Nowa płyta Michaela produkowana przez Kayne Westa

O Michaelu rozmowy luźne.

Moderators: DaX, Sephiroth820, MJowitek, majkelzawszespoko, Mafia

User avatar
Sade
Posts: 69
Joined: Wed, 23 Mar 2005, 21:53

Post by Sade »

Mam przeczucie, że Kayne West problemu nie rozwiąże. Problemu nie rozwiąże także jakikolwiek producent, którego talent i twórczy okres gaśnie równie szybko jak się pojawia. Moim zdaniem na razie tylko miłe rozważania i spekulacje o współpracy Michaela z jakimkolwiek gorącym, modnym w chwili obecnej producentem skończą się wielkim rozczarowaniem, płaczem i zgrzytaniem zębów. Słyszałam, że Kanye strasznie pyszni się swoimi sukcesami, jest wręcz przekonany, że jego inwencja twórcza pozwoli mu wymyślać twórcze, nowiusieńkie podkłady do końca świata... Za przeproszeniem, nim doszłoby do publikacji nowych utworów MJ, KW skończy na zjadaniu własnego ogona. Jeśli ktoś jest fanem tego młodziana, to naturalnie proszę przekonać mnie, że nie będzie miał takiego finiszu jak Pharrell Willimas i jego The Neptunes, Timbaland, Murder Inc, Dr Dre i wielu wielu innych (zastrzegam, iż jestem reformowalna). To, czego moim zdaniem trzeba MJ to producenta, którego on sam odkryje i przemyci z niszowego, niezależnego podwórka. Tak jak zrobiła to Madonna z „Ray Of Light” (William Orbit). Styl, w jakim jest utrzymany ten dziejowy krążek, istniał już od dobrej dekady, nikt jednak z wielkich tego świata nie pokusił się o taki radykalny eksperyment wprowadzenia do muzyki pop klubowych dźwięków, elektroniki. Świetne rozwiązanie!! Czy U2 na „Pop” (Flood i Howie B). Cokolwiek by nie powiedzieć o tym krążku, chłopaki z U2 pokazali, że rock’n’roll nie musi być muzycznym zaściankiem i też idzie do przodu. No i w końcu tak jak zrobił to sam Michael, zastępując Quincy Jonesa Teddym Riley’em. Przed 91 nikt w pop biznesie nie brzmiał tak ulicznie oraz hip-hopowo, po „Dangerous” nikt nie ważył się brzmieć inaczej. Według mnie rozwinięcie kolaboracji, na przykład, z kimś takim jak Andre Harris ma obiecujące rokowania. „Butterflies” to oczywiście nastrojowy neojazzowy kawałek utrzymany w średnim tempie i choć jest wymarzonym materiałem na przebój chociażby w okolicach gwiazdki, trudno jednak, aby był promującym, sztandarowym, napędzającym utworem całej płyty. Natomiast pod znakiem dużego wyzwania stałaby kompozycja z up-tempem tej spółki. Obecnie - zakładając, że Michael chciałby pozostać w okolicach hip-hopu i soulu – o wiele ambitniejszą sceną pozostaje ta w Wlk. Brytanii lub prawdziwy, medialnie ignorowany, hh z USA, wykorzystująca po pierwsze dźwięki żywych instrumentów, po drugie opierająca swe stałe powtarzające się motywy na pianinie czy gitarze, poza tym wykorzystująca w aranżach z wybornym rytmem paszczodźwięki czyli beat-boxing, imitujący różne bardziej lub mniej skomplikowane odgłosy ze zurbanizowanego swiata, w budowie korzystająca z najlepszych jazzowych kanonów etc. Podaję ten przykład jedynie dla zobrazowania, że wg mnie najlepszą decyzją byłoby poszukać nieznanego nazwiska oraz nurtu, który należy nie do teraźniejszości a PRZYSZŁOŚCI. Kolejną ważną kwestią jest umiejętność takiego producenta tworzenia muzyki bardzo różnorakiej: czy to poprowadzenie grupy muzyków sesyjnych, czy dłubanie przy jakimś loopie. Mielibyśmy zagwarantowany bogaty gatunkowo materiał i jednocześnie bardzo spójną nowoczesną płytę. Po co upychać takie kompozycje jak Cry (R.Kelly) czy You Are My Life (Babyface), żeby zróżnicować album? Ich rację bytu na Vince’ie usprawiedliwiać mogłoby jedynie nowatorstwo, tymczasem czuć rękę obu panów na kilometr. Rodney i Teddy wystarczyliby w zupełności.
User avatar
prison break
Posts: 155
Joined: Tue, 01 May 2007, 17:29

Kanye West and Michael Jackson

Post by prison break »

Rapper and producer Kanye West has jumped at the chance to collaborate with Michael Jackson on his much-anticipated LP, his first studio release since 2001's Invincible.


Kanye revealed: "I'm working on stuff for Michael Jackson."

"If I like a person's outlet or what a person brings to the table, then I'll speak to them."
User avatar
MJowitek
Posts: 2433
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 18:51
Location: Wrocław

Post by MJowitek »

Chciałam tylko zwrócić uwagę, że zostały połączone dwa tematy, jeden jest z 2005 roku.
Najwyraźniej zabierają się do tej współpracy i zabierają, to co kiedyś na ten temat było niekoniecznie musi być nadal aktualne.

W każdym razie w tym temacie wszelkie informacje* na temat współpracy mile widziane.

*wyrażanie nadziei, że do współpracy dojdzie lub nie dojdzie, a także ubolewanie, iż panowie dochodzą i dojść nie mogą (jakkolwiek to brzmi) nie są elementem pożądanym w tej części forum. Ale na czacie jak najbardziej można plotkować, po to powstał...
Maciej 1989
Posts: 16
Joined: Mon, 29 Aug 2005, 0:35

Post by Maciej 1989 »

Wiesz sade co do tego czy K.West się pyszni czy nie to ja akurat sie nie wtrącam i nie czepiam gdyż taki Prince swoje ego ma o wiele bardziej wybujałe a poziom produkcji jak wiadomo legendarny.Wiem jak skończyła się praca Pharrella(a raczej jego rozłąka z Chadem Hugo niedocenianym ale niezbędnym gitarzystą i saksofonistą)i widzę,że Timbaland powoli też zaczyna popadac w swoje schematy(mam tutaj na myśli bębny-przytłaczająca stopa,krótki werbel,plastikowy hi hat,oraz ciągle te surowe brzmienia syntezatorów),ale u Kanyego widzę ciągły progres.Druga płyta znacznie różniła się od pierwszej,z trzeciej znam narazie tylko single,ale wszystkie trzy mają bardzo różnorodną stylistykę i podobaja mi sie ogólnie.Kanye ma fantastyczne wyczucie w doborze sampli bębnowych,robi fajne baseliny i świetnie kroi i przestawia sample.Jeżeli już to największym problemem mogą byc te sample(a raczej vocample,którym Kanye posługuje sie wręcz nałogowo),gdyż to nie hip hop w którym,prowadzi się muzyczny recycling.Musiałyby więc to byc produkcje świerze,gdyż to Jacksona sie sampluje(zrobił to nawet Kanye patrz utwór "Good life" z najnowszej płyty),a nie na odwrót.Sądzę jednak,że wybór właśnie Westa może przede wszystkim urozmaicic album,gdyż ma on fenomenalny feeling i groove tak potrzebny artyście,który w jakiś sposób kojarzony i szufladkowany(mowa o latach 90-ch i 00-ych) jest z surowością Teddiego Rileya cz Rodneya Jerkinsa.Tym bardziej,że Kanye i Michael nie są w tej robocie od wczoraj i wiadomo,że o powodzeniu ewentualnych projektów zadecyduje obecnośc lub brak chemii między nimi.Liczę na obopólny profesjonalizm artystów.
User avatar
Klarison
Posts: 52
Joined: Thu, 06 Sep 2007, 20:13

Post by Klarison »

Wszyscy piszą że MJ to taki wspaniały artysta...Jeśli taki jest to powinien nagrać płytkę bez pomocy żadnych producentów.To wtedy sie należa brawa producentom a nie wykonawcy.
Image
User avatar
Sugar
Posts: 444
Joined: Sun, 08 Jul 2007, 10:36
Location: orange moon

Post by Sugar »

Klarison wrote:Wszyscy piszą że MJ to taki wspaniały artysta...Jeśli taki jest to powinien nagrać płytkę bez pomocy żadnych producentów.To wtedy sie należa brawa producentom a nie wykonawcy.
Ciekawy pomysł glupija
User avatar
huczek
Posts: 409
Joined: Fri, 23 Dec 2005, 11:36
Location: z przeszłości

Post by huczek »

kaem wrote:Jeden producent. Bo jak robi coś jeden, to mamy sztukę, a jak całe grono, to sztukę kompromisów.
Jak KM podsumuje to nie ma bata. Mogę Cię cytować poza forum? :P
Image
K
Posts: 43
Joined: Sun, 23 Sep 2007, 18:39

Post by K »

i tu sie mylisz. MJ to miedzynarodowy artysta otwarty na nowe style itd. kazda z jego plyt zawiera utwory z różnych gatunkow dlatego wspolpracuje z wieloma artystami bo kto inny jak nie Riley stworzylby Remember The Time albo zagral tak jak Santana w Whatever Happens,
Buszmen

Kanye West - Good Life vs. P.Y.T.

Post by Buszmen »

Właśnie przeglądałem najnowszy Billboard i natknąłem się na piosenkę Kanye West - Good Life. Co ciekawe moje ucho odkryło, że delikatnie w tle wykorzystana została piosenka MJa - P.Y.T. .... a konkretniej końcówka w zwolnionym tempie.

To taka moja obserwacja
User avatar
Maro
Posts: 2758
Joined: Sun, 23 Oct 2005, 11:31
Location: ze Szkocji

Post by Maro »

I do tego na klipie w pewnym momencie wchodzi zdjęcie MJ z Billie Jean.

Gdzieś to już tu było ;-)
"Don't know what I've done,everything you've got,things you've done to me are coming back to you" I'm the Blue Gangster
Buszmen

Post by Buszmen »

A czemu mi ktoś przykleił wątek? Co ma płyta Michaela do płyty Kanye West'a ?
User avatar
M.Dż.*
V.I.P.
Posts: 2792
Joined: Fri, 11 Mar 2005, 11:50
Location: gdzieś z Polski

Post by M.Dż.* »

Maro wrote:Gdzieś to już tu było ;-)
Właśnie dlatego, Piotrze ;-)
Przeczytaj post Macieja 1989 i dowiesz się GDZIE to było :-)
"Everywhere I go
Every smile I see
I know you are there
Smilin back at me
Dancin in moonlight
I know you are free
Cuz I can see your star
Shinin down on me"
Buszmen

Post by Buszmen »

Aaaa...ok, znalazłem. Pis! glupija
User avatar
Maro
Posts: 2758
Joined: Sun, 23 Oct 2005, 11:31
Location: ze Szkocji

Post by Maro »

Madonna's new song 'so hot'
Posted: 01 December 2007 - From Monsters and Critics

Madonna's (...) it was reported Pharrell had been recording with the 49-year-old singer at Record Plant Studios in Los Angeles.
The pair reportedly bumped into Kanye West, who was working with Michael Jackson in a studio next-door, inspiring the hip-hop star to rap on one of Madonna's new songs.
(...)

tak w maksymalnym skrócie:
Podczas gdy Madonna współpracowała w studio z Pharellem w drugim był MJ z Kanye West.

Źródło: Madonnalicious.com/MJNO

***
małe ale zawsze coś

ps.proponował bym zmienić nazwę tematu na:Nowa płyta produkowana przy współracy z Kanye West.

Bo jak ktoś nierozgarnięty przeczyta pare nagłówków to będzie myślał że MJ nagrywa 3 różne albumy z Williame,Kanye i np. z Ne-Yo ;-)
"Don't know what I've done,everything you've got,things you've done to me are coming back to you" I'm the Blue Gangster
Post Reply