Piotr Bratkowski pisze:Amy Winehouse umarła, bo nikomu nie zależało, by żyła. Także branży muzycznej. Weźcie to za teorię spiskową ale podejrzewam że przeprowadzono w tej sprawie kalkulację. I wyliczono, że martwa Amy opłaca się bardziej niż Amy żywa. Bo cóż po żywej? Od pięciu lat nie udało jej się nagrać płyty, niedawny come back zakończył się kompromitacją. Żywa Amy generowała raczej koszta niż zyski. Na Amy martwej i przerobionej na legendę można by ten niekorzystny bilans poprawić: Presley i Lennon wciąż należą do najlepiej zarabiających muzyków na świecie. A dzisiejszym pięknym i zdolnym, jakoś odechciało się w skali masowej młodo umierać. Trup Amy Winehouse tę dotkliwą lukę rynkowa świetnie wypełni.
Nie potrafię i nie chcę o niej myśleć jako o przyszłej legendzie. To dla mnie dzieciak, pozostawiony w samotności tak strasznej, że nie umiem sobie tego wyobrazić.
Tekst miesiąca:Michael Jackson pisze:Czasem jedną rzeczą jaką możesz zrobić, to krzyczeć. Chcesz jedynie wyrzucić to z siebie! Ludzie powinni słuchać i decydować sami za siebie.
Scream
Album: HIStory (1995)
Autor tekstu: Michael Jackson, Janet Jackson
Obejrzyj na YT
Strach zamienił się w agresję[o tekście]. Muzyka jest spolaryzowana; jest albo oszczędna, wzburzona, elektroniczna, gładka albo rozbudowana, z rzadka łącząc dwie cechy. Przez większość czasu Jackson brzmi jakby śpiewał przez ściśnięte zęby, wrzucając z siebie słowa w wyrazie buntu przeciwko wszelkim oskarżycielom. (...) 'Scream' brzmi podobnie jak 'Rhythm Nation' Janet Jackson- Jon Pareles (The New York Times)
'Scream' ma udoskonaloną wersję trzaskających beatów z 'Jam'- Stephen Thomas Erlewine (Allmusic)
W rewelacyjnym ostatnim singlu 'Scream' czy pierwszorzędnej balladzie R&B 'You Are Not Alone'- Michaelowi udało się odnieść swoje ostatnie doświadczenia do uniwersalnych kwestii ludzkich, jak niesprawiedliwość i izolacja. Kiedy opiera swoją muzykę na bezceremonialności hip-hopu, Jackson zarysowuje funkowy scenariusz demaskujący chciwość, nierzetelność i rzucanie fałszywych oskarżeń. (...)'Scream' i 'Tabloid Junkie'- te dwa śmiałe potężne dzieła w duchu duetu Jam i Lewis osiągają pełnię: niepewny głos Jacksona został ujęty w gigantycznej konstrukcji funk- rockowej. Przypominają hity Janet Jackson, w których Jam i Lewis zostawia przestrzeń dla bogatych harmonii wokalnych wziętych z ery 'Triumph' The Jacksons- James Hunter (Rolling Stone)
Najlepsza pieśń na albumie. Refren jest zniewalający, jak Michael Jackson wyrzuca słowa z dramatem i rozmysłem. Piosenka ma jaja i zaraźliwą energię. Użycie przekleństwa było jednak niepotrzebne- Patrick Macdonald (The Seattle Times)
Słowa 'Scream' są po raz pierwszy w zawiłej karierze Jacksona tak boleśnie bezpośrednie. On śpiewa 'Stop pressuring me/Stop pressuring me/It makes me want to scream' z siłą i oburzeniem, co jest niesamowite i nowe u niego. 'Scream' i 'Tabloid Junkie' wzbudzają nieskrywany szacunek, jakiego Jackson nie doczekał się niemalże od czasu niezapomnianej 'Billie Jean'- Deepika Reddy (The Daily Collegian)
Nudne i niewciągające. Piosenka brzmi jak 'Jam'- Richard Harrington (The Washington Post)
Trochę historii:
Scream/Childhood jest zarówno pierwszą piosenką na albumie HIStory: Past, Present and Future, Book I jak i singlem pilotującym ów album. Na małej płytce utwór ukazał się jako tzw. AA singiel, gdzie drugi numer, Childhood, pełni również rolę utworu promującego na tych samych prawach. Jednak stacje radiowe i media potraktowały Childhood jako b- side, promując głównie Scream.
Utwór został nagrany w duecie z siostrą Michaela, Janet. To pierwszy pełnoprawny duet słynnego rodzeństwa, choć Janet wcześniej wystąpiła w chórkach do P.Y.T., a Michael gościnnie pojawił się w jej piosence Don't Stand Another Chance.
Scream był zapowiadany jako agresywny odwet skierowany przeciwko tabloidowym mediom i ich sposobie przedstawiania oskarżeń o molestowanie nieletniego, wysuwanych przeciwko Michaelowi w 1993 roku. Utwór został napisany, skomponowany i wyprodukowany przez producentów Janet- Jimmy Jama, Terry Lewisa, jak i samo słynne rodzeństwo. Piosenka zawiera elementy popu, elektrorocka, new jack swingu, dance- popu i funku. Piosenka została nagrana w Hit Factory w Nowym Jorku i w Flyte Tyme Studios w Edina, Minnesota w grudniu 1994 roku.
Zgodnie z wypowiedzią producenta, Jimmy Jama Janet wpadła na pomysł tytułu, do którego Jam i Lewis zostali poproszeni, by napisali szybszą, agresywną muzykę. Przyjechali do Hit Factory w Nowym Jorku z 7 rytmicznymi kawałkami. Michael wskazał na swój ulubiony, a następnego dnia cała czwórka spotkała się w jego apartamencie w Trump Tower. Michael wpadł na pomysł melodii, zaś nad tekstem on i Janet pracowali osobno, a Lewis pozostał w roli arbitra i pośrednika. Michael stwierdził, że chce czegoś o tym, jak bardzo czuł gniew przez ostatnie 2 lata.
Trzydniowa sesja nagraniowa rozciągnęła się do półtora tygodnia, kiedy to Janet stwierdziła, że będzie czuła się bardziej komfortowo nagrywając własne wokale w Flyte Tyme Studios w Edina, gdzie zrealizowała swoje dwa ostatnie multiplatynowe albumy. Producenci nalegali, by Michael pojechał z nimi, jako że przemieszczał się w Nowym Jorku pomiędzy czterema różnymi studiami, pracując nad czterema różnymi piosenkami.
Jeden z 7 proponowanych kawałków stał się bazą dla melodii do Tabloid Junkie.
Piosenka dwa tygodnie wcześniej przeciekła do stacji radiowej Los Angeles, pomimo zabiegów wytwórni, by nagranie trafiło do eteru dopiero po oficjalnej premierze. W radiu emitowano kawałek raz na godzinę, do czasu aż wytwórnia przedsięwzięła kroki prawne, by zablokować emisję. Dwie stacje w Filadelfii otrzymały również zakaz odtwarzania publicznego kompozycji. Wszyscy zaangażowani zaprzeczali, jakoby Epic było źródłem przecieku.
Relacje Michaela z prasą miały charakter konfliktowy jeszcze w latach 80., kiedy portretowano go jako szurniętego Wacko- Jacko. Konflikt nabrzmiał w 1993 roku, kiedy prasa zaczęła szafować wyrokami przestawiając negatywnie artystę, pomimo że nie padł żaden wyrok. Megagwiazdor zaczął przyjmować leki przeciwbólowe, Valium, Xanax i Ativan by móc sobie radzić z oskarżeniami wysuniętymi pod jego adresem. Kilka miesięcy po tym jak oskarżenia stały się newsem, artysta stracił 4.5 kg i przestał jeść. Zdrowie Michaela pogorszyło się na tyle, że przerwał trasę koncertową i udał się na rehabilitację. Jackson zarezerwował całe 4. piętro w klinice i zaczął przyjmować Valium IV, by odzwyczaić się od leków przeciwbólowych. Rzecznik piosenkarza wydał oświadczenie, że jego klient ledwie funkcjonuje na poziomie adekwatnym do jego możliwości intelektualnych. W trakcie hospitalizacji MJ wziął udział w sesjach terapii indywidualnej i grupowej.
Kiedy MJ opuścił USA i udał się na leczenie, media okazały mu niewiele współczucia. The Daily Mirror w artykule zainicjowało konkurs Spot the Jacko, oferując czytelnikom w nagrodę wycieczkę do Disney World, jeżeli będą w stanie prawidłowo przewidzieć, gdzie Michael pojawi się następnym razem. W nagłówku Daily Express można było przeczytać: Uzależniony gwiazdor mierzy się z życiem poprzez ucieczkę, zaś w nagłówku News of the World oskarżono Jacksona o dezercję. Wspomniane brukowce niezgodnie z prawdą podejrzewały muzyka o to, że pojechał do Europy, by poddać się chirurgii plastycznej i stać się nierozpoznawalnym. Geraldo Rivera zorganizował symulację procesu wyłaniając lawę przysięgłych z widowni swojego talk show, pomimo że MJ nie postawiono żadnych zarzutów kryminalnych.
Scream/Childhood i HIStory to pierwsza artystyczna odpowiedź MJ na zarzuty. Prasa monitorowała sytuację, czy album sprzedaje się dobrze. Jeden z analityków SoundScan wyraził opinię, że prasa straciła kontakt z publicznością w przypadku Jacksona- ludzie lubili go, zaś media nie. Był przekonany że "hejterzy" pracujący w mediach mogą być zaskoczeni komercyjnym przyjęciem HIStory.
W książeczce do HIStory został umieszczony obraz akwarelowy Gottfrieda Helnweina z 1981 Das Lied / The Song z udręczonym dzieckiem wciśniętym do kąta i krzyczącym w kierunku sufitu. Z tyłu, na ścianie umieszczony jest ręcznie napisany przez Michaela fragment tekstu do Scream. Na końcu książeczki zaś znajduje się ręcznie napisany przez dziecko list do prezydenta Clintona, w którym 7- letni chłopiec prosi o zaprzestanie zanieczyszczenia środowiska, wojen i negatywnej prasy dla Michaela Jacksona.
Piosenka zawiera w połowie elementy R'N'B a w połowie elementy pop- rockowe- podobna mieszanka przyniosła Michaelowi sukces z poprzednim albumem, Dangerous. To pierwsza współpraca Michaela z Jimmy Jamem i Terry Lewisem. Producenci i Janet wypowiadali się na temat współpracy z Michaelem w programie o kręceniu kfm do Scream, emitowanego w MTV ([1][2]).
Jackson jest wymieniany w książeczce jako instrumentalista grający na pianinie, syntezatorze, gitarze, perkusji i bębnach- zarówno na singlu, jak i na albumie.
W 1997 roku remix Scream Louder (Flyte Tyme Remix) trafił na kolejną płytę Michaela, Blood on the Dance Floor: HIStory in the Mix. Remix zawiera sample z utworu Sly & The Family Stone pt. Thank You (Falettinme Be Mice Elf Again). Inny oficjalny remix Scream (Naughty Remix) zawiera nowy podkład instrumentalny utrzymany w stylu new urban R&B i zawiera rap autorstwa Treacha z Naughty By Nature.
ODBIÓR
Kompozycja otrzymała generalnie pozytywne noty, będąc zestawianą z innymi cenionymi dziełami Jacksona. Była nominowana do Grammy i American Music Awards.
Scream/Childhood stał się pierwszym singlem w 37- letniej historii Billboardu, które w pierwszym tygodniu sprzedaży uplasowało się od razu na #5 Billboard Hot 100. Piosenka stała się międzynarodowym hitem, trafiając do top 5 w niemal wszystkich liczących się rynkach muzycznych.
To pierwszy utwór MJ zawierający przekleństwo (fucking), co jest nietypowe dla niego, biorąc młodszą publikę jako jego odbiorców.
Piosenka doczekała się dwóch nominacji do Grammy: Najlepszy wokal R&B i Najlepsza Piosenka R&B; oraz nominację do AMA w kategorii Najlepszy duet wokalny pop.
W lipcu 2007 roku polscy fani Michaela Jacksona uznali Scream za #8 najlepszą piosenkę z płyty HIStory.
Miejsca na listach sprzedaży:
Australia #2
Austria #9
Belgia #1
Holandia #3
Francja #1
Włochy #1
Nowa Zelandia #1
Norwegia #3
Szwecja #8
Szwajcaria #2
Wlk. Brytania #3
USA #5
USA Billboard Hot R&B Singles #2
USA Billboard Hot Dance Club Play #1
KRÓTKI FILM MUZYCZNY
Krótki film muzyczny towarzyszący piosence jest jednym z największych osiągnięć w tej dziedzinie sztuki. Uchodzi za najdroższe video w historii, z kosztem 7 milionów dolarów trafiając do Księgi Rekordów Guinnessa (choć reżyser Mark Romanek podważa ten fakt, twierdząc że w tym czasie powstały przynajmniej dwa inne klipy, które kosztowały kilka milionów więcej). Po estetykę Scream potem sięgnęli inni artyści, jak choćby TLC w No Scrubs, Lil Mama w Shawty Get Loose, IMx z Stay the Night czy Walkin' on the Moon autorstwa The-Dream. W jednym z wywiadów Lil Mama potwierdziła, że podobieństwo jest zamierzone.
Choreografią do kfm w maju 1995 roku zajęli się Travis Payne, LaVelle Smith Jr, Tina Landon i Sean Cheeseman. Jackson nie jest odpowiedzialny za pomysł filmu (jak to było w przeszłości), pozostawił to w rękach reżysera. Michael potem opisał tworzenie kfm jako wspólny wysiłek.
Foden powiedział: Mark stworzył koncept i główna idea była taka, że Michael i Janet znajdują się na pokładzie olbrzymiego statku kosmicznego. I są tam sami. Opuszczają Ziemię, a różne ujęcia pokazują poszczególne pomieszczenia na statku, gdzie oboje mogą mieć trochę zabawy i mają możliwość zrelaksować się. Produkcja tego filmu muzycznego składającego się z 13 planów była ograniczona do 1 miesiąca, a odpowiadał za nią Foden, za kierownictwo artystyczne zaś Richard Berg, Jeff Hall i Martin Mervel. Foden opisał projekt jako operację wojskową tłumacząc: Pomysł był taki, by dać każdemu z trzech reżyserów artystycznych trzy ujęcia: skomplikowane, nie tak skomplikowane i małą prostszą formę. Typografia kfm została zaprojektowana przez P. Scott Makela. Jackson był szczęśliwy z powodu pracy ponownie z siostrą tłumacząc, że razem wciąż mają pasję do tańca, co przypomina mu stare czasy.
W kfm Janet Jackson podejmuje się grania bardziej mrocznej postaci, wcześniej nie widzianej w jej dotychczasowej karierze. Jim Farber z New York Daily News stwierdził, że Janet nigdy wcześniej nie wyglądała na tak twardą czy panującą nad sytuacją (more in cotrol). W kfm to Janet pokazuje środkowy palec, ale na jednym ze zdjęć z planu Michael pokazuje fucka jednej z kamer, a na innej stymuluje oddawanie moczu.
Video inspirowane jest japońską animą z gatunku s-f. Montaż czasem intensyfikuje motyw taneczny, jak kilka klipów animy Zillion i filmu Akira można zobaczyć na drugim planie.
Zdjęcia z planu Janet wykorzystała w książeczce do swojej składanki Design Of A Decade.
Kfm zostało umieszczone w formie niecenzurowanej na DVD Vision i na DVD The Work of Director Mark Romanek, a w wersji ocenzurowanej na HIStory on Film, Volume II. Film miał premierę na MTV i BET, a następnego dnia podczas wywiadu dla telewizji ABC, w czasie wywiadu z Michaelem i jego ówczesną żoną, Lisą Marie Presley. Program wówczas obejrzało 64 miliony widzów. Video jest jednym z najbardziej uznanych dzieł wizyjnych Michaela. Heather Phares z Allmusic opisał Scream jako stylowe, międzygwiezdne video. James Hunter z Rolling Stone nazwał je jako nowoczesne video, w którym Michael i jego siostra skaczą wokół jak dzieciaki z lat 90., uwięzieni w statku kosmicznym ukradzionym z planu filmu Barbarella. Jim Farber nazwał je wypasionym czarno- białym klipem. (...) Urokiem tego klipu jest to że żadne z rodzeństwa nie wygląda prawdziwie. Choć wizualizacje mają niewiele wspólnego z tekstem i brak im jasnego punktu odniesienia, tak zwariowany wizerunek zniewala. Wyraził swoja opinię, że jakkolwiek wokalnie Michael przyćmiewa swoją siostrę, tak to Janet daje lepszy występ w tym muzycznym video.
W 1995 roku Scream zgarnęło 11 nominacji na MTV Video Music Awards- więcej niż jakiekolwiek inne video- i wygrało w kategoriach Najlepsze taneczne video, Najlepsza choreografia i Najlepsze kierownictwo artystyczne. Michael komentując ilość nominacji w wywiadzie powiedział, że czuje się bardzo uhonorowany dodając, że pracował bardzo ciężko i jest bardzo ucieszony z takiego odbioru. Kfm muzyczny też został uhonorowany nagrodą Billboardu za Najlepsze video pop/rock, a co ważniejsze otrzymało nagrodę Grammy za Najlepsze muzyczne video- krótka forma. W 2001 roku ten kfm został uznany w stacji VH1 jako #9 najlepsze muzyczne video wszechczasów.
W październiku 2010 polscy fani Michaela Jacksona uznali Scream za #5 najlepszy kfm towarzyszący płycie HIStory.
Piosenka pojawiła się jako opener na trasie Michaela promującej płytę HIStory. Michael tam wykonywał utwór wyłącznie w wersji solowej, eliminując wokal Janet.
We wrześniu 2009 roku, trzy miesiące po śmierci MJ Janet wraz z tak znanymi choreografami, jak Dave Scott, Cris Judd, Brian Friedman, Wade Robson, Tyce Diorio, Travis Payne, Jeri Slaughter, Laurie Ann Gibson, Mia Michaels i Tina Landon, wraz z jej osobistym kierownikiem kreatywnym, Gilem Duldulao złożyła hołd bratu, prezentując po raz pierwszy na scenie fragment Scream.
Dokument z planu ([1][2]).
Na ostatniej swojej trasie, Number Ones- Close Up & Personal Janet Jackson wykonuje piosenkę na żywo.
OFICJALNE REMIXY
UK 7" promo bag
A. "Scream" (Def Radio Mix) – 3:20
B. "Scream" (single edit) – 4:04
Maxi 12"
A1. "Scream" (Naughty Main Mix) – 5:42
A2. "Scream" (Naughty Pretty-Pella) – 5:41
B1. "Scream" (Pressurized Dub Pt. 2) – 6:32
B2. "Scream" (album version) – 4:42
Europe maxi CD
"Scream" (single edit) – 4:04
"Scream" (Naughty Pretty-Pella) – 5:51
"Scream" (Naughty Main Mix – No Rap) – 5:54
"Scream" (Pressurized Dub Pt. 2) – 6:32
UK maxi 12"
A1. "Scream" (Pressurized Dub Pt. 1) – 10:06
A2. "Scream" (Pressurized Dub Pt. 2) – 6:32
B1. "Scream" (album version) – 4:42
B2. "Scream" (single edit #2) – 4:04
B3. "Scream" (Naughty Pretty-Pella) – 5:51
B4. "Scream" (Naughty a cappella) – 4:40
2x12" promo
A1. "Scream" (Classic Club Mix) – 9:00
A2. "Scream" (D.M. R&B Extended Mix) – 5:34
A3. "Scream" (Def Radio Mix) – 3:20
B1. "Scream" (Naughty Main Mix) – 5:42
B2. "Scream" (Naughty Main Mix No Rap) – 5:54
B3. "Scream" (Dave "Jam" Hall's Extended Urban Mix) – 5:09
C1. "Scream" (Pressurized Dub Pt. 1) – 10:06
C2. "Scream" (Pressurized Dub Pt. 2) – 6:32
D1. "Scream" (Album version) – 4:42
D2. "Scream" (Single edit #2) – 4:04
D3. "Scream" (Naughty Pretty-Pella) – 5:51
D4. "Scream" (Naughty a cappella) – 4:40
German 3-track promo CD
1. "Scream" (single edit #2)
2. MJ Hits Medley
3. Message for German Fans
[Michael]
Tired of injustice
Tired of the schemes
The lies are disgusting
So what does it mean, damn it!
Kicking me down
I got to get up
As jacked as it sounds
The whole system sucks, damn it!
[Janet]
Peek in the shadow
Come into the light
You tell me I'm wrong
Then you better prove you're right
You're sellin' out souls but
I care about mine
I've got to get stronger
And I won't give up the fight
[Michael]
With such confusions don't it make you wanna scream
[Janet]
Make you wanna scream
[Michael]
Your bash abusin' victimize within the scheme
[Janet]
You try to cope with every lie they scrutinize
[Both]
Somebody please have mercy
'Cause I just can't take it
Stop pressurin' me
Just stop pressurin' me
Stop pressurin' me
Make me wanna scream
Stop pressurin' me
Just stop pressurin' me
Stop pressurin' me
Make you just wanna scream
[Michael]
Tired of you tellin' the story your way
It's causin' confusion
You think it's okay, damn it!
[Janet]
You keep changin' the rules
While I keep playin' the game
I can't take it much longer
I think I might go insane
[Michael]
With such confusion don't it make you wanna scream
[Janet]
Make you wanna scream
[Michael]
Your bash abusin' victimize within the scheme
[Janet]
You find your pleasure scandalizin' every lie
[Both]
Oh, Father, please have mercy
'Cause I just can't take it
Stop pressurin' me
Just stop pressurin' me
Stop pressurin' me
Make me wanna scream
Stop pressurin' me
Just stop pressurin' me
Stop fuckin' with me
Make me wanna scream
[Janet]
Oh, my God, can't believe what I saw
As I turned on the TV this evening
I was disgusted by all the injustice
All the injustice
[Michael]
All the injustice
[News Man]
A man has been brutally beaten to death by
Police after being wrongly identified as
A robbery suspect
The man was an 18 year old black male...
[Michael]
With such collusions don't it make you wanna scream
[Janet]
Make you wanna scream
[Michael]
Your bash abusin' victimize within the scheme
[Janet]
You try to cope with every lie they scrutinize
[Both]
Oh, brother please have mercy
'Cause I just can't take it
Stop pressurin' me
Just stop pressurin' me
Stop pressurin' me
Make me wanna scream
Stop pressurin' me
Just stop pressurin' me
Stop pressurin' me
Make me wanna scream
Stop pressurin' me
Just stop pressurin' me
Stop pressurin' me
Make me wanna scream
Stop pressurin' me
Just stop pressurin' me
Stop pressurin' me
Make me wanna scream
Krzyk
tłum. Speed Demon
[Michael]
Męczy mnie niesprawiedliwość
Męczy mnie przyklejanie etykietek
Kłamstwa są obrzydliwe
Co to ma wszystko znaczyć, do cholery!
Kopią, bym się przewrócił
Muszę się podnieść
Jestem wściekły - to słychać
Cały system jest do chrzanu, do cholery!
[Janet]
Patrzycie na mnie skryci w cieniu
Podejdźcie do światła
Mówicie mi, że nie mam racji
To spróbujcie to udowodnić
Sprzedajecie swoje dusze
Ale ja troszczę się o moją
Muszę zebrać w sobie siłę
I nigdy się nie poddam
[Michael]
W całym tym chaosie aż chce się krzyczeć
[Janet]
Chce się krzyczeć
[Michael]
Wasze schematyczne oskarżenia mnie prześladują
[Janet]
Próbujesz radzić sobie z każdym kłamstwem, które oni wymyślą
[Razem]
Proszę, miejcie litość
Bo nie mogę tego znieść
Przestańcie na mnie naciskać
Po prostu przestańcie na mnie naciskać
Przestańcie na mnie naciskać
Aż chce mi się krzyczeć
Przestańcie na mnie naciskać
Po prostu przestańcie na mnie naciskać
Przestańcie na mnie naciskać
Aż chce się krzyczeć
[Michael]
Męczy mnie, że mówisz tylko swoją wersję historii
To wprowadza chaos
I myślisz, że to w porządku!
[Janet]
Ciągle zmieniasz zasady
I zmuszasz mnie do grania w tę grę
Nie mogę tego już znieść
Możliwe, że postradam zmysły
[Michael]
W całym tym chaosie aż chce się krzyczeć
[Janet]
Chce się krzyczeć
[Michael]
Wasze schematyczne oskarżenia mnie prześladują
[Janet]
Napawasz się każdym gorszącym kłamstwem
[Razem]
Ojcze, miej litość
Bo nie mogę tego znieść
Przestańcie na mnie naciskać
Po prostu przestańcie na mnie naciskać
Przestańcie na mnie naciskać
Aż chce mi się krzyczeć
Przestańcie na mnie naciskać
Po prostu przestańcie na mnie naciskać
Przestańcie się ze mną pierdolić
Aż chce mi się krzyczeć
[Janet]
Mój Boże, nie mogę uwierzyć w to, co widziałam
Gdy włączyłam dziś wieczorem telewizor
Poczułam się zgorszona całą niesprawiedliwością
Całą tą niesprawiedliwością
[Michael]
Całą tą niesprawiedliwością
[Dziennikarz]
Mężczyzna został śmiertelnie pobity przez
Policję, po tym, jak pomylono go
Z oskarżonym o rabunek.
Mężczyzną był czarnoskóry osiemnastolatek...
[Michael]
Przez te wszystkie zmowy aż chce się krzyczeć
[Janet]
Chce się krzyczeć
[Michael]
Wasze schematyczne oskarżenia mnie prześladują
[Janet]
Próbujesz radzić sobie z każdym kłamstwem, które wymyślą
[Razem]
Bracie, zmiłuj się
Bo nie mogę tego znieść
Przestańcie na mnie naciskać
Po prostu przestańcie na mnie naciskać
Przestańcie na mnie naciskać
Aż chce mi się krzyczeć
Przestańcie na mnie naciskać
Po prostu przestańcie na mnie naciskać
Przestańcie na mnie naciskać
Aż chce mi się krzyczeć
Przestańcie na mnie naciskać
Po prostu przestańcie na mnie naciskać
Przestańcie na mnie naciskać
Aż chce mi się krzyczeć
Przestańcie na mnie naciskać
Po prostu przestańcie na mnie naciskać
Przestańcie na mnie naciskać
Aż chce mi się krzyczeć
Інтерпретувати текст!