Najsłabsze Ogniwo

Dyskusje na temat działalności muzycznej i filmowej Michaela Jacksona, bez wnikania w życie osobiste. Od najważniejszych albumów po muzyczne nagrody i ciekawostki fonograficzne.

Moderators: DaX, Sephiroth820, MJowitek, majkelzawszespoko, LittleDevil

User avatar
Maria
Posts: 237
Joined: Thu, 08 Oct 2009, 18:42
Location: Wielkopolska

Post by Maria »

mariolka co racja, to racja! Tamburyny odesłać do cygańskich taborów ;)
Chociaż tego typu instrumenty pojawiają się co chwila w ówczesnych produkcjach, to w tej piosence, na początku sprawiają one, że się wybudzam a niekiedy irytuję tymi dźwiękami, a potem utwór przeradza się w mniej lub bardziej nijaką melodyjkę, taką co to można sobie ponucić gdzieś np. pod prysznicem, czy przy myciu garów.. o ile przypomni mi się linia melodyczna glupija

typuję zatem Girl Don't Take Your Love From Me

**********
There's a place in your heart
And I know that it is love
**********
Maverick
Posts: 1953
Joined: Wed, 20 Jun 2007, 11:27

Post by Maverick »

Tego utworu nie ma w dogrywce, stronę wcześniej są podane trzy rywalizujące o ratunek z oślej ławki ;]

Ja ponownie In Our Small Way. Jest to dla mnie jedyny łatwy głos.

"Love Is Here" Michael śpiewa przepięknie, głosy na ten kawałek są mocno przedwczesne.
User avatar
songbird
Posts: 353
Joined: Sun, 11 Oct 2009, 21:43

Post by songbird »

Love Is Here And Now You're Gone
In Our Small Way wcale nie jest infantylne. To taka pierwsza jaskółka przyszłej misji Michaela i chociaż słowa nie wyszły spod Jego pióra, to oddają to, co Mu w duszy grało od dziecka. Tekst bardzo dobrze odzwierciedla taką dziecięcą naiwność trzynastolatka, który wierzy, że może zmienić świat, ale ma już też świadomość, iż nie dokona tego w jeden dzień i za pomocą słów. Michael pięknie operuje tu głosem. Myślę, że eliminowanie tej właśnie piosenki już w I rundzie jest przedwczesne.
Just this magic in your eyes and in my heart ...
The sun and moon rise in his eyes...
I'll hold him close to feel his heart beat...
User avatar
@neta
Posts: 1057
Joined: Thu, 16 Jul 2009, 0:42
Location: z innej bajki

Post by @neta »

Zasapana dobiegłam do klawiatury i udało mi się załapać choć na dogrywkę.
Z tych zagrywek przegrałam dogrywki i wygrałam In Our Small Way.
Słodziak z tej piosenki jak różowa wata cukrowa na patyku.Mogłaby stanowić akompaniament w disnejowskiej wersji Królewny Śnieżki.Irytuje mnie ten klawikord w tle.Dziękuje.
Człowieku, naucz się tańczyć, bo inaczej aniołowie w niebie nie będą wiedzieć, co z tobą zrobić - Św. Augustyn
User avatar
kaem
Posts: 4415
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 20:29
Location: z miasta świętego Mikołaja

Post by kaem »

Przejście w In Our Small Way, następujące po 2:30 powoduje, że serce rośnie.
Głos potrzymany na Love Is Here And Now You're Gone.

Maverick, jak lektura autobiografii Keitha Richardsa? Niezła cegła..
Bitter you'll be if you don't change your ways
When you hate you, you hate everyone that day
Unleash this scared child that you've grown into
You cannot run for you can't hide from you
User avatar
Maria
Posts: 237
Joined: Thu, 08 Oct 2009, 18:42
Location: Wielkopolska

Post by Maria »

o dogrywka, obiecuję już nie być taka gapkowata ;-)

zatem muszę typować Love Is Here And Now You're Gone
za co? Michael wysila w niej mocno struny głosowe, co daje gardłowe dźwięki, które na dłuższą metę mogą nieco męczyć uszy. Dlatego dobrze, że piosenka nie trwa dłużej, bo mogłoby być zupełnie źle.
hmm no głos na coś muszę dać i jest to ta piosenka.

**********
There's a place in your heart
And I know that it is love
**********
User avatar
mariolka
Posts: 253
Joined: Sun, 19 Jul 2009, 18:39

Post by mariolka »

Z takiego zestawu to głos na In Our Small Way, czyli najbardziej "słodki" utwór z dogrywki. Pewnie chórki też te wrażenie powodują. Po przesłuchaniu x -razy czuję się jakbym 2 łyżeczki cukru zjadła ;-)
User avatar
anja
Posts: 459
Joined: Sat, 19 Dec 2009, 20:41
Location: Kielce

Post by anja »

Jak poprzednio In Our Small Way. Constans. Czyli ciągle mi się nie rozkręca.

Co do głosów na You’ve got a friend: według mnie w wykonaniu Michaela zyskała na autentyczności.
Kaem dobrze prawi pisząc, że covery B. Withersa czy C. King w wykonaniu Michaela „nabrały piękniejszych barw”.
Może i pani Natalie Cole jest autorką dobrej piosenki, ale w ani w jej wykonaniu ani różnych innych nie ma ona dla mnie takiego czarownego uroku. Ta piosenka jest wprost stworzona dla dziecka. Dziecko ze swoją naiwną wiarą i niesamowicie ciepłym głosem nadaje jej nowy wymiar.
W interpretacji Michaela nie ma ozdobników ani popisywania się wokalem i uważam, że to jest właśnie atut tego wykonania. Tu słychać kunszt młodego artysty, któremu udaje się z piosenki wydobyć sedno.

Ach, jak ja uwielbiam tę jego wersję. :love:
People say I’m crazy
Doing what I’m doing
Watching the wheels
- John Lennon
User avatar
zu
Posts: 915
Joined: Wed, 30 Aug 2006, 19:01

Post by zu »

Oczywiście, You've Got A Friend.

In Our Small Way jest irytujące, ale mimo wszystko jest... jakieś. A You've Got A Friend nadal nie mogę nigdy sobie przywołać w pamięci. Więc skoro mój mózg wykazuje taką ignorancję odnośnie tego dzieła, no to ja się poddaję.
Maverick
Posts: 1953
Joined: Wed, 20 Jun 2007, 11:27

Post by Maverick »

W dogrywce głosowaliśmy tak:

In Our Small Way - 4
Love Is Here - 3
You've Got A Friend - 1 (zaliczony po czasie tylko dlatego, że nie zmienia wyniku ;P)

W pierwszej rundzie odpada zatem In Our Small Way.

Runda II

[url=http://www.youtube.com/watch?v=vm4Yo-7aMv4]Ain't No Sunshine[/url]

[url=http://www.youtube.com/watch?v=wXpJSdH4t8I]I Wanna Be Where You Are[/url]

[url=http://www.youtube.com/watch?v=l1kyOJs-6ws]Girl Don't Take Your Love From Me[/url]

[url=http://www.youtube.com/watch?v=Feq_q8gfj0c&feature=fvst]Got To Be There[/url]

[url=http://www.youtube.com/watch?v=u2vzTKh-O5c]Rockin' Robin[/url]

[url=http://www.youtube.com/watch?v=4tdiaNFaS9I]Wings Of My Love[/url]

[url=http://www.youtube.com/watch?v=YGGH1ITHOgI]Maria[/url]

[url=http://www.youtube.com/watch?v=Kt8OyH6zX1M]Love Is Here And Now You're Gone[/url]

[url=http://www.youtube.com/watch?v=JLPjBC0LMOQ]You've Got A Friend[/url]

Głosujemy do czwartku do 20.
User avatar
zu
Posts: 915
Joined: Wed, 30 Aug 2006, 19:01

Post by zu »

You've Got A Friend, konsekwentnie.
(i żeby nie było, że nie zaliczone, no!)
Maverick
Posts: 1953
Joined: Wed, 20 Jun 2007, 11:27

Post by Maverick »

kaem wrote:Maverick, jak lektura autobiografii Keitha Richardsa? Niezła cegła..
Za każdym razem po kilku stronach książki muzycznej po polsku mam poczucie zmarnowanej literatury i zamawiam po angielsku. Tym razem nie popełniłam błędu kilku pierwszych stron (zwłaszcza przy tak nagradzanym dziele takiego mistrza :diabel: ) zaocznie uznając tłumacza za beztalencie i cierpliwie czekam na mój egzemplarz w oryginale :] Na razie wiem tylko tyle, co podały po premierze wszystkie media - że Jagger ma małego.

A co do głosowania...

Kocham miłością pierwszą pozostałe dziewięć utworów z albumu. Pięć jest nie do ruszenia. A cztery pozostałe są też bardzo przyjemne i za każdym razem jak podejmuję decyzję i puszczam utwór, żeby utwierdzić się w wyborze, coś w piosence mnie powstrzymuje.

Mam wielką ochotę zagłosować na "Girl Don't Take Your Love" jak słyszę ten przeklęty tamburyn i zawodzenie "no no no". Ale jak potem słyszę "I'll find a way to erase the past" i potem ten przejęty recytatyw "Girl, if you take your love away from me / I'm gonna be in misery" to serce mi mięknie.

"Wings Of My Love" od początku przyjemnie buja i miło łechce tekstem. Ale po półtorej minuty staje się nieco monotonna. Bridge jest ledwo zauważalny. Ale może to z kolei plus? Bardzo lubię w "Together Again" Janet ten zabieg. Ledwo tam słychać przejście między zwrotką i refrenem, a jednak refren ma tak mocny groove, że wiadomo, że to jest centrum utworu. Dorosły Michael zawsze głośno i wyraźnie zaznaczał: Uwaga! Koniec zwrotki, teraz bum bum bum! REFREN! W "Wings" doceniam ten zabieg z łagodnymi przejściami.

Rasowo motownowy bas i tempo "Love Is Here" wciąga od pierwszych sekund. Michael wokalnie dodaje utworowi skrzydeł i opowiada inną historię niż Diana. Mniej dojrzale i z mniejszym smutkiem, za to bardziej żarliwie i z młodzieńczą zapalczywością. Lubię nowe jakości w coverach. Nie jest to lepszy cover (minus) ale jest inny (plus). I to "Look at me!" w 1:26... Mrrr, ciary.

"You've Got A Friend" zaczyna się epicką melodią niczym spod pióra Johna Barry'ego lub Miklósa Rózsa. Można się w niej z przyjemnością zanurzyć. Tekst podnosi na duchu i jest bardziej finezyjną kontynuacją topornego "I'll Be There". Jednak od drugiej zwrotki wkrada się monotonia i łatwo po prostu przestać słuchać jej do końca z uwagą.

To rzekłszy, czas przystąpić do głosowania.

Przegrywa monotonia You've Got A Friend. Dodatkowo przeszkadza fakt, że najbardziej przewidywalna kompozycja jest o ponad minutę dłuższa od pozostałych utworów.
User avatar
Noemi
Posts: 146
Joined: Thu, 08 Apr 2010, 8:30

Post by Noemi »

Z tymi najwcześniejszymi płytami Michaela to jest taka trochę dziwna sprawa. Mam swoich kilku żelaznych faworytów, utwory, które kocham, które cenię bardziej niż niektóre Jego późniejsze dzieła, ale są też takie, których po prostu nie mogę strawić. I jeden z nich znajduje się właśnie na tej płycie. Mowa o piosence "Maria".
Straszliwie mnie męczy do obłędu powtarzane imię "Maria", za długi, ciągnący się jak flaki z olejem początek i straszna monotonia tej piosenki. Nie wiem, czy jest tu jakiś refren, zwrotka, cokolwiek... ja tego nie słyszę; słyszę natomiast jednostajny, wykrzykiwany tekst, który drażni moje ucho. "Maria" niemożliwie mnie irytuje, nie przekonam się do tej piosenki za nic na świecie. Inne, za którymi nie przepadam, przynajmniej nie zapadają mi w pamięć, czasem nawet po tytule nie potrafię skojarzyć "jak to leciało", ale "Maria" jest tak natrętna, że jak raz ją usłyszę, to do wieczora siedzi mi w głowie i zamęcza. Sama melodia i tempo również nie przypada mi do gustu, ziewam straszliwie i autentycznie chce mi się spać. Nie działa na mnie nawet końcowe przyspieszenie.

Głos na "Maria (you were the only one)". Bo mi nie trzeba powtarzać czegoś pięćdziesiąt razy. Wystarczy raz, a porządnie. ;]
"Nagle tak cicho zrobiło się w moim świecie bez Ciebie..." ♥ MJ

Image
User avatar
anja
Posts: 459
Joined: Sat, 19 Dec 2009, 20:41
Location: Kielce

Post by anja »

Jeju, jeju.
Ja już kiedyś te słowa cytowałam na forum, ale jeszcze raz je przypomnę. Niech posłużą za komentarz.
- Piękny i wstrząsający. Nigdy wcześniej nie słyszałem tak charyzmatycznie wykonanej piosenki miłosnej, o facecie porzuconym przez dziewczynę, a przecież śpiewało dziecko. Więc ilekroć wchodziłem do "Medyka" na imprezę, DJ Eddie dostrzegał mnie z daleka i sięgał po tę płytę. Zapowiadał przez mikrofon, że to dla mnie, wtedy ludzie przestawali tańczyć i wszyscy przejęci kołysali się, wyłącznie słuchając. Wszyscy byli pod wrażeniem.
- Powiem otwarcie, że mam dreszcze i dziś, kiedy słucham tego utworu i on jako pierwszy zawsze przychodzi mi na myśl, kiedy ktoś mnie pyta o najważniejsze nagranie MJ.
- Dla kontestatorów twórczości Jacksona zła wiadomość: już wtedy śpiewał tak i tak panował nad głosem oraz rytmem, że do dziś nie znalazł się nikt, kto by mu dorównał.
To o piosence Maria (you were the only one).
Tak wypowiadał się Z. Hołdys (a jako muzyk ma chyba ucho i mogę mu trochę wierzyć;)).
Dla mnie ta piosenka to mistrzostwo świata. Aranżacja w niej jest świetna. To całe bogactwo dźwięków, które słychać pod głosem Michaela i zmienne tempo utworu to uczta dla uszu. Emocje są kapitalnie stopniowane i mają swój finał na końcu utworu. Ta piosenka żyje!

Mój głos tym razem wędruje na Girl Don't Take Your Love From Me.
Mnie tam tamburyn nie przeszkadza, ani "no no no" (na początku) mi nie przeszkadza. Przynajmniej coś się dzieje (tamburyn) i piękna jest barwa głosu (no no no). Ale jak słyszę siłowo wyśpiewywane w kółko "girl don't take your love from me" to na przekór zbieram swoje zabawki, bo zwyczajnie przynudza ten facet. A chórki też nie pomagają a wręcz irytują mnie.
People say I’m crazy
Doing what I’m doing
Watching the wheels
- John Lennon
User avatar
kaem
Posts: 4415
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 20:29
Location: z miasta świętego Mikołaja

Post by kaem »

Maverick wrote:cierpliwie czekam na mój
Oby poczta Cię Kasiu nie zeżarła przy takim brulionie..

Maria, You've Got A Friend.. Ojojoj. To ja chyba zagłosuję na Ain't No Sunshine. Hmm :wariat:
You've Got A Friend- mimo że też cover, nie jest tak rozpoznawalną piosenką jak utwór Supremes. Sytuacja może zmieniła się, jak zaśpiewała go Siedah Garrett z The Brand New Heavies, ale zakochałem się w wykonaniu Michaela, kiedy tej przeróbki jeszcze świat nie znał. Różnica między piosenką The Supremes a Carole King jest taka, jak ktoś by się brał za przerabianie Perfectu albo Kristen. Jedno jest oczywistością, drugie smaczkiem. Poza tym przesłanie w You've Got A Friend jest ujmujące i tak powinno śpiewać się o przyjaźni. Motyw dla mnie kluczowy na Got To Be There, bez którego ta płyta jest ułomna.
Głos na Love Is Here And Now You're Gone. Ładne, miałbym frajdę gdyby znalazło się na płycie kompilacyjnej z odkrytymi nagraniami po latach, jak przy okazji innego cover- szlagieru I Hear A Symphony z Soulsation!. Michael śpiewający Motown to za duża oczywistość.
Bitter you'll be if you don't change your ways
When you hate you, you hate everyone that day
Unleash this scared child that you've grown into
You cannot run for you can't hide from you
Locked