Chciałam podzielić się z wami wrażeniami po obejrzeniu trzech bardzo ciekawych i godnych polecenia filmów. Pierwszy to "Zelig" komedia Woody'ego Allen'a z nim samym w roli głównej.. Krótko o treści: główny bohater to Leonard Zelig, człowiek, który potrafi zmieniać się w zależności od sytuacji w jakiej się znajdzie (do tego stopnia, że w towarzystwie grubasów przybywa mu kilogramów, lub nagle jego skóra zmienia kolor). Mino iż jest to komedia, to opowiada ona o przerażającym losie człowieka, który nie może odnaleźć samego siebie i przyjmuje wygląd i zachowanie ludzi, z którymi przebywa, aby byc lubianym i zaakceptowanym... jego 'przypadłością' interesują sią oczywiście lekarze, ale tylko jedna, doktor Fletcher (w tej roli Mia Farrow) chce go wyleczyć naprawdę.. (później zakochują się w sobie

) Przykre jest to, że ten człowiek- kameleon jest atrakcją narodową, głównym tematem w gazetach. Nie zdradzę jak film się kończy, ale polecam to sprawdzić

Film powstał w 1983 roku i zawiera wiele zdjęć dokumentalnych (nic dziwnego, że tak jest skoro widziałam go na festiwalu filmów dokumentalnych

)
Drugim filmem, który chciałam wam polecić jest "Kobieta i mężczyzna" ("Un homme et une femme") (troche odwrotnie przetłumaczyli tytuł, bo homme to mężczyzna

) To film o miłości .. a tak dokładniej o mocy prawdziwej miłości, której nie niszczy nawet śmierć. Film opowiada o rozwijającej się miłości samotnej matki i wdowca z synkiem. Kobieta nie poterfi jednak zapomnieć o swym zmarłym mężu, który był niezwykłym człowiekiem.. O ile treść tego filmu jest przedwidywalna, to zdjęcia naprawdę zrobiły na mnie wrażenie.. i muzyka - słynna piosenka z powracającym motywem "szaba daba da" (Pierre Barouh i Nicole Croisille).
Do tej pory pogardzałam kinem czeskim (nie wiem czy ktoś wczesniej wspominał o tym kinie, bo nie miałam czasu przeczytac wszystkich postów). Oglądaliście "Czeski sen"? To dokument stworzony przez studentów praskiej szkoły filmowej, w którym obaj zagrali (Vít Klusák , Filip Remunda) Studenci rozkręcaja kampanię reklamową w całym mieście (setki reklam, plakatów) zapowiadających otwarcie nowego supermarketu "CZESKI SEN". ( jeśli nie chcesz znać końca filmu nie czytaj dalej!!)
Jest jednak mały problem, gdyż ten supermarket nie istnieje i istnieć nie będzie a pomysłodawcy tej akcji chcą po prostu nabrać ludzi. W dniu rzekomego otwrcia nowego supermarketu na wskazane miejsce przychodzą setki ludzi... i co zastają? Wielką atrapę frontu nieistniejącego supermarketu! Niektórzy są zaskoczenie, jednak większość wpada we wściekłość. Bo po co to wszystko? Bo co tak namieszali ludziom w głowach promocjami i reklamami? Autorzy tego projektu chcieli dowieść, że reklama ma niezwykle silną moc i że od supermarketów, promocji i "okazji" do kupienia czegoś też można sie uzależnić. A w reklamach było napisane, że nikt nie opuści supermarketu z pustymi rękami- i nikt nie opuszcza, gdyż na miejscu rozdają chorągiewki ;)
Ciekawy pomysł na dokument (wszystko to na faktach jest oparte), sporo kasy poszło na całą tę akcją tak nawiasem mówiąc... Poza tym wszystkim film zawiera wiele interesujących informacji na temat oddziałaywania reklamy na człowieka. Polecam!! Ale sie rozpisałam... ciekawe czy ktoś to przeczyta w ogóle

pozdrawiam
