Michael a świat kina

Dyskusje na temat działalności muzycznej i filmowej Michaela Jacksona, bez wnikania w życie osobiste. Od najważniejszych albumów po muzyczne nagrody i ciekawostki fonograficzne.

Moderatorzy: DaX, Sephiroth820, MJowitek, majkelzawszespoko, LittleDevil

Awatar użytkownika
MJowitek
Posty: 2433
Rejestracja: czw, 10 mar 2005, 18:51
Skąd: Wrocław

Post autor: MJowitek »

Filmowa kariera Michaela obfituje też w role, których nie dostał, z powodów wszelakich. Ale zawsze można o nich napisać :wariat:

-"Peter Pan", londyński musical, Steven Spielberg miał go robić, ale zrobił dzieciaka i wolał zostać w domu.

- "Upiór w operze"Webbera - Michael widział ten musical wiele razy, łaził za kulisy i chciał go zaadaptować na film, w którym również by grał. Nie bylo to wtedy możliwe, a gdy w 2004 roku musical doczekal sie ekranizacji, rolę dostał Gerard Butler.
Webber powiedział: “Michael became interested in playing The Phantom himself, in a movie version of the show. We talked about it a lot, but we’d only just opened and, at the time, I felt that it was too early for it to become a film. I felt his interest in Phantom was because he was interested in doing something theatrical himself.”

-"Edward Nożycoręki" - Michael był brany pod uwagę do tej roli, nie trafiłam tylko na jasną informacje, dlaczego ostatecznie nie zagrał nożycorękiego. Wie ktoś?

- "The Seven Faces of Dr. Lao" - w 1994 roku MJ zaangażował się w remake musicalu, adaptacji powieści fantasy z 1935 “The Circus of Dr. Lao” Charlesa G. Finneya. W sumie..niewiele wiem, można by "doposzukać"...

- "Sisterella" - czarna adaptacja filmu “Cinderella”, tu już się coś działo, MJ (wraz z Jerry'm Greenbergiem) był producentem wykonawczym tego spektaklu.
Strona filmu: http://www.sisterella.com/
więcej info: http://www.youtube.com/watch?v=zGlwW4lXQuw

“The Nightmares of Edgar Allan Poe” (1999) - Michael jako fan Allana bardzo chciał wziąć udział w kręceniu tego filmu. Był blisko, nawet konkretne newsy się o tym zaczęły pojawiać.

Zapewne można by dotrzeć do szerszych informacji, nie tylko co nie wyszło, ale i dlaczego. A może nie wyszło coś jeszcze. W sumie, trudno by było realizować wszystkie pomysły...Ale to pole filmowe to faktycznie jakieś czasem niespełnione.
źródło: http://www.thesilencedtruth.com/index.p ... &Itemid=95
Awatar użytkownika
MJowitek
Posty: 2433
Rejestracja: czw, 10 mar 2005, 18:51
Skąd: Wrocław

Post autor: MJowitek »

Jedna z plotek na temat Michaela głosiła, że chciał zakupić szkielet Josepha Merricka, chorego na rzadkie zwyrodnienie kości. Żył on w XIX wieku i pracował jako atrakcja w objazdowym cyrku ulicznym. Michael w wywiadzie dla Oprah (1993) powiedział: "I love the story of the Elephant man. He reminds me of me a lot, and I could relate to it. It made me cry, because I saw myself in the story, but no, I never asked for the....where am I going to put some bones?"

No jak to skąd taki pomysł, nawet na BBC News było! :)
http://www.youtube.com/watch?v=BIdxqAlA6Go

Michael Jackson nawiązał do plotki w teledysku "Leave me alone", w którym między innymi zatańczył z animowanym szkieletem.

Obrazek

W 1980 roku David Lynch zrealizował film "Człowiek Słoń" opowiadający historię Merricka.

Fragment wywiadu Ebony/Jet interview 1987:
E/J: Co cię w życiu najbardziej interesuje?

MJ: Najbardziej w życiu interesuje mnie... nauka. Dowiadywanie się nowych rzeczy, odkrywanie innych światów. Teraz interesuję się bardzo anatomią człowieka, mózgiem i wieloma innymi takimi rzeczami, kośćmi, wszystkim.

E/J: Bardzo interesują cię kości Człowieka-Słonia, Johna Merricka.

MJ: Tak.

E/J: Czy to ze względu na twoje zainteresowanie anatomią?

MJ: Tak. Dwa razy byłem w londyńskiej szkole medycznej i odwiedziłem szczątki Johna Merricka, do którego czuję się podobny. Uwielbiam historię Człowieka-Słonia, to bardzo smutna historia.

E/J: Chciałbyś zrobić kiedyś nową wersję filmu albo sztuki?

MJ: Nnn... Może. Może, ale myślę, że David Lynch zrobił to bardzo [...?]. To chyba John Hurt zagrał Johna Merricka. I nie sądzę, żebym mógł zrobić to lepiej niż oni.

E/J: Najbardziej lubię ten fragment, kiedy, odzyskawszy pewność siebie, wraca [..........?] i jest na stacji metra, aż w końcu krzyczy...

MJ: O, tak. Tak. "Zostawcie mnie w spokoju"...

E/J: "Zostawcie mnie w spokoju, nie jestem zwierzęciem"...

MJ: "...Jestem człowiekiem".

E/J: "...Jestem człowiekiem". Czy my, jako istoty ludzkie, traktujemy innych zbyt często jak zwierzęta?

MJ: Myślę, że tak. [...???] Na tym właśnie polega wojna.
do obejrzenia: http://www.youtube.com/watch?v=qcwwPret1nc

Jeden z rozdziałów książki The Magic, The Madness, The Whole Story jest poświęcony historii tworzenia sie plotki. Inna sprawa toto, że nie wiem na ile sama książka nie tworzy nowych plotek... ale przejrzeć można.

Kości Człowieka Słonia

La Toya w "Growing Up In The Jackson Family” pisze:
“In the course of reading his medical books, Michael developed a fascination with freaks of nature. He devoured information about every conceivable condition and could talk for hours about the lives of Siamese twins, the famed Alligator Man, and other sideshow celebrities. Because of his interest in these poor creatures, the press has gleefully depicted Michael as some sort of morbid creep. But as with so many facets of my brother’s personality, all I can say is, if you knew him like I do, you’d see that it’s not macabre at all. […] The sight of a starving African child on TV moves him to tears. He was overcome with sympathy for freaks such as the Elephant Man, crying no matter how many times he sees David Lynch’s film about John Merrick. “Imagine what life was like for them”, he’d say sadly. “How hard it must have been to be stared at wherever they went, taunted, and to be considered so different from normal people, even though they probably had the same feelings…” […] I get angry when Michael’s curiosity in this field is made fun of. It’s not out of mockery that he takes an interest, but caring.”
Mimo wszystko jestem zwolennikiem wywiadów, najbardziej mi odpowiada jak mogę to na dodatek zobaczyć, cóż, może przesadnie podejrzliwa jestem, ale trudno taką nie być fanując Michaelowi :wariat:

źródło:
http://mjtranslate.com/pl/interviews/459
http://www.thesilencedtruth.com/index.p ... &Itemid=95
http://pl.wikipedia.org/wiki/Joseph_Merrick
Awatar użytkownika
MJowitek
Posty: 2433
Rejestracja: czw, 10 mar 2005, 18:51
Skąd: Wrocław

Post autor: MJowitek »

Skoro David Lynch został wspomniany, krótka runda po MJPT w celu wyłuskania podstawowych cytatów:
kaem pisze:Nelson George zauważa, że demo jest dalece inne od wersji ostatecznej. Tu klawisze brzmią jak naćpane, w kontraście do szyderczego, mechanicznego rytmu na albumie. W efekcie daje bardziej smakowity efekt. Demo ukazało się w 2004 roku w boxie The Ultimate Collection. W końcowej części klawisze intonują melodię zapożyczoną z Laura Palmer's Theme (krążyła plotka, że oficjalny krótki film do piosenki miał reżyserować David Lynch, odpowiedzialny wcześniej za film reklamujący płytę Dangerous; dodam że Angelo Badalamenti stworzył dźwięki w Panther Solo- ostatniej sekwencji w krótkim filmie Black Or White). Istnieje inne, dłuższe demo, w którym na początku MJ krzyczy- po tym, jak ściana dźwiękoszczelna przewraca się na niego.
Temat "Interpretuj tekst - Dangerous".

i znowu kaem...trochę długi ten cytat, ale warto jeszcze raz przeczytać, tego rodzaju posty wymagają często wielu godzin szperania:
kaem pisze:Jest jeszcze jeden klucz do zrozumienia tej piosenki- David Lynch. Przygotowując kolejną część tego wątku, zawsze uważnie, kilkakrotnie przesłuchuję rzeczoną piosenkę. Tym razem coś mnie tknęło i przesłuchałem też na słuchawkach demo z TUC. Szczena mi opadła, kiedy wyraźnie w ostatniej minucie usłyszałem motyw Laura Palmer's Theme. To prosta melodia, ale bardzo charakterystyczna. By się jeszcze upewnić, skonsultowałem to z moim starym kumplem, świrem na punkcie Lyncha i potwierdził coś, co dla mnie teraz jest faktem.

Przypomnę. Lynch reżyserował reklamówkę Dangerous, którą znamy z początku DVD Dangerous- The Short Films. Nadworny kompozytor Lyncha, Angelo Badalamenti, zrobił te wszystkie niesamowite odgłosy w drugiej części filmu Black Or White. W kilku wywiadach pojawiła się informacja, że Lynch miał reżyserować krótki film muzyczny do Dangerous.

Jest jeszcze jedna poszlaka (że wcielę się w detektywa) łącząca obu panów. Taniec. Michael miał świra na punkcie starych musicali, w szczególności na punkcie Astaire'a i Gene Kelly'ego. Kto oglądał Twin Peaks, serial reżyserowany przez Davida, ten wie, że Leland Palmer dużo tańczył, w staromodnym, Astaire'owskim stylu, a taniec miał coś wyrażać (jest taki fragment, jak chodzi kijkiem do gry w golfa i tańczy jak Astaire ze swoją laską, może ktoś ma pod ręką ten fr., nie mogę znaleźć na YT). Podobnież śpiewał stare numery, choćby Get Happy, jak Michael w The Jacksons TV Show.
Twin Peaks robił furorę w 1990 roku, wtedy kiedy Michael kończył prace nad Dangerous. Serial na pograniczu magii i rzeczywistości, horroru, komedii i dramatu był bardzo popularny w USA i na świecie. Michael lubił wyrażać dwie emocje naraz, jak Chaplin, który smucił się i był śmieszny w tym samym czasie; Ghosts miał bawić i straszyć też naraz. Michael musiał być pod wrażeniem- tym bardziej, ze już wcześniej zachwycił się twórczością Lyncha, przy okazji jego Człowieka Słonia, którego fragment zresztą zsamplował później w Morphine.
Skojarzenie z tańcem nasunęło mi się po pierwszej minucie oglądania zapodanego fragmentu Band Wagon, gdzie bohater grany przez Astaire'a mówiąc the girl is bad the girl is dangerous tajemniczo tańczy z nią, zapowiadając późniejszą tragedię. Tak samo tańczył Little Man w Twin Peaks, naprowadzając agenta FBI na trop mordercy.
Mając A- Michaela i Lyncha jako współpracowników na krótko przed wydaniem Dangerous, B- Michaela zafascynowanego Astairem i Lyncha który też po jego taniec wtedy sięgał, C- Michaela sięgającego po motyw z Twin Peaks w demo piosenki- mając całe ABC pozwalam sobie wyciągnąć tezę, że piosenka jest zainspirowana- pewnie częściowo (inspiracje zwykle są złożone), serialem Twin Peaks i postacią Laury Palmer.

Laura Palmer była uczennicą szkoły średniej. Prowadziła jednak podwójne życie. Uchodząc za wzorowa uczennice, wieczorami współżyła z mężczyznami i kobietami. Miała chłopaka (Bobby'ego), ale zdradzała go z innym (James). Piosenka Michaela mogłaby być narracją z pozycji Jamesa, jako że on miał się ku Donnie, przyjaciółce Laury. Ciągnęło go ku Laurze, bo Laura była "dzika". Bardzo kobieca, bardzo drapieżna- w każdym ruchu, dokładnie jak w tekście piosenki. Nie wzbudzała zaufania, ciągnęła ku przepaści, bo sama nad nią była (ale to już inna kwestia). Raniła innych. James potrafił dla niej zrobić wiele, jak zresztą i inni mężczyźni- nawet skołować narkotyki.
Była też osobą o bardzo silnej osobowości.

Jest jeszcze jedna rzecz, która łączy piosenkę i Lyncha w jedno. I u Michaela w Dangerous i u Lyncha w Twin Peaks, szczególnie w Twin Peaks- Ogniu Krocz Ze Mną, pojawiają się symbole religijne. Metafory nieba i piekła (Biała i Czarna Chata), Laura spotyka się z aniołem; tu pojawiają się fragmenty z Biblii.
No i okładka Dangerous, z elementami rur, elementami przemysłowymi, których pełno w filmach Lyncha.
David Lynch opisywany jest przez współpracowników i bliskich jak wielki dzieciak, idący za swoją pasją. W swojej twórczości wybrał jednak opozycję- o ile Michael zachwycał się czystością i niewinnością, a zło zepchnął na margines, czasami tylko dialogizując z głównym motywem- dobrem, tak Lynch na myśl przewodnią swojej twórczości wybrał zło, makabrę, a dobro jest tu na marginesie, choć też w dialogu.
A obaj razem mieli świra na punkcie magii.
Jest i osobny temat łączący Michaela z Twin Peaks (też autorstwa kaema, to staje się nudne...)
Angelo "Twin Peaks" Badalamenti współpracował z MJ

Dangerous teaser
Obrazek

Przestałam właśnie myśleć, a z reklamą Dreams to jak jest?
Tu na Lynchnet Dangerous jest wymienione, Dreams nie, to zwątpiłam, choć już nawet nie wiem w co. Wspomocy!
Dreams
Obrazek

I jeszcze coś, co właśnie zaczęłam oglądać, nie wiem czy powinnam dawać skoro sama nie wiem co w środku. I chyba się dziś nie dowiem, bo się nagle (takie "pyk") zmęczyłam. Może to Lynch tak na mnie podziałał :)

If David Lynch directed Michael Jackson's life story


************
Była wzmianka o Chaplinie.
Ale o nim tu pisac nie będę, bo powiązania doczekaly się kiedyś osobnego tematu, który linkuję:

Michael Jackson i Charlie Chaplin

I niniejszym, spać idę! Temat dedykuję imprezie MusicaLovej Kto będzie ten będzie, ale wszelkie informacje nich służą na wieki wieków. Jeszcze pokontynuuję zapewne ;) Choćby Fred Astaire został...i jeszcze parę innych :)
triniti
Posty: 468
Rejestracja: pt, 30 paź 2009, 14:09

Post autor: triniti »

Leland Palmer dużo tańczył, w staromodnym, Astaire'owskim stylu, a taniec miał coś wyrażać (jest taki fragment, jak chodzi kijkiem do gry w golfa i tańczy jak Astaire ze swoją laską, może ktoś ma pod ręką ten fr., nie mogę znaleźć na YT)

prosz..


http://www.youtube.com/watch?v=rumzTub1 ... =endscreen

Tak się zastanawiam, czy poza Kaemem ktoś jeszcze na to wpadł?
Awatar użytkownika
anias
Posty: 63
Rejestracja: śr, 31 mar 2010, 21:21
Skąd: Wrocław

Post autor: anias »

Jak już wcześniej piszecie Michael był fanem musicalów " West Side Story" i "Piotruś Pan". Dużą inpiracją dla niego w filmach i teledyskach, i nie tylko, byli jego wielcy idole Charles Chaplin i Fred Astaire. Mam jeszcze kilka ciekawostek, nawiązujących do tych i innych faktów:


Charles Chaplin.

-W teledysku do piosenki "Leave Me Alone" MJ pojawia się w stylizacji mocno zainspirowanej wizerunkiem Chaplina.

-Piosenka Michaela "Smile" z albumu 'History" pierwotnie była wykonana przez Chaplina w filmie "Dzisiejsze czasy".


"Piotruś Pan".
Amerykański film animowany wyprodukowany przez Walta Disneya w 1953 roku. Michael Jackson chciał zagrać Piotrusia Pana w musicalu w Londynie. Jackson był długoletnim fanem Piotrusia Pana i jego historii. W 1980 roku reżyser filmowy Steven Spielberg chciał zrobić musical o dorastaniu Piotrusia Pana z MJ w roli głównej. Jednak reżyser zrezygnował z jego realizacji. W 1988 roku Michael spotkał na swojej drodze reżysear teatralnego, Sir Trevor Nunn, który opowiedział mu, że wystawiał spektakl Piotruś Pan i uświadomił, że zagranie Piotrusia Pana jest możliwe.

-W teledysku do utworu "Childhood" występuje motyw latających statków, który pojawia się również w "Piotrusiu Panie".

-W filmie "Moonwalker" Michael przybiera wizerunek Piotrusia Pana, mężczyzny, żyjącego w świecie pełnym magii i, czasem niebezpiecznych, przygód, które zawsze kończą się dobrze.


"West Side Story'

-Wiele elementów choreografii z musicalu "West Side Story" wykorzystanych zostało w choreografi do teledysków "Bad" i "Beat It". M.in. ten baletowy ruch ze zdjęcia powyżej i charakterystyczne dla "Beat It" pstrykanie palcami.

- Tytuł piosenki 'Beat it', to słowa wypowiedziane przez Richarda Beymera w jednej ze scen filmu.

-Michael w teledysku do "Beat It' pojawia się w stylizacji podobnej do tej, jaką prezentował stylizacji George Chakiris w "West Side Story".


Fred Astaire

-Musical "The Bad Wagon" z Fredem Astaire inspiracją do teledysku "Smoth Criminal'"Michaela.


"Ben"
Film z 1972 roku, będący kontynuacją filmu "Willard z 1971. Opowiada historię chłopa zaprzyjaźnionego ze szczurem o imieniu Ben. Film zyskał słąwę dzięki piosence Michaela Jacksona o tym samym tytule, która pojawiła się w ścieżce dźwiękowej do filmu.


"E.T."

Kultowy film Stevena Spielberga, opowiadający historię wyjątkowej przyjaźni, która rozwija się między Elliottem, samotnym chłopcem żyjącym na jednym z kalifornijskich przedmieści, a przybyszem z obcej planety, który gubi się na Ziemi. Do filmu powstała ksiązka mówiona i ścieżka dżwiekowa - "E.T. the Extra-Terrestrial", których autorem i narratorem jest Michaela Jacksona. Na albumie pojawiły sie dwie wersje piosenki "Someone In The Dark" wykonywanej przez Michaela Jacksona. Album został wyprodukowany przez Quincy'ego Jonesa i rozpowszechniony MCA Records. Natomiast audiobook wyprodukowany został przy współpracy Michaela z kilkoma byłymi współpracownikami i znajomymi, takimi jak Rod Temperton i Freddy DeMann i Bruce Swedien.Utwór "Someone In The Dark" pojawił się później na albumie "Michael Jackson: The Ultimate Collection".
Piosenkarz o E.T. przy okazji wydania magazynu "Ebony" w 1982 roku: "Odkąd byłem małym chłopcem, marzyłem o tym, żeby potrafić latać,i marzę o tym cały czas, " wyjaśnia." Podczas nagrywania narracji do E.T. storybook, czułem, że jestem E.T., a to dlatego, że jego historia jest opowieścią o moim życiu na tak wiele sposobów. On jest w obcym miejscu i chce być zaakceptowany - co jest sytuacją, w jakiej znajdowałem się wiele razy, podróżując z miasta do miasta na całym świecie On czuje sie najlepiej w towarzystwie dzieci i ja bardzo kocham dzieci.. On daje miłość i chce miłości w zamian, jak ja. I on ma tę super-moc, która pozwala mu wystartować i latać kiedy chce uciec od tego co na Ziemi, i ja mogę identyfikować się z tym. On i ja jesteśmy podobni w wielu aspektach. "


"You Rock My World"

Wydany 21 września 2001 r., teledysk do piosenki "You Rock My World" Michaela zawiera elementy typowe dla filmów fabularnych. Ten trzynasto-minutowy krótki film utrzymany jest w klimacie filmu gangsterskiego, podobnie jak teledysk do "Smoooth Criminal" MJ. W teledysku do "You Rock My World" u boku Michaela pojawiają się takie sławy jak: Marlon Brando, Chris Tucker, Michael Madsen.




Źródła:
1. http://www.thesilencedtruth.com/index.p ... &Itemid=95
2. http://king-mj.blog.onet.pl/Inspiracje- ... 15135903,n
3. pl.wikipedia.org/
Awatar użytkownika
Eweline
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 04 kwie 2010, 0:01
Skąd: Wrocław

Post autor: Eweline »

A ja teraz trochę o "Liberian Girl":


- dziewiąty i zarazem ostatni singel z albumu Michaela Jacksona "Bad" z 1987 roku.

- singel został wydany jedynie w Europie i Australii.

- Michael zadedykował utwór swojej najlepszej przyjaciółce Elizabeth Taylor.

- piosenka zaczyna się od sekwencji mówionej w języku Swahili:
"Naku penda piya - naku taka piya - mpenziwe"(ang. I love you too - I
want you too - my love). Sekwencja ta została wykonana przez
południowo-afrykańską wokalistkę jazzową Letta Mbulu.

- teledysk wyreżyserował Jim Yukich, udział w nim wzięło wielu znanych przyjaciół Jacksona. W teledysku wystąpili:
Paula Abdul (choreografka Janet, Michaela oraz The Jacksons)
Whoopi Goldberg
Quincy Jones (producent albumów "Off the Wall", "Thriller" i "Bad" oraz singla "We Are the World")
Rosanna Arquette
Dan Aykroyd
Mayim Bialik
Bubbles (szympans Michaela)
Jackie Collins
David Copperfield
Emily Dreyfuss
Richard Dreyfuss
Corey Feldman
Lou Ferrigno
Debbie Gibson
Danny Glover
Steve Guttenberg
Jasmine Guy
Sherman Hemsley
Olivia Hussey
Amy Irving
Malcolm Jamal-Warner
Beverly Johnson
Don King
Virginia Madsen
Olivia Newton-John
Brigitte Nielsen
Lou Diamond Phillips
Ricky Schroder
Steven Spielberg
Suzanne Somers
John Travolta
Blair Underwood
Carl Weathers
Billy Dee Williams
"Weird Al" Yankovic

- akcja teledysku rozgrywa się w hali zdjęciowej, wyglądającej jak kilka planów filmowych zebranych w jednym miejscu. W czarno-białym prologu, w trakcie którego widać postać księdza, stylizowanego na Maxa von Sydowa z "Egzorcysty", kamera zatrzymuje się na pięknej, czarnoskórej dziewczynie. Klaps, obraz nabiera kolorów i od tego momentu właściwie każde ujęcie ukazuje niemal samych najważniejszych i najpopularniejszych ludzi ówczesnego przemysłu rozrywkowego Ameryki. Wszyscy zastanawiają się, gdzie jest Michael i kto tu jest reżyserem. Zostali zaproszeni przez Michaela do jakiegoś tajemniczego filmu. Na końcu teledysku okazuje się, że to Michael siedział za kamerą i to on wszystko nagrywał.

- sampel pochodzący z tego utworu został wykorzystany przez DJ-ów, przy produkcji kawałka Tupaca Shakura "Letter 2 My Unborn".

- utwór został również wykorzystany w "Keep on Keepin' On" MC Lyte.

- Michael o pisaniu "Liberian Girl" w wywiadzie dla Ebony/Jet interview 1987

Polski E/J: Aha. Mam jeszcze jedną ulubioną piosenkę. Może nie tak bardzo, jak "Man in the mirror", ale... "Liberian girl". Jest w twoim życiu jakaś liberyjska dziewczyna?
MJ: Nie. Napisałem to w moim domu, grając. Myślę, że grałem w pinball albo coś takiego i ta piosenka po prostu pojawiła się w mojej głowie. Pobiegłem na górę, nagrałem to na taśmie i... powstała "Liberian girl". Tak samo było z (Michael śpiewa) "Jesteśmy światem, jesteśmy dziećmi". Ja naprawdę nie... To znaczy nie wiem, dlaczego te słowa się pojawiły, one po prostu przyszły, jak to: "jesteśmy tymi, którzy przynoszą jaśniejszy dzień, więc zacznijmy dawać". Nie myślałem o tym, to po prostu... rozumiesz... to po prostu przyszło.

Angielski E/J: Aha. Is there another favourite song of mine. Is... not as much as "Man in the mirror" but... "Liberian girl". Is there a Liberian girl in your life?
MJ: No, I wrote that at my house, in a game, I guess I was playing some pinball or something and the song just popped in my head. And... I ran upstairs, put it on tape and... it became "Liberian girl". Same thing with (Michael sings) "We are the world, we are the children". I didn't really... I mean I don't know why those words came, they just came as that: "we are the ones to make a brighter day, so let's start giving". I didn't think about it, it just... you know... it just comes.

- piosenka została napisana w 1983 roku i miała zostać wydana na albumie The Jacksons "Victory". Później została nieco zmieniona i dopracowana na album "Bad".

Źródła:
www.filmweb.pl/
www.tekstowo.pl/
pl.wikipedia.org/
en.wikipedia.org/
www.film.org.pl/prace/liberian_girl.html
mjtranslate.com/pl/interviews/459
www.michaeljackson.com/us/liberian-girl-video
Awatar użytkownika
@neta
Posty: 1057
Rejestracja: czw, 16 lip 2009, 0:42
Skąd: z innej bajki

Post autor: @neta »

Jak coś mi się odnośnie nich napatoczy
Jak rozumiem Mjowitku piszesz post życia o Moonwalkerze….ale zanim go wkleisz, ja chciałabym parę słów do teges do mikrofonu…

Przeczytałam to i owo na forum. Film fajny, film naiwny, niespójny, dziwny itp. itd.

Zbiór krótkich filmów o Michaelu....

Ciągle można odkrywać Moonwalkera. Po kolejnej projekcji dopadła mnie myśl…zaraz, zaraz sercem drugiej części filmu jest Smooth Criminal do którego została dobudowana fabuła.
Tak jak "Gwiezdne wojny" zaczynają się od IV epizodu tak w Moonwalkerze retrospekcja do momentu, kiedy Michael wychodzi ze swojego sklepu wyjaśnia skąd się wziął delikatny przestępca i dokąd podąża.

Wypatrzone…

* Kiedy Michael ściąga kostium królika w Speed demon i ściąga spodnie, nie ma rękawiczek, ale w następnej scenie ściąga te rękawiczki nenene Gdy następnie zdejmuje maskę, rękawice są z powrotem.

* Gdy zdejmuje kostium nie ma taśmy wokół palców..jednakże plasterki pojawiają się magicznie w tańcu z królikiem i chwile wcześnie, kiedy wieńczy maską królika kupkę z ubraniami.
Obok maski królika w garderobie na półce stoi maska tchórzliwego lwa z Czarnoksiężnika z Oz

* Końcowe wykonanie „Come Together” z wędrującą koszulą…rozpięta po pępek..zapięta…rozpięta…i tak przez cały teledysk.
Tak sobie myślę, o rany ile razy to było nagrywane i jak pocięte???Najzabawniejsze jest to kiedy się ogląda film ten drobiazg totalnie umyka.

Jestem przekonana, że każda z animowanych postaci ma swój odpowiednik w realnym życiu i koszmarna babcia z wnuczkiem i para bliźniaków i japońscy turyści. Żadna z postaci w tym filmie nie jest przypadkowa.
Bawi mnie dialog kiedy asystenci odpowiadają Michaelowi że Bubbles ubrał t-shirt z Princem :smiech: ( z tym Princem?) i czerwone trampki.

Pamiętna scena, kiedy Michael wpada na plan gdzie reżyserem jest Steven Spielberg ( ten co zagrał w Liberian Girl i co reżyserował E.T.)
Steven Spielberg: nigdy nie skończę tego filmu! Kto go wpuścił? Czy to zastępca? Nie wiesz nic na temat show-biznesu?
Michael : Przykro mi.
Steven Spielberg: Mój producent mi to robi prawda? Proszę o złego faceta ( BAD ) on daje mi Michaela Jacksona? Nie mogę już tego znieść!

Ja w Moonwalkerze widzę duży wpływ filmów Stevena Spielberga na wyobraźnię Michaela.

Jest scena w Moonwalkerze, w którym Michael Jackson zamienia się Pee-Wee Hermana ( również w Tine Turner I Sylwestra Stalone) ktoś zgadnie w której??

Pamiętajmy, że to film sprzed ponad dwudziestu lat!! Nic się nie zestarzał. Efekty specjalne, fragmenty występów na żywo, parodia, komiks, claymation. Jest tu wszystko. Nawiązania do programów Pee-wee Playhouse http://www.youtube.com/watch?v=rYyD55elKJA

( za którym Michael przepadał) i topowych filmów lat 80tych

Tak sobie wymyśliłam:

„Powrót od przyszłości” ( samochód, ognie przy starcie) ( minuta 1.00)

http://www.youtube.com/watch?v=u0JjACOZ ... re=related

czy pies nie wydaje się wam znajomy???

Scena z Lideo i Michaelem zmieniającym się w robota…krajobraz pasuje mi do „Bliskiego spotkania trzeciego stopnia”

http://www.youtube.com/watch?feature=fv ... oyPu95yCxw
Szczególnie polecam minutę 2.21

A także z „Superman”– gdzieś widziałam już tą super maszynę z której strzela Frank Lideo ale nie mogę znaleźć tego fragmentu na youtube

http://www.youtube.com/watch?v=oSN0BfUr ... re=related
a może to był „Batman”

http://www.youtube.com/watch?v=VRqa47-jv0M

Kanwą filmu jest Michael Jackson superhero w każdej postaci.Opiekun dzieci, obrońca , magik,król sceny zwalczający zło na świecie.

W tamtych czasach hasłem propagandowym w USA było Just Say NO.
Slogan stworzony przez Nancy Regan podczas prezydentury męża był częścią amerykańskiej wojny antynarkotykowej rozpowszechnionej w latach 1980 i na początku 1990roku.Kampania miała zniechęcić dzieci do zażywania narkotyków. Michael idealnie wpasował się tu politycznie wydając wojnę antynarkotykową Frankowi Lideo, który twierdził, że: Pamiętaj, młodszy klient zawsze zamienia się w lojalnego klienta. Pamiętaj o tym! Pamiętaj o tym!
To nie pierwszy raz kiedy Michael wspierał tą akcję:

„Flintstone Kids „ Just Say No Special wyprodukowany przez Hanna- Barbera Productions serial na antenie ABC z 15 września 1988r.
i Kampania Michaela Jackstona Just Say No

http://www.youtube.com/watch?v=kg17knfLKYc

Dobre praktyki i zielone światło z administracji Białego Domu to dodatkowe smaczki tego filmu.
Nie można lekceważyć Moonwalkera,Odkrywanie esencji tego filmu jest dla mnie jak podróż przez kosmiczny umysł Michaela. Niby bez ładu składu, ale wszystko ma głęboki sens, jest ponadczasowe i nie da się wytłumaczyć tak ot po prostu na chłopski rozum.,,że jak psy gonią i łapią za nogawkę to nie można uciąć sceny i już… a jednak można ..zależy co autor miał na myśli.
To jak z płytą Invincible…każdy się pukał w głowę co ten Jackson wymyślił, a wystarczyło do niej dojrzeć, zrozumieć i zachwycić się.
Ja się zachwycam Moonwalkerem po 20 latach.
Zaskakuje dynamika tego filmu. Jest to jeden z nielicznych filmów nakręcony w proporcjach 1.33:1, co ciekawe
Według "Internet Movie Database" film Blacksmith scene (kowalska scenka) był pierwszym amerykańskim krótkometrażowym czarno- białym filmem niemym z 1893 roku w reżyserii Williama K.L. Dicksona, szkocko-francuskiego wynalazcy, któremu przypisuje się zbudowanie kamery filmowej. Ten film również został nakręcony na taśmie 35 mm z proporcjami boków obrazu 1.33 : 1 tak jak Moonwalker...
Myślę, że więcej tajemnic o Moowalkerze zdradziliby prawdziwi koneserzy kina.Jeden z nich to Michael Jackson.

To na razie na ta chwilę tyle z moich chaotycznych myśli.

ps a propos...czy Michael robił również tę fantastyczną muzykę symfoniczną, która buduje napięcie przez cały film?? ktoś wie??Kaem? :-)
Człowieku, naucz się tańczyć, bo inaczej aniołowie w niebie nie będą wiedzieć, co z tobą zrobić - Św. Augustyn
Awatar użytkownika
MJowitek
Posty: 2433
Rejestracja: czw, 10 mar 2005, 18:51
Skąd: Wrocław

Post autor: MJowitek »

@neta pisze:Jak rozumiem Mjowitku piszesz post życia o Moonwalkerze
Co mi się napatoczyło to już dopisałam w temtym temacie, ale nie wykluczam dalszego napataczania się :)

A tymczasem wkleję tu sobie quiz stworzony na potrzeby wrocławskiej imprezy MJowofilmowej, do którego doszło gdzieś o 2 w nocy, nawet sporo zostało odgadnięte (i tu brawa dla Agnieszki z Poznania :party:). Pytania są na podstawie info zebranych tutaj i z wiedzy ogólnej o musicalach :) Odpowiedzi podam później :)


Tylko jedna odpowiedź jest prawdziwa.

1. Musical to współczesna odmiana:
a) pantonimy
b) operetki
c) oratorium

2. W filmie "Uwolnić Orkę 2" w soundtracku pojawia się utwór Michaela:
a) Little Susie
b) Childhood
c) Girfriend

3. Do jakiego filmu nawiązuje zdjęcie zrywane w metrze w teledysku "Bad":
a) "Ostatnie kuszenie Chrystusa" Martina Scorsese
b) "Szeregowiec Ryan" Stevena Spielberga
c) "Młodzi gniewni" Johna N. Smitha

4. Inspiracją dla filmu Amerykanin w Paryżu był:
a) poemat symfoniczny George'a Gershwina
b) opera Wolfganga Amadeusza Mozarta
c) oratorium Jana Sebastiana Bacha

5. W listopadzie 1982 Michael Jackson wraz ze Stevenem Spielbergiem wydali:
a) singiel do "Liberian girl"
b) reklamę Pepsi Billie Jean Commercial
c) książkę mówioną nawiązującą do filmu E.T. the Extra-Terrestial

6. Do którego z filmów Michael nawiązuje w teledysku "Leave me alone":
a) "Człowiek Słoń' Davida Lyncha
b) "Samotna gwiazda" Vincenta Shermana
c) "Amerykanin w Paryżu" Vincenta Minnelli

7. Polski musical wyreżyserowany przez Janusza Józefowicza to:
a) Kariera Nikodema Dyzmy
b) Piotruś Pan
c) Metro

8. Do którego z filmów Freda Astaire Michael nawiązuje w teledysku "Smooth Criminal":
a) "Niech żyje taniec"
b) "Płonący wieżowiec"
c) "Band Wagon"


9. W jakich okolicznościach Andrew Lloyd Webber wpadł na pomysł musicalu Cats:
a) w samochodzie, kiedy czarny kot przebieg mu drogę
b) w piwnicy rozkładając trutki na myszy
c) w samolocie czytając książeczkę z wierszykami o kotach

10. Michael Jackson zaśpiewał utwór Charliego Chaplina:
a) "Smile"
b) "The Circus"
c) obie odpowiedzi a i b są poprawne

11. Film "Capitain EO" z Michaelem Jacksonem w roli głównej został wyreżyserowany przez:
a) Stevena Spielberga
b) Georga Lucasa
c) Quincy`ego Jonesa

12. W musicalu "Czarnoksiężnik z Krainy Oz" Michael zagrał:
a) Wronę
b) Stracha na wróble
c) Chińskiego Słowika

13. Która z par zagrała ze sobą w największej liczbie musicali?
a) Ginger Rogers i Fred Astaire
b) Olivia Newton-John i John Travolta
c) Judy Garland i Gene Kelly

14. Krótki film muzyczny "Ghosts" Michaela Jacksona miał premierę w 1997 roku:
a) podczas festiwalu filmowego w Cannes
b) podczas MTV Music Awards
c) na rozdaniu Grammy Awards

15. Michael Jackson nawiązuje do musicalu "West Side Story" w:
a) "Bad"
b) "Dangerous"
c) "you Rock My world"

16. W którym z musicali można zobaczyć baletową wersję utworu The Way You Make Me Feel Michaela Jacksona?
a) Moonwalker
b) Center Stage
c) Mamma Mia

17. Pierwszy film muzyczny z Elvisem Presleyem to:
a) Speedway
b) Jailhouse Rock
c) Love Me Tender
Talitha
Posty: 686
Rejestracja: ndz, 06 wrz 2009, 0:13
Skąd: inąd

Post autor: Talitha »

@neta pisze:czy Michael robił również tę fantastyczną muzykę symfoniczną, która buduje napięcie przez cały film?? ktoś wie??
Ścieżkę do filmu skomponował Bruce Broughton.
Ostatnio zmieniony śr, 12 wrz 2012, 13:41 przez Talitha, łącznie zmieniany 1 raz.
Dora123
Posty: 11
Rejestracja: czw, 07 kwie 2011, 19:15

Post autor: Dora123 »

11. Film "Capitain EO" z Michaelem Jacksonem w roli głównej został wyreżyserowany przez:
a) Stevena Spielberga
b) Georga Lucasa
c) Quincy`ego Jonesa
Sprostowanie:
Film Captain Eo reżyserował Francis Ford Coppola a George Lucas był producentem wykonawczym.
Awatar użytkownika
MJowitek
Posty: 2433
Rejestracja: czw, 10 mar 2005, 18:51
Skąd: Wrocław

Post autor: MJowitek »

Dora123 pisze:Film Captain Eo reżyserował Francis Ford Coppola a George Lucas był producentem wykonawczym.
No...faktycznie. Pierwsze zdanie jakie pojawia się na forum w opisie Kapitana EO, toto, że Coppola był reżyserem. :wariat:

Za to układając pytania porządnie zonknęło mi coś innego.

Wedle wikipedii:
Skowyt, słyszany podczas transformacji Michaela w wilkołaka, został również wykorzystany w "Amerykańskim wilkołaku w Paryżu" (1981).
http://pl.wikipedia.org/wiki/Michael_Ja ... s_Thriller

A tymczasem, wedle filmwebu, Wilkolak z Paryża jest z 1997 roku, za to Wilkolak z Londynu jest z 1981, i teraz nie wiem... Błąd jest w dacie czy w mieście? Thriller czerpie z filmu czy film w Thrillera? Obie wersje wydarzeń są prawdopodobne, próbuję znaleźć scenę na youtubie, ale coś nie trafiam w dobry moment. I jakoś dziwnie się jednak czuję mając pod nosem wafelki białe michałki :) z kawą, a na ekranie odgryzane ręce i włochate pyski.


@neta pisze:Jest scena w Moonwalkerze, w którym Michael Jackson zamienia się Pee-Wee Hermana ( również w Tine Turner I Sylwestra Stalone) ktoś zgadnie w której??
Zawzięłam się i obejrzałam dokładnie plastusiową część Moonwalkera, robiąc pauzę w co bardziej podejrzanych momentach. I oto mam rozwiązanie! :D Najpierw na statku River Drive, a potem na pustyni, w trakcie wojny z królikiem na obroty. A wiesz, że ja dopiero dziś odkryłam, że on się zmienia w różne postaci, kiedy się tak kręci? wcześniej byłam pewna, że to on i już :)

Za to zaczęło mnie frapować...co oznacza napis Sea Lion Cages na policyjnej furgonetce zabierającej nachalnych fanów. Klatka na lwy morskie? Ale, że co?

Jakby off top mamy :wariat:
Awatar użytkownika
@neta
Posty: 1057
Rejestracja: czw, 16 lip 2009, 0:42
Skąd: z innej bajki

Post autor: @neta »

MJowitek pisze: Zawzięłam się i obejrzałam dokładnie plastusiową część Moonwalkera, robiąc pauzę w co bardziej podejrzanych momentach. I oto mam rozwiązanie! :D Najpierw na statku River Drive, a potem na pustyni, w trakcie wojny z królikiem na obroty. A wiesz, że ja dopiero dziś odkryłam, że on się zmienia w różne postaci, kiedy się tak kręci? wcześniej byłam pewna, że to on i już :)
http://www.youtube.com/watch?v=6hr8XDax ... re=related
wstawiam dłuższy fragment.
Podczas Speed Demon najpierw jest Sylwek Stalone jako robotnik z udarem min 5:35 TIna 5:57 wręczająca mandaty może mam zbyt dużą wyobraźnie ale 6.08 restauracja z wielkim burgerem na dachu i postacią faceta nazywa się FRANK..in a BOX ;-) a jak wiadomo Frank filigranowy w tym okresie nie był, PEE jest w 6:31

Ten początek jak królik pedałuje na rowerku kojarzy mi się bezapelacyjnie z E.T. .Bardzo ciekawa jestem jakiej marki jest motor na którym Michael-Królik ucieka przed nachalnymi ludźmi.Help:-)
Człowieku, naucz się tańczyć, bo inaczej aniołowie w niebie nie będą wiedzieć, co z tobą zrobić - Św. Augustyn
ODPOWIEDZ