastrzegała, że nie odpowie na żadne pytanie związane z Michaelem. Po jego kolejnych rekordach w sprzedaży płyt obrażała się i zrywała kontakt. Opamiętała się dopiero w 1993 roku. Wtedy jej brat po raz pierwszy został oskarżony o molestowanie seksualne dzieci. „Zrozumiała, że powinna być przy nim niezależnie od sytuacji. Michael był zupełnie sam. Niby miał przyjaciół, ale oni odsunęli się od niego, kiedy wybuchł skandal” – opowiadały jej znajome. Janet stanęła na wysokości zadania. Tak samo zresztą jak ich matka, która wspierała Michaela na każdej rozprawie. Mimo poprawy kontaktów nie stali się nagle nierozłączni. Piosenkarka często krytykowała brata za rozrzutny tryb życia, nietrafione wybory w miłości czy uzależnienie od leków. Nigdy jednak nie zrobiła tego publicznie. W mediach zawsze murem stała za nim. Michael to doceniał. Janet jako pierwsza dowiedziała się, że chce być ojcem. I od razu poparła ten pomysł. „Będzie świetnym rodzicem. Czułym, delikatnym i kochającym. Wie już, jaką krzywdę może zrobić dzieciom zła opieka” – mówiła w programie u Oprah Winfrey.
Janet też mogła liczyć na wsparcie brata. Kiedy w 2000 roku po dziewięciu latach rozpadło się jej drugie małżeństwo, z producentem muzycznym René Elizondo, Michael zaprosił ją do siebie do domu. „Spędziliśmy wspaniałe chwile. Zrobiliśmy wszystko, czego nie mogliśmy robić, gdy byliśmy mali. Objadaliśmy się lodami, pizzą i skrzydełkami kurczaków. To dzięki niemu przetrwałam ten ciężki czas” – opowiadała później. Teraz, gdy Michaela już nie ma, Janet znowu przeżywa ciężkie chwile. Całe dnie spędza z jego dziećmi w domu matki w Los Angeles. Nie podkreśla na każdym kroku, wzorem swojego rodzeństwa, jak bardzo była zżyta z bratem. Wie, że nie musi tego robić. I jako jedyna z jego otoczenia nie liczy pieniędzy, które po nim pozostały. „W tej chwili ważne są dla niej tylko dzieci i ich dobro” – podkreślają znajomi piosenkarki. A Prince Michael, Paris i Blanket wierzą, że to właśnie najbliższa ciocia będzie mogła sprawować nad nimi opiekę. I to byłoby jedyne szczęśliwe zakończenie tej smutnej historii.
http://www.gala.pl/gwiazdy/emocje-gwiaz ... jackson-3/
Uwielbiam Janet za tą piosenkę ( i nie tylko ) :
http://www.youtube.com/watch?v=QUOkg4jFNus
jest cudowna:)polecam:D
można tam dostrzec Jennifer Lopez:)
"Like a moth to a flame
Burned by the fire
My love is blind
Can't you see my desire?"
http://www.youtube.com/watch?v=QUOkg4jFNus
jest cudowna:)polecam:D
można tam dostrzec Jennifer Lopez:)
"Like a moth to a flame
Burned by the fire
My love is blind
Can't you see my desire?"
"Don't say UH-OH! Vampires do NOT say UH-OH!"
- invincible_girl ;)
- Posty: 550
- Rejestracja: ndz, 15 cze 2008, 18:23
- Skąd: Capricious anomaly in the sea of space
- Damianos60
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 12 gru 2008, 10:57
- Skąd: Legnica
Ja znam jedno http://www.janetjackson.fora.pl/ nic ci o nim nie powiem bo tylko parę razy zajrzałem przypadkiem jak coś szukałem o MJ
- invincible_girl ;)
- Posty: 550
- Rejestracja: ndz, 15 cze 2008, 18:23
- Skąd: Capricious anomaly in the sea of space