Okładka Dangerous

O Michaelu rozmowy luźne.

Moderators: DaX, Sephiroth820, MJowitek, majkelzawszespoko, Mafia

User avatar
kaem
Posts: 4415
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 20:29
Location: z miasta świętego Mikołaja

Post by kaem »

Na europejskim forum pod linkiem http://www.mjjf-europe.com/forums/index ... entry18463 wywiad z gościem, który zrobił okładkę do Dangerous. Facet w sumie nie wyjaśnia czegokolwiek, co do różnych tajemniczych symboli, ale i tak warto przeczytać.
Okazuje się między innymi, że oryginalna wersja jest kwadratem o boku ok. 1 metra. Okładka powstawała jeszcze przed skończeniem pracy nad piosenkami, ale Mark Ryden miał ich tytuły. Twierdzi, że można je znaleźć w symbolach na okładce. To co? Mały konkurs?
Okładka, co ciekawe, nie miała obróbki komputerowej. Michael generalnie nie wtrącał się do pracy Rydena, choć pod koniec poprosił min. o dodanie Maculaya Culkina, na w pół czarnego, na w pół białego chłopca czy spinki z cyframi 1998.
Więcej na stronie.
A to inna praca Rydena:
Image
KASIA
Posts: 438
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 20:08
Location: Kraków

Okładka Dangerous

Post by KASIA »

Image

Jeśli możemy analizować panterkę z BW to to tymbardziej. Zaczęło się od tego, że zgubiłam History disc 2 i musiałam przekopać wszystkiew płyty, żeby je znaleść i tak wpadła mi do rąk okładka Dangerous. I pierwszy raz przyjżałam się jej dokładnie, zainspirowana analizą panterki, pomyślałam, że może dojdę do znajdę ciekawego :-) No i znalazłam :wariat: Tylko teraz nie wiem jak to interpretować :-/
A może nie trzeba? Obrazów Bosha też się nie interpretuje, a to jest coś na kształt :-) Tzn, bardzo dużo Boschowskich elementów.

Są symblole religijne, choć wszystkie wybrakowane, bo jest chrześcijańskie oko, tyle, że kobiece, zielone. Jest islamska gwiazda, bez księżyca i buddyjskie słoniki.

Jest dwoje "drzwi" jedne jak się domyślam prowadzą z nieba ( po prawej), drugie z piekła (po lewej). Z tych z nieba wypływają pełne łódeczki, na jednej z nich płynie młody Michael, za nim kościotrup z ziwną czaszką (taką jaką trzymie dziecko, które toi na kamiennej dłoni MJa) i znów dziecko. Otoczone to jest smutnymi rzeźbami kobiet. Za to w przypadku "wrót" z piekła sytuacja jest inna, łódki wpływają do i na pierwszy rzut oka są pustwe, ale kiedy dokładniej się przyjrzymy widzimy w nich zwierzęta, pilnują tego dumne, zadowolone kobiece rzeźby.

Piekło (lewa strona): Jest pies w koronie (król), ma na sobie purpurową szatę i długie włosy - symbole potęgi, ale berło już trzymią betonowe dłonie, nie psie. (A pieski symbolizują ufność i przywiązanie. ) Widać, że mimo symbolów władzy nie on rządzi, pilnyją go ochydne, jaszczórkopodobne, skrzydlate stwory. Ponad tronem podtrzymyje do na duchu anieska orkiestra. Nie wiem tylko co rąboą te anioły w rybach. Jeszcze wyżj są latranie uliczne będące własnością błaznów na buddyjskich słoniach. Oto kto rządzi piekłem - clown z kolczastą maczugą. Jest szczęśliwy, zbliżenie jego twarzy znajduje się po lewej stronie MJowych oczej. Po tej stronie jest jeszcze rzeźba Wenus i wcześniej wspomniana już murzyńska dziewczynka.

Wracam do nieba: Jest jakiś ptak (kto wie co to za stworzenie?)równierz w koronie (królowa), tutaj wydawałoby się już, władza jest w jej rękach, sama trzyma barło i jabłko, jest tylko jedno ale - królowa jest sztuczna, co pozwalają nam ujrzeć dwa małe ptaszki uchylające jej sukni. Krążą wokół niej białe elfy.Z nią połączona jest pępowiną z bańką, w bańce jest Adam i Ewa (z obrazów Boscha właśnie) Ewa bawi się grzybkiem ( :wariat: ) Adama. Z lewej strony bańki znaduje się obraz lub hologram głowy dziewczynki z piekła. Powyżej też jest anielska orkiestra, tyle, że wyraźnie ma przerwę. A jeszcze wyrzej także klałn, tyle, że zbliżenie jego twarzy jest smutne. Jest też facet z kolorowym ludzikiem na głowie. To miliarder a ten ludzik to jego dusza, dobrze mu się powodzi, dusza ma na kapeluszu cyfrę 7.

Środek obrazy, ziemia albo wszechświat: To jedna wielko fabryka w której centralnym miejscu znajduje się obrócona "do góry nogami" planeta Ziemia, ustawiona do nas Amerykami. W złotym korycie płyną ścieki, nie jest pokazane w którą stronę. Nad napisem "DANGEROUS" aniołki pilnują zdobionego zwierciadła, w którym odbija się właśnie czerwona, islamska gwiazda. Za nimi stoją zwierzęta, później są oczy MJa, a na samej górze anioły koronują głowę małpy podtrzymywanego przez czarnowłosego elfa w różowej sukience.


Ciekawa jestem jak Wy to widzicie.

Warto zajrzeć:http://ilpalo.com/arte-bosch/trittico-c ... sa_jpg.jpg
http://home.actlab.utexas.edu/~litlgirl ... /Bosch.gif
http://www.mala.bc.ca/~mcneil/jpg/bosch.jpg
http://charon.nmsu.edu/~aklypin/Art/Bos ... detail.JPG
http://mediatheque.ircam.fr/images/bosch-tenta2.jpg[/url]
Last edited by KASIA on Sun, 07 Jan 2007, 22:08, edited 1 time in total.
“Please, sir you would not understand,
What’s going on
Is magical, can’t you see
That some of us do more than dream”

„If Jesus Christ is going to save us from ourselves
How come peace, love and Michael are dead?”
User avatar
MJowitek
Posts: 2433
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 18:51
Location: Wrocław

Post by MJowitek »

O. Super temat.

Na razie dodam jeszcze, że autorem okładki Dangerous jest Mark Ryden.

Image

To jest jego oficjalna strona:http://www.markryden.com/

Można sobie po niej pogrzebać i pooglądać.

Na wikipedii przeczytałam, że jest także twórcą okładek do albumów Scarling., Ringo Starr, Oingo Boingo, Red Hot Chili Peppers, Butthole Surfers, Jack Off Jill.

Nie wiem jak wyglądają, chętnie obejrzę.

I przed chwila znalazłam wywiad z nim na jakimś włoskim forum.
Jakieś dziwne, bo co chwilę mi się zamykało, ale żem twarda to udało mi się zdążyć to przekopiować...

Jeszcze tego nie czytałam, ale wygląda na coś ciekawego...


Interview with Mark Ryden

Can you give the fans a little information about yourself? In your own
words, who is Mark Ryden?

There is a Biography and Artist statement on my web site that pretty
much tells who I am, but I guess I would say I am just a guy who loves
to paint. I have always loved to paint and never questioned that that
is
what I would do with my life. I love to collect things (toys, Medical
things, children's books, figurines, knick-knacs, paper ephemera, etc.)

Yes, I have read your Artist Statement, and find it quite interesting
and inspiring. I noticed a flare for the magical, mystical world.' In
your statement you talk about a magical monkey who does your work and
go
on to talk about inspirations coming from your collection or playing
with your son. Do you find the innocence of the child's mind an
inspiration to your work?

Children are so creative. They usually don't have all the blocks,
insecurities, and other problems that can hinder the creative process.

What would you say was your biggest influence in becoming an artist?

To BECOME an artist I only really used my own instinct but AS an artist
I have many many influences. I am heavily influenced by classical art.
I
love David and Ingres. I also look quite a bit at the imagery of
contemporary pop culture.

But yet your paintings stand out from all of these. You paint eyes
that
are captivating and your images can keep a person entranced trying to
capture the entire feeling that you have painted. I have noticed that
you have painted Jimi Hendrix and Leonardo DiCaprio. Have you ever
considered painting Michael?

It seems like we have many of the same interests. Having that
connection
can be a good basis for a portrait.

When did you first discover that you were an artist?

I had a lot of support for my art from my family and was always told I
was an artist from a very young age.

What process was involved in your being chosen to create the
'Dangerous' album cover? Did you know Michael prior to this work, and
if
you did, how?

I had previously worked with the Art Director at @#%$ Music (Nancy
Donald) on several other projects and when she was working on the
Michael Jackson project she thought of me. Michael was shown a
portfolio
of my work and he liked it very much. I then met with him at his
recording studio where I got to hear a little of the new music and talk
about the idea. From there I had about a week to create some ideas. I
did 5 very elaborate pencil drawings which were shown to Michael. There
was one which stood out which everybody including Michael seemed to
like
and that is what I painted.

So there were 5 pre' Dangerous drawings? Can you tell us what the
others were like?

They did all seem to be in the same general style as the one I did. One
concept was in more of a Circus Poster motif with a skeleton jumping
out
of a clown's gut. One sketch focused closer on that girl standing on
the
hand holding the skull which is in the final version. One idea was
similar to the final except that it was an airy light outdoor scene
with
Michael's eyes floating in the clouds above Bubbles who was standing on
a heap of animals.

Would you consider yourself a Michael Jackson fan? Do you enjoy his
music?

Yes I do like his music. I like the album "Bad" the most. I like a lot
of the same themes as Michael as well. The "Leave me Alone" video blew
me away when I first saw it. It was very inspirational.

In what way did you find it inspirational? Was it the message that the
video was sending out about Michael being badgered by the tabloids or
was it the imagery of the video?

It was the imagery. The design and subjects were great.

There are several similarities between the "Leave Me Alone" video and
the Dangerous cover. Did this video influence your work on the
Dangerous
cover?

Definitely.

What do you think of Michael Jackson, the man?

I think he is a very talented and creative person. I think that he is
overwhelmed with perfectionism and trying to live up to his own
success.
In our visit together we had a lot of similar interests that we talked
about like the movie "freaks" and Disneyana.

Don't you think that all artists strive to live up to their success,
to
whatever level that may be?

Michael has only himself to compete with, and therefore is always
having to look back at his last accomplishment when moving onto the
next
one.

'Dangerous' is without a doubt one of the most impressive works ever
done for an album cover. How long did it take you to complete this
project, from start to finish?

It was by far my most ambitious work. The original was large (for me)
three feet square. It took several months to do the entire project
including sketches and everything.

Would you say that this was one of your most ambitious works because
it
was for Michael, the man you said is overwhelmed with perfectionism and
trying to live up to his own success'? Were you striving for that as
well?

I was actually just trying to live up to my own perfectionism.

Several months on one album cover seems like a long time, yet looking
at the work I can't imagine doing it in that length of time. Is this
one
of the longest times you have spent on a painting for an album cover?

I never had or ever again did I spend as much time on a cover. The main
problem is that it just doesn't translate into the small cd format and
is just not worth the effort. I was aware of this going into the M.J.
cd
cover but I just didn't let that stop me from going all out on it.

Was the album completed before you did the cover, or were you working
on the cover while Michael was still recording for the album?

Michael was still working on the album while I did the painting. I did
get to hear some of it ahead of time and most of the song titles were
given to me.

Are some of the song titles represented in the painting?

If you look around you can find them.

If the album wasn't completed when you began your work, did you have
the name of the album and if so, was the name any inspiration to your
work?

Yes the Name was one thing that was decided. It did provide a starting
point for the concept.

If the album was completed before you began on the cover, were you
inspired by any of the music on the album when working on the cover?

Yes it was some of the inspiration.

In what way?

If you were to name this painting what would you call it?

Hummmmmmmm. I would have to think about that one. I usually have to
spend quite a lot of time to title my paintings.

From the creator's standpoint, do you think you could call this
painting
Dangerous'?

Sure, that is what I started with and suits it.

Was this particular project something that you did by hand or are
there
parts of it that are computer generated?

No computers. Just good old fashioned painting. Many many days of
painting.

That is just amazing. The detail in this painting definitely shows
hours of painstaking work. Can you remember what you did to prepare'
yourself mentally before beginning the painting or the sketches? How
did
you get that magic monkey' to begin work on such an elaborate painting?

I was younger, very energenic, and very enthusiastic about doing the
project.

Can you tell us what medium was used for this painting?

Acrylic on panel.

Was there anything special that you did for this painting? Any special
effects that you don't normally use?

not really.

Where is the original artwork? Does Michael have it?

I still have the original.

Do you keep all your originals that you do for album covers? Do you
plan on keeping this painting? If you do not normally keep the
originals
then why did you keep this one?

The record company only purchases the reproduction rights but they or
someone else can also buy the original, but that is a separate fee.

Did Michael have any input in the design of the 'Dangerous' album
cover
and if so to what extent?

Michael was open enough to just let me go for it on my own. He did
have
some
specific additions to the painting after I was finished.

Really? Can you tell us what it was that he added?

He wanted his friend McCauley added in the ride car at the bottom
right.
He wanted the 1998 pin on P.T. Barnum's Tux. The half white/half black
boy was also some thing Michael wanted added. They were a few more
things also.

Can you tell us what the picture and it's different symbols represent?
For example: Who is the man in the tux and why does he have 1998 on
him?
What does the "amusement ride" represent? Who is the "ring master" on
top of the man in the tux, and what does the 7 represent on his hat?
Who
is represented by the bust that is half black and half white, and what
does it mean? What about the animals? Why are the dog and the bird
represented as king and queen? And what does the MJ on the dog's crown
represent? What does the "Birth of Venus" statue represent in this
picture?

Well these are all the questions that I am sure you are very anxious
to
hear explained. I feel that if a painting is explained away something
is
lost for the viewer. I like the sense of mystery to the symbolism and
wouldn't want that to get lost. It is an important part of the image to
me. I am more interested in how other people interpret the image
themselves.

There is definitely a sense of mystery to the symbolism! I do
understand your not wanting that to be lost with an interpretation of
the painting. Can you give the fans any ideas about what you were
thinking when doing this? Give them some sense of direction toward the
meaning?

I am afraid they are on their own! (sorry!)

The entire picture is extremely impressive but, the thing that makes
it
most unique is the eyes. How did you decide to use only Michael's eyes?

That was part of the original concept decided by Michael and the Art
Director. That is what I began with.

How long did you work on those eyes? They are so lifelike, did you use
a photo of Michael to do this or did you have Michael pose for them?

I had many photographs of Michael to work from.

If asked, would you consider doing another album cover for Michael?

Definitely.

Have you been approached by other artists or representative of artists
because of the Dangerous' cover?

Well, actually in that way the album is a problem. Other bands don't
want an album that looks like something already out there, so I usually
have to try to conceal that I have done it!

How did you get involved with doing CD covers?

I had a portfolio of pretty out of the mainstream work when I graduated
from Art Center. I did one Album cover that became pretty visible
(Warrant's "Dirty Rotten Filthy Stinking Rich") Other Record companies
started contacting me and it just grew from there.


To jest ta znikająca strona jakby kto chciał...
http://p201.ezboard.com/fmichaeljackson ... =571.topic

Właśnie miałam zamiar napisać, że niestety nie mam czasu na tłumaczenie, aż nagle znalazłam coś, czym was dobiję. Buhaha:

O okładce Dangerous i o tym, jak spotkali się obaj panowie:)
http://www.lacortedelreydelpop.com/artedetapa4.htm


Aż do Nowego Roku jestem zajęta Buszmenem i nawet jak zajrzę, to bynajmniej nie będe miała czasu na tłumaczenia.

Mogę jedynie pocieszyć, że w styczniu moge się pobawić jednym i drugim tekstem, ale do tego czasu pewnie już wszyscy wszystko będa wiedzieć...

Pozdrawiam.

Hohohowitek :party:

A w ogóle to kiedyś miałam zamiar popisać coś o tym Dangerous i Marku Rydenie w pogaduszkach nie o MJ, tam gdzie jest o sztuce i nie sztuce co ma lub nie ma związku z MJ. Miałam taka wizję, że wszystko będzie ślicznie razem, ale juz wiem, ze nigdy nie będzie. W sumie może i lepiej... Ja i porządek? Buahaha...
KASIA
Posts: 438
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 20:08
Location: Kraków

Re: Okładka Dangerous

Post by KASIA »

Wywiad z Markiem Rydenem

A: Czy możesz powiedzieć swoim fanom w kilku słowach, kim jest Mark Ryden?

MR: Na mojej stronie jest biografia i artist statement, gdzie w wielu wyszukanych słowach powiedziane jest kim jestem, ale ja chcę tylko, żebyście wiedzieli: jestem facetem, który kocha malować. Zawsze kochałem tworzyć i nigdy nie przyszło mi na myśl, że mógłbym robić coś innego. Takie jest moje życie.
Kolekcjonuję różne rzeczy (zabawki, medykamenty, książki dla dzieci, figurki, papierowe jętki (nie pytajcie co to jest :wariat: ) itd.).

A: Tak czytałem, to bardzo interesujące i inspirujące. Zauważyłem fascynację tajemniczym światem magii. W swoim artist statement piszesz o magicznej małpie, która za ciebie pracowała i kontynuujesz o inspiracjach pochodzących z twojej kolekcji i zabaw z twoim synem. Inspiruje cię dziecięca niewinność?

MR: Dzieci są bardzo pomysłowe. Radzą sobie np. bez kompletu klocków, ich wyobraźnia pozwala wpadać na wspaniałe pomysły i rozwiązywać skomplikowane problemy. (To chyba jest źle :/ Co to do cholery jest insecuritie?)

A: Masz swojego idola w sztuce, który przyczynił się do tego, że zacząłeś tworzyc?

MR: Zostałem artystą niejako podświadomie, ale jako twórca mam wiele autorytetów. Wielki wpływ ma na mnie klasyczna sztuka, uwielbiam Davida i Ingresa. Jestem też trochę zafascynowany pop kulturą.

A: Ale twoje obrazy nie są częścią żadnego z powyższych nurtów. Malujesz urzekające oczy, twoje obrazy wprawiają w trans, twoją sztukę czuje się całym ciałem! Wiem, że malowałeś Jimi Hendrix i Leonardo DiCaprio. A myślałeś kiedyś o namalowaniu Michaela?

MR: Mamy wiele wspólnego, a to mogłoby prowadzić do sportretowania go.

A: Kiedy po raz pierwszy pomyślałeś sobie, że jesteś artystą?

MR: Moja rodzina popiera moją sztukę, było tak zawsze. Mogę więc powiedzieć, że jestem artystą od najmłodszych lat.

A: Co skłoniło cię do stworzenia okładki do „Dangerous”? Pracowałeś wcześniej z MIchaelem?

MR: Najpierw pracowałem z Dyrektorem Artystycznym @#%$ Music (Nancy Donald) nad kilkoma projektami. Kiedy pracowała z Michaelem Jacksonem pomyślała o mnie. On obejrzał moje portfolio I spodobało mu się. Spotkaliśmy się w jego studiu nagraniowym, gdzie usłyszałem jego muzykę na ten album i wymieniliśmy się pomysłami. Dostałem tydzień na wymyślenie czegoś konkretnego. Zrobiłem 5 szczegółowych rysunków, które pokazałem MJowi. Jeden szczególnie przykuł uwagę wszystkich, wychodził naprzeciw oczekiwaniom Michaela i to właśnie namalowałem.

A: Więc było 5 propozycji, możesz nam powiedzieć jak wyglądały pozostałe?

MR: Generalnie wszystkie były w tym samym stylu. Jeden z pomysłów to cyrkowy plakat z motywem szkieletu skaczącego po wnętrznościach klauna ( Frida Kahlo się kłania – mój przyp.) Drugi skupiał się na dziewczynie trzymającej czaszkę i stojącej na ręce, znalazł się w wersii końcowej. Trzeci był w zasadzie podobny do ostatecznego, to świetlista scena na dworze w której oczy Michaela unoszą się w chmurach ponad Bubblesem, który stoi na grupie (stosie) zwierząt.

A: Mógłbyś się nazwać fanem Michaela? Lubisz jego muzykę?

MR: Tak, lubię. Najbardziej podoba mi się album „Bad”. Podoba mi się większość rzeczy, które podobają się MJ. Teledysk „Leave me alone” sprawiło, że oniemiałem, kiedy oglądałem go po raz pierwszy. To było inspirujące.

A: Co masz na myśli mówiąc, że to inspirujące? Masz na myśli przekaz, to co video mówi o Michaelu? Że jest dręczony przez brukowce, czy obrazy ukazujące się w klipie?

MR: Obrazy. Styl i obiekty są wspaniałe.

A: Jest kilka podobieństw między tym teledyskiem a okładką „Dangerous”. Czy to ten klip sprawił, że stworzyłeś ją taką, a nie inną?

MR: Tak.

A: Co myślisz o Michaelu jako o człowieku?

MR: Myślę, że to bardzo utalentowany i twórczy człowiek. Myślę, że jest
zdominowany przez perfekcjonizm i chęć odnoszenia sukcesów. Podczas naszych spotkań mieliśmy wiele wspólnych tematów do rozmów. Rozmawialiśmy o filmie „Freaks” (Co to za film? – mój przyp.)

A: A nie twierdzisz, że wszyscy artyści dążą do sukcesu?

MR: Michael się o niego ubiega, dlatego zawsze odnosi się do swojego ostatniego dzieła kiedy zabiera się za następne.

A: „Dangerous” jest niewątpliwie najbardziej imponującą okładką albumu, jaka kiedykolwiek powstała. Ile czasu zajęło ci stworzenie jej?

MR: Przez długi czas to była najbardziej ambitna praca jakiej się podjąłem. Orginał był duży (jak dla mnie) trzy stopy kwadratowe. Tworzenie zajęło mi kilka miesięcy włączając szkice i wszystko.

A: Chcesz powiedzieć, że było to najbardziej ambitne dzieło, ponieważ było dla Michaela, człowieka, który jak powiedziałeś jest skończonym perfekcjonistą realizującym każdy cel, który sobie wyznaczy? Dlatego tak się starałeś?

MR: Sam próbuję być perfekcjonistą.

A: Kilka miesięcy na stworzenie jednej okładki to długi czas. Nie mogę uwierzyć, że zajęło to tyle czasu. To chyba twój rekord długościowy, jeśli chodzi o tworzenie okładki do albumu?

MR: Tak, to mój rekord, nigdy wcześniej ani później nie spędziłem tyle czasu na tworzeniu okładki. Największym problemem było zmniejszenie obrazu do formatu okładki CD, tak by zachowały się wszystkie szczegóły. Zostałem powiadomiony, że będzie to okładka CD, ale nie mogłem pozwolić by przerwano mi pracę, musiałem wszystko ukończyć.

A: Album był gotowy zanim ukończyłeś okładkę? Czy pracowałeś nad okładką kiedy Mj wciąż nagrywał album?

MR: MJ ciągle nagrywał. Słyszałem większość piosenek zanim podano mi tytuły.

A: Czy okładka ilustruje piosenki?

MR: Tak, jeśli się przyjrzysz znajdziesz powiązania między okładką a nimi.

A: Jeśli album nie był ukończony kiedy zaczynałeś pracę, to czy podano ci choć tytuł płyty? Inspirował cię on?

MR: Tak, znałem tytuł, on decydował o okładce. Dał mi punkt zaczepienia do całego pomysłu.

A: A jeśli album byłby ukończony zanim zaczął być pracę, to czy inspirowałbyś się muzyką?

MR: Tak, ona mnie też inspirowała.

A: W jaki sposób? Jeśli miałbyś nazwać obraz, jak byś go nazwał?

MR: Musiałbym pomyśleć. Zwykle wymyślanie tytułów zajmuje mi trochę czasu.

A: Z punktu widzenia twórcy, myślisz, że można by nazwać go „Dangerous”?

MR: Tak, w końcu dopasowywałem obraz do tego tytułu.

A: To bardzo szczegółowe dzieło, zostało stworzone ręcznie, czy komputerowo?

MR: Żadnego komputera. Po prostu wiele dni ręcznego malowania.

A: To niesamowite. Detale zdecydowanie zajęły ci wiele godzin benedyktyńskiej pracy. Możesz sobie przypomnieć jak się przygotowywałeś (duchowo) zanim zacząłeś malować czy szkicować? Skąd bierzesz tę magiczną małpę do tak starannego malowania?

MR: Kiedy byłem młodszy, byłem osobą bardzo energiczną, entuzjastycznie nastawioną do każdego projektu.

A: Możesz powiedzieć jakich użyłeś materiałów w tym obrazie?

MR: Farby akrylowe na panelu.

A: Niczego specjalnego? Nie użyłeś niczego poza tym, co używasz zwykle?

MR: Nie.

A: Gdzie jest oryginalny obraz? Michael go ma?

MR: Ciągle jest u mnie.

A: Zatrzymujesz wszystkie oryginały obrazów dla okładek? Planowałeś zatrzymać ten? A jeśli normalnie nie zatrzymujesz tych obrazów, to dlaczego zachowałeś ten?

MR: Wytwórnia płytowa zamawia tylko reprodukcje, ale mogą też (lub ktoś inny) zakupić oryginał, ale płaci się za niego oddzielnie.

A: Czy Michael miał jakiś wpływ na tworzenie tej okładki? Jaki?

MR: Był otwarty na moje propozycje, pozwolił mi zrobić to po swojemu. Ale miał kilka życzeń kiedy już skończyłem.

A: Naprawdę? Jakich?

MR: Chiał mieć swojego przyjaciela McCauleya w wyścigówce w prawym, dolnym rogu. Chciał 1998 przypięte na smokingu P.T. Barnima . I połowę biało-czarnego chłopca. I jeszcze kilka rzeczy.

A: Możesz nam wyjaśnić znaczenie symboli z obrazu? Na przykład kim jest ten człowiek w smokingu i dlaczego ma przypiętą liczbę 1998? Co symbolizuje tor zabaw? Kim jest mistrz toru na głowie człowieka w smokingu i co oznacza siódemka na jego kapeluszu? Kogo ukazuje popiersie biało-czarnego chłopca i co to znaczy? Co ze zwierzętami? Dlaczego królem i królową są pies i ptak? Co symbolizuje MJ na koronie psa? I co tam robią “Narodziny Wenus”.

MR: Więc, to są pytania, na które mam ci odpowiedzieć. Myślę, że jeśli znaczenie obrazu jest z góry znane, oglądający dużo tracą. Chciałbym odczuwać tajemnicę symboli i nic nie stracić. To dla mnie ważna część obrazu. Bardzo interesuje mnie jak inni zinterpretują mój obraz.

A: W tym obrazie definitywnie odczuwa się tajemnicę! Rozumiem, że nie chcesz zagubić się w interpretacji obrazu, ale czy mógłbyś podpowiedzieć fanom w którym kierunku mają rozwarzać dzieło? Podasz choć kilka znaczeń głównych symboli?

MR: Przykro mi, są zdani na siebie.

A: Całe dzieło jest zachwycające, ale najbardziej niezwykłą rzeczą w nim są oczy. Jak zdecydowałeś, że użyjesz tylko oczy Michaela?

MR: To część oryginalnego konceptu Michaela i Dyrektora Artystycznego. Od tego zacząłem.

A: Jak długo nad nimi pracowałeś? Jest w niuch tyle życia! Użyłeś zdjęcia Michaela, czy ci pozował?

MR: Miałem wiele zdjęć na których się wzorowałem.

A: Chciałbyś jeszcze pracować z Michaelem?

MR: Bardzo.

A: Czy inni artyści chcą z tobą pracować dlatego, że stworzyłeś okładkę „Dangerous”?

MR: W pewien sposób stanowi to problem. Inni artyści nie chcą by ich album wyglądał jak jakiś już istniejący. Więc zwykle muszę się kryć z tym, że to ja zrobiłem okładkę „Dangerous”.

A: Jak to się stało, że zacząłeś tworzyć okładki CD?

MR: Zrobiłem sobie portfolio z najlepszymi pracami, kiedy ukończyłem Centrum Sztuki (to jakaś szkoła? – mój przyp.). Zrobiłem jedną okładkę albumi, która została dostrzeżona (Warrant's "Dirty Rotten Filthy Stinking Rich") i inne wytwórnie zaczęły się ze mną kontaktować i tak to się zaczęło.




Jak na mój gust strasznie kiepski wywiad :ziew: W każdym razie dowiedziałam się np. że ten młody Michael w łódeczce to nie jest wcale Michael i ie w łódeczce, tylko w wyścigówce. A hologram dziewczynki to popiersie chłopca :wariat:
Last edited by KASIA on Fri, 22 Dec 2006, 21:31, edited 1 time in total.
“Please, sir you would not understand,
What’s going on
Is magical, can’t you see
That some of us do more than dream”

„If Jesus Christ is going to save us from ourselves
How come peace, love and Michael are dead?”
KASIA
Posts: 438
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 20:08
Location: Kraków

Post by KASIA »

A jednak pociągne dalej licząc, że może jednak kogoś to zainteresuje :wariat:

Zmieniłam zdanie, Ten Michael to Michael, Culkin jest 2 autka dalej, taki malutki za kościotrupem :-)

Czyli tak, do stworzenia okładki wykorzystano fragmęty dzieł:
Hieronim Bosch "Ogród"
Image

Tu w wielkim formacie: http://home.actlab.utexas.edu/~litlgirl ... /Bosch.gif

Sandro Botticelli "Narodziny Wenus"
Image

Tu w wielkim formacie: http://sk9.pl/38fa71

Pochodzenie króla-psa jest na francuskiej stronie, może ktoś pomoże? Królowa- ptak też ma chyba podobne pochodzenie.
I wydaje mi się, że te mechanizmy ze środka, (pod napisem "Danderous") też są Boscha (choć przypominają mi też klip "Express Yourself " Madonny). I co dalej, bo podejrzewam, że jest tego więcej. Kto ma większ ode mnie pojięcie o sztuce?
Last edited by KASIA on Sun, 24 Dec 2006, 10:21, edited 2 times in total.
“Please, sir you would not understand,
What’s going on
Is magical, can’t you see
That some of us do more than dream”

„If Jesus Christ is going to save us from ourselves
How come peace, love and Michael are dead?”
User avatar
cicha
Posts: 1611
Joined: Fri, 11 Mar 2005, 8:21
Location: silent world

Post by cicha »

Would you consider yourself a Michael Jackson fan? Do you enjoy his music?

Yes I do like his music. I like the album "Bad" the most. I like a lot
of the same themes as Michael as well. The "Leave me Alone" video blew me away when I first saw it. It was very inspirational.

In what way did you find it inspirational? Was it the message that the
video was sending out about Michael being badgered by the tabloids or
was it the imagery of the video?

It was the imagery. The design and subjects were great.

There are several similarities between the "Leave Me Alone" video and
the Dangerous cover. Did this video influence your work on the Dangerous cover?

Definitely.
======================
:happy: Zgadłam!!!
Od samego początku czułam, że inspiracja pochodzi właśnie od Leave Me Alone! Yeah!!!
Genialne!
Dzięki żeś skopiowała tu ten wywiad!

Zresztą pisałam już o tym kiedyś. Nie mogę tylko znaleźć mojego posta :mlotek:

kaem też ---> ciekawostki ---> zresztą o tym samym wywiadzie mowa, którego wtedy nie czytałam glupija
Last edited by cicha on Fri, 22 Dec 2006, 23:44, edited 7 times in total.
B. Olewicz (...) co tak cenne jest, że ta nienazwana myśl rysą jest na szkle? (...)
E. Bodo To nie ty...
KASIA
Posts: 438
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 20:08
Location: Kraków

Post by KASIA »

Znalazłam jeszcze jednego Michaela, z okresu Thrillera, po prawej stronie Faceta_w_smokingu (naścianie). I polecam przyjrzeć się zdobieniom filarów, pod rzeźbami kobiet (symbol pacyfistów, muzyka przeciwko rasizmowi, słoneczko i... wolne miejsce). Przyjrzyjcie się też jak stoją zwierzęta pod oczmi MJa, nie stoją tylko na górze, ale otaczają cały ten "otwór" :dance:
“Please, sir you would not understand,
What’s going on
Is magical, can’t you see
That some of us do more than dream”

„If Jesus Christ is going to save us from ourselves
How come peace, love and Michael are dead?”
KASIA
Posts: 438
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 20:08
Location: Kraków

Post by KASIA »

Dalej, pies to przerobiony Napoleon z obrazu Jean Auguste Dominique "Napoleon na tronie" (wyczytałam w tekscie francuskim :wariat: )
Image

A Facet_w_smokingu to P.T. Barnum pomysłowy amerykański biznesmen, twórca światowej sławy cyrku. Barnum zrewolucjonizował ówczesny przemysł rozrywkowy i stworzył podstawy nowoczesnej reklamy i promocji. (Ale strasznie mało o nim piszą)
http://images.encarta.msn.com/xrefmedia ... 37109A.jsm

Widzę tam też, że dodano 1998, wyszło 9, czyli sądzę, że ma to związek z numerologią. Dzięwiątka oznacza: doskonałość, jedność, wolność. (To raczej w tym przypadku nie ma znaczenia, ale numerologiczne 9 (np. ja :party:)sympatyzują z numerologicznymi 6 jaką jest Michael )
O numerologii już w jakimś wątki pisałam, ale i tak wkleję pare linków:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Numerologia
http://www.czary.pl/numerologia/numerologia9.php
http://www.parapsycholog.com.pl/numerologia.htm
Swoje cyferki liczymy z daty urodzenia lub z imion i nazwisk, taka ciekawostka: zwykle numerek ze zsumowania daty urodzenia to ten sam, który wyjdzie nam z imienia ;-) Ja jestem z urodzenia 9 z imienia 9 i z nazwiska też 9, Michael z urodzenia 6, z imienia 6, a z nazwiska już 1
I jest jeszcze 7 na kapeluszu, czyli szczęśliwa, magiczna liczba, jak ktoś się uprze można dodać ją do grona wymienionych symboli magicznych :-)
W dodatku trzeba wiedzieć, że liczba (jakakolwiek) to najbardziej abstrakcyjne pojęcie, bo dla każdego znaczy coś innego. Gdyby teraz rzucić hasło np. 5 to każdy zobaczyłby z wyobraźni inny obraz, jedni symbol graficzni inni 5 bananów, a jeszcze inni swoją babcię :-)
A i jeszcze jakby ktoś nie czytał wywiadu, to powtórzę, że małpa jest tutaj symbolem sztuki, mistyki, jajemniczości i talentu :-)
“Please, sir you would not understand,
What’s going on
Is magical, can’t you see
That some of us do more than dream”

„If Jesus Christ is going to save us from ourselves
How come peace, love and Michael are dead?”
KASIA
Posts: 438
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 20:08
Location: Kraków

Post by KASIA »

I polecam obejrzeć większość prac Marka Rydena, wklejam swoją ulubioną :-) Zawsze podobał mi się ten obrazeczek, a dopiero przed chwilą dowiedziałam się kto jest jego autorem glupija
St. Barbie
Image
I jeszcze kilka innych
Image
Image
Image
I reprodukcja na ciele
Image

Czyli mam już ulubionego grafika :dance:
“Please, sir you would not understand,
What’s going on
Is magical, can’t you see
That some of us do more than dream”

„If Jesus Christ is going to save us from ourselves
How come peace, love and Michael are dead?”
User avatar
Kingoosia
Posts: 382
Joined: Wed, 23 Aug 2006, 0:19
Location: Łódź/Wrocław/Poznań/Łobżenica/Paryż

Post by Kingoosia »

Przyglądałam się tej okładce wcześniej, ale w sumie, to bardzo niewiele zobaczyłam.. A teraz? To po prostu genialne! Bardzo interesują mnie te zwierzęta wokół całej bramy Dangerous, Michael z Thrillera koło P.T. Barnuma, Macaulay, za kościotrupem zwierzęcia, za Michaelem; błazny, Wenus, te wszystkie znaczki (pacyfka), królowa-ptak-robot, o właśnie teraz zauważyłam, że ze strony "piekła" ostatnią "wyścigówką" jedzie jakiś szympans, jakby Bubbles, w tych ":ściekach" jak nie widzę ścieków, tylko jakąś gwiazdkę, rakietę, czaszkę z piszczelami, strzałę, a to 1998 (w sumie to ciekawe, dlaczego właśnie ta liczba... chodzi o rok, który miał nastąpić, czy jak?) to widać tylko zarys, ledwie coś; i też ciekawią mnie te aniołki w rybostatkach pod królem-psem (którego głowa wygląda jak wklejona ze zdjęcia, na ścianach jest mnóstwo ukrytych symboli, i te cienie na całym obrazie.. Mark Ryden jest geniuszem! Z prawej strony obrazu za brama jeszcze na niebieskim tle są takie kropki - nawet pod tymi kropeczkami są cienie! A te bramy "nieba" i "piekła" mają z boków takie filary, każdy u góry zakończony czaszką, a na dole z prawej strony jakby koniem, a z lewej czymś podobnym, ale jednak innym, jakieś dziwne zwierzę.
No, to na tyle ;-)
To, co jest w nas, będzie i wokół nas.
: )
User avatar
Anitka
Posts: 580
Joined: Fri, 10 Feb 2006, 17:57
Location: Częstochowa

Post by Anitka »

Kingoosia wrote: a to 1998
Gdzie to jest?
Ja tego nie widze... :surrender:
'Dance for yourself, if someone understands good. If not then no matter, go right on doing what you love.'

* Louis Horst
User avatar
Kingoosia
Posts: 382
Joined: Wed, 23 Aug 2006, 0:19
Location: Łódź/Wrocław/Poznań/Łobżenica/Paryż

Post by Kingoosia »

Anitka wrote:
Kingoosia wrote: a to 1998
Gdzie to jest?
Ja tego nie widze... :surrender:
Ten dziadek na dole, czyli P.T. Barnum ma takie coś na marynarce. Takie złote. W sumie, to widać tylko tyle, że coś tam jest, ale nie widać co. A że to jest 1998, wiemy to tyko z wywiadu.

Nie wiem, czy już o tym wspomniano, ale właśnie moja koleżanka zauważyła, że "król piekła pies" trzyma berło zakończone głową ptaka, a "królowa nieba ptak" trzyba berło zakończone głową psa. Może to świadczy o jakichś powiązaniach między niebem a piekłem...
To, co jest w nas, będzie i wokół nas.
: )
User avatar
MJowitek
Posts: 2433
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 18:51
Location: Wrocław

Post by MJowitek »

Wywiad widzę już jest, to przetłumaczyłam jeszcze tą drugą stronę, na której wyjaśnione są niektóre fragmenty. Od razu zaznaczam, że na hiszpańskim sie znam jak mój były chomik na sztuce układania bonsai, ale chyba głupot nie popisałam. Acz momentami miałam wrażenie, że te zdania tam to jakieś mroczne zaklęcia, więc jak ktoś ma ochotę i coś poznajduje to proszę, niech popoprawia.

-------------------------------------------------------------------------------------

Twórcą okładki albumu Dangerous jest Mark Ryden, praca nad nią zajęła mu około 6 miesięcy. Znaczna część życia Michaela Jacksona jest w niej odzwierciedlona poprzez obraz i symbolikę.

Mark Ryden urodził się 20 stycznia 1963 w Medfort (Oregon, Kalifornia).
W 1987 roku dostał się do Szkoły Rysunku w Pasadenie. Tworzył między innymi dla Stephena Kinga, Leonarda DiCaprio, Roberta De Niro i innych.

Michael zatrudnił Rydena ponieważ jest on wielkim fanem plakatów cyrkowych z początku zeszłego wieku a także posiada mentalność niezbędną do interpretacji obrazów, które Jackson chciał mieć na okładce.
Rysownik opowiada: "Michael zażyczył sobie bardzo niezwykłych rzeczy i zrobiłem własne analogie aby oddać obraz tych symboli. Michael mi powiedział, że projekt powinien być tajemniczy, by ludzie mogli go interpretować na swój własny sposób."

Oto kilka wskazówek pomocnych w analizie obrazu:

1. Imię Michaela Jacksona nad jego oczami sprawia wrażenie ogromnej maski teatralnej, która zdaje się mieć za zadanie wszystko zasłonić. Z tego centrum doskonale dominuje nad całą sceną. Wspaniałe oczy i brwi z małym kosmykiem włosów opadającym na czoło i ciemna karnacja tworzą oprawę doskonałego centrum dominująca nad reszta obrazu.
Image

2. Nad wróżka widnieje głowa małpy, która właśnie jest koronowana. To jego szympans Bubbles, który umarł w 1989 roku. Warto zauważyć, że całą atmosferę dzieła tworzą w szczególności zwierzęta.
Image

3. W centrum widoczne są różne pogrupowane zwierzęta: paw, symbol szyku, reprezentatywny niczym świat sztuki, słoń z numerem 9 na czole (najczęściej wspominaną cyfrą w numerologii jest "7"), nosorożec, mors i inne...

4. Tuż przy oczach Michaela Jacksona widzimy dwie twarze pajaców w czapeczkach. Obydwaj reprezentują świat cyrku, jednak niezależnie od klasycznej teatralnej wizji /?/ jeden z nich płacze, a drugi się śmieje.
Image

5. Dwa grające aniołki wyłaniaja się po obu stronach gwiazdy szczęścia, zapowiadając dźwięk i muzykę.
Image

6. Człowiek prehistoryczny pochodzący z jakiegoś wojowniczego plemienia (starożytność to jedna z obsesji Michaela Jacksona), grający koncert na dwóch dużych talerzach.

7. Po lewej stronie obrazu widzimy więcej aniołów, tym razem aniołek dziecko i inne mniejsze na karuzeli z żywych rybek. /???/
Image

8. Wejście do pewnego rodzaju "pociągu-widma" lub "labiryntu strachu". Wewnątrz wózków znajdują sie małpka Bubbles (ponownie), szczur, który może być tym z utworu "Ben", antylopa i słoń. Nad wejściem widnieje klasyczny wizerunek pirata, który oznacza zło a także jak w przypadku tego przejścia-przygodę.
Image

9. Wyżej po lewej stronie widać dłoń, na wpół otwartą, która należy do Michaela Jacksona, a nad trzema plastrami na palcach widoczne są klasyczne "ventidas" /?/. Na jego ręce stoi bez ruchu czarny chłopiec podtrzymujący czaszkę człowieka-słonia, którego pozostałą część chciał kupić, ale nie zdołał (plotka-przyp. biednego tłumacza. Dla tych co nie wiedzą, MJ się kiedyś tam fascynował historią tego człowieka i sie strasznie wzruszał na filmie, acz nic nie kupował. Film swoją drogą mam gdzieś na kasecie, nawet ciekawy...Oglądał ktoś też może?). Na tej dłoni naszkicowana jest też mapa świata symbolizująca Michaela jako artystę całej planety. Na lalce widnieje cyfra 7, która jak to już wcześniej była mowa, jest obok 9 najbardziej znacząca cyfrą w numerologii.
Image

10. Wewnątrz centralnej sceny widzimy coś w rodzaju wstęgi transportującej galaktykę, która prowadzi do świata marzeń i ma na swojej ścieżce mnóstwo symboli reprezentujących niebezpieczeństwo (żaglowce/?/, pistolety), postęp techniczny (rakiety) i tajemnice nauki (atomy, łańcuchy cząsteczek).

11. Pojawia się również postać Barnuma, twórcy najsławniejszych na świecie cyrków. Hołd mu złożony odpowiada cyrkowemu charakterowi całej okładki. Na klapie marynarki ma przypiętą broszkę z numerem 1998, którego suma (1+9+9+8) wynosi 27 (siódma liczba pod względem znaczenia w numerologii), której suma (2+7) wynosi 9 (kolejna pozytywna cyfra).
Image

12. Wyjście z tunelu czy też fantastycznego pociągu. Na końcu historii wszystko sie zmienia, znika Bubbles, a na jego miejscu zasiada Michael z lat swego dzieciństwa pełnego sławy, za nim szkielet człowieka słonia (o którym już była mowa), dalej jego radosny przyjaciel Macaulay Culkin a na samym końcu jedzie szkielet antylopy.
Image

13. Greckie oko nad główną fasadą wyjścia z labiryntu. Symbolizuje Boga Obrońcę, który wszystko widzi.
Image

14. Michael jest miłośnikiem wielkich dzieł malarstwa klasycznego, włączył więc do tej okładki dwie sceny klasyczne, jedną wewnątrz szklanej kuli i drugą na filarze-psa króla (charta), o którym będzie niżej mowa.
Image Image

15. W połowie obrazu po prawej stronie widać postać charta na tronie. Ta część jest inspirowana obrazem zatytułowanym "Napoleon I na Tronie", który namalował Jean-Auguste Ingres (przyp. tłum.- czyt. jak "Ęgr", jakby ktoś nie wiedział) w 1806 roku. Obraz znajduje się z Paryżu, w Muzeum Armii, w którym jest również grób Napoleona.
ImageImage

16. Istnieje jeszcze wiele innych szczegółów, które wpływają na obraz okładki Dangerous, które zostały wykorzystane w trójwymiarowej rozszerzonej wersji /?/, między innymi pies na dwóch łapach i dziewczynka o całym ciele podtrzymywanym za ramiona /?/ przez wielkiego zielonego chrząszcza.

-------------------------------------------------------------------------------------
Tekat oryginalny:

El creador de la portada de "Dangerous" fue el dibujante Mark Ryden. Tardó seis meses en culminarla. Gran parte de la vida de Michael Jackson está reflejada, en ella tanto en imágenes como en símbolos. Este artista nació el 20 de enero de 1963, en Medford, Oregon, California. En el año 1987 se recibio en la Escuela de Diseño de Pasadena. Dentro de sus clientes se incluyen Stephen King, Leonardo DiCaprio, Robert De Niro, etc...
Michael contrató a Ryden porque este es un fanático de los posters de circo de principios del siglo pasado, así tenía la mentalidad necesaria para interpretar las imágenes que Jackson quería en la portada. Cuenta el dibujante "Michael pidió cosas muy específicas, y yo hice analogías propias para dar lugar a esos símbolos... Michael me dijo que el diseño debía resultar misterioso, para que la gente lo interpretara a su manera..."

Vamos a analizar este cover design, paso a paso:



1 - El nombre de "Michael Jackson" sobre sus ojos da paso a una inmensa máscara teatral que pareciera querer cubrirlo todo. Desde ese centro perfectamente domina toda la escena. Ojos y cejas perfectas, con un pequeño mechón de cabello cayendo desde su frente y una piel morena, hacen el ornamento de un centro perfecto de dominación.

2 - Sobre un hada aparece la cabeza de un mono a punto de ser coronado. Es su chimpancé Bubbles quién murió en 1989. Es de notar que todo el entorno del trabajo está cubierto prácticamente por animales.

3 - Justo en el centro aparecen varios animales agrupados: un pavo real, fiel representando de glamour y la vistoso como suele ser el mundo del espectáculo, un elefante con un número 9 en la frente (siendo este número junto al 7 los más destacados en numerología), un rinoceronte, una morsa, etc.

4 - A cada lado de los ojos de Michael aparecen dos caras de payasos con bonetes. Ambos representan el mundo del circo pero además del teatro ya que están en la clásica vista de representación teatral, uno llorando y el otro riendo.

5 - Dos angelitos musicales aparecen sobre ambos lados de una estrella de la buena suerte, anunciando la sonoridad y la música.

6 - Un hombre prehistórico, quizás de alguna tribu guerrera (la antigüedad es una obsesión de Michael Jackson). En sus manos acompaña este gran concierto con dos platillos.

7 - Aparecen más angeles en el sectór izquierdo de la imágen, esta vez un angel niño y otros más pequeños dentro de unos peces al mejor estilo de las calesitas o tios vivos.

8 - Una entrada de una especie de "tren fantasma" o "laberintos del terror". A bordo de los carros están nuevamente su mono "Bubbles", una rata que puede ser "Ben", un antípole y un elefante. Esta entrada esta franqueada por un clásico símbolo pirata que denota lo malo pero a su vez la aventura, tan presente en este tipo de pasadizos.

9 - Sobre la izquierda aparece una mano a medio abrir, la cual es de Michael Jackson ya que sobre tres yemas de los dedos aparecen las clásicas "venditas" . Sobre su palma aparece parado un niño negro sosteniendo el cráneo del hombre elefante, cuyos restos quizo comprar pero no logró. Sobre esa palma aparece dibujado un mapamundi representando la presencia de Michael Jackson como una estrella de todo el planeta. Sobre la muñeca aparece el número 7, que como ya lo habíamos dicho junto al 9 son números especiales en numerología.

10 - En el centro inferior de la escena aparece una especie de cinta transportadora galáctica que rodea a un mundo al revés, que tiene en su piso un montón de símbolos que representan peligros como caravelas y pistolas, avances tecnológicos como cohetes y misterios de la ciencia como atomos y cadenas de partículas.

11 - Aquí aparece la imagen de Barnum, creador de los circos más famosos del mundo, siendo un homenaje explícito a esta portada muy "circense". El busto tiene en la solapa del saco un prendedor con el número "1998" y si sumamos 1+9+9+8 el resultado es 27 (el siete número favorable en numerología) y sumando 2+7 nos da 9 (el otro número positivo).

12 - La salida de ese "pasadizo" o "tren fantasma", ya al final de la historia todo ha cambiado. Desaparecio Bubbles y en su lugar está sentado Michael pero con su imágen de niño estrella, detrás suyo el esqueleto del hombre elefante (de quien ya hablamos) detrás muy contento su amigo Macaulay Culkin y cerrando la fila el antípole termina siendo otro esqueleto.

13 - Un ojo griego aparece sobre la fachada superior de la salida del laberinto. Es un símbolo del Dios protector que todo lo ve.

14 - Michael gran admirador de los maestros de la pintura universal ha agregado dos escenas clásicas una dentro de una esfera de cristal y la otro en uno de los pilares del perro rey afgano que se explica más abajo.

15 - A la mitad del cuadro en la parte derecha aparece la imagen del perro afgano en su trono. La imagen es inspiración de la pintura llamada "Napoleon on his Throne" pintada por el artista Jean-Auguste Ingres en el año 1806. El cuadro se encuentra alojado en París en el Museo del Ejército donde también se encuentra la tumba de Napoleón.

16 - Existen otras dos figuras más que forman parte de la tapa de Dangerous que están incluidas en la versión de lujo tridimensional, es un perro de dos patas y una niña a cuerpo entero sosteniendo entre sus brazos a un enorme escarabajo verde.
KASIA
Posts: 438
Joined: Thu, 10 Mar 2005, 20:08
Location: Kraków

Post by KASIA »

Dzięki Jowita japrosic No w sumie nic nowego, czy odkrywczego tam ne pisało :-/ Znaczy się więcej się już nic nie dowiemy, resztę musimy interpretować sami ;-) Dzięki za informację o berłach, nie zauważyłam japrosic :-)
I co to za szkielet człowieka-słonia? Bo z tego co znalazam to to film jest :wariat:
“Please, sir you would not understand,
What’s going on
Is magical, can’t you see
That some of us do more than dream”

„If Jesus Christ is going to save us from ourselves
How come peace, love and Michael are dead?”
User avatar
M.Dż.*
V.I.P.
Posts: 2792
Joined: Fri, 11 Mar 2005, 11:50
Location: gdzieś z Polski

Post by M.Dż.* »

KASIA wrote: I co to za szkielet człowieka-słonia? Bo z tego co znalazam to to film jest :wariat:
Oh! To nawiązanie to sławetnej plotki, jakoby Michael kupił szkielet Człowieka-Słonia (postać autentyczna- niejaki John Merrick, który urodził się z dość mocną deformacją ciała, w tym czaszki)

Image
"Everywhere I go
Every smile I see
I know you are there
Smilin back at me
Dancin in moonlight
I know you are free
Cuz I can see your star
Shinin down on me"
Post Reply