Temat tej okładki był poruszony przy okazji omawiania albumu HIStory, ale pomyślałam, że może warto się przy niej na chwilę zatrzymać.
Nie tylko ze względu na cenę (milion dolarów) ale i ogrom pracy w nią włożony.

Pracę nad okładką albumu zlecono Kleiser-Walczak Construction Co. Pierwszym etapem było stworzenie statui Michaela z gliny, czym zajęła się Diana Walczak.
Inspirację stanowił pewiem pomnik znajdujący się w Rosji.
I teraz ogłaszam konkurs: co to był za pomnik?
Na hiszpańskiej stronie na której znalazłam nieco informacji jest takie zdanie: "La estatua de Michael Jackson esta inspirada por el "Monumento a la Victoria" de 300 pie de alto ubicada en Volograd, Rusia." Rozumiem z niego, że w mieście, którego nazwy nie rozumiem jest pomnik, którego nazwę rozumiem, ale pomników Zwycięstwa w Rosji jest od cholery więc nic mi to nie daje i tenże pomnik ma 300 stóp wysokości i stanowił inspirację dla D. Walczak.
Na polskim googlu pojawiają się jakieś wzmianki o Volgogradzie, ale ni w cholerę nie wiem gdzie to. A Google Maps sugeruje, że może to Volgogrado. Niby podobnie, może ktoś zrobił literówkę?
Wtedy inspiracji do okładki HIStory należałoby szukać w Wołgogradzie (dawnym Stalingradzie), gdzie istotnie mają pomnik że w mordę strzelił.
Z tym, że to "Matka Rosja"...

Mam wrażenie, że odpowiedź na moje pytanie musi być prosta.
No nic no, przynajmniej sobie pomniki pooglądamy

Ale może przyjrzyjmy się twórcom, bo to ciekawe postacie.

Kleiser-Walczak Construction Company powstała 1989 roku, została założona przez Dianę Walczak i Jeffa Kleisera (na zdjęciu wyżej). Eksperymentowali z trójwymiarowymi postaciami, które nazywali Synthespianami (przepraszam, nie wiem jak to po polsku).
To własnie Diana Walczak i Jeff Kleiser jako pierwsi stworzyli taką komputerową postać, która porusza się jak żywa istota.
Najlepszymi przykładami ówczesnej animacji była pisenkarka Dozo w klipie Don`t Touch Me" i krótki "Sextone for President" (W obu filmikach na youtube trzeba trochę poczekać, wcześniej jest pokazywane nie-wiem-co z jakiegoś festiwalu komputerowej animacji)
W 1990 roku udało im się stworzyć inny, dwunastominutowy projekt, który zwrócił uwagę Douglasa Trumbulla, znanego głównie z nowatorskich efektów specjalnych w latach 70.
Sprawy komputerowe az tak mnie nie pasjonują, ale jeśli kogos to interesuje, to przekopiuję odpowiedni fragment z tej strony:
A Critical History of Computer Graphics and Animation
O dokonaniach Walczak Company, czyli co, kiedy, z kim, jak i za ile:
Kod: Zaznacz cały
This project caught the attention of Doug Trumbull (2001: A Space Odyssey, Close Encounters, Blade Runner, Silent Running, Brainstorm), who awarded the company a multimillion dollar contract to set up a facility on-site at the Trumbull Company in Lenox, Massachusetts, to produce films for Luxor Las Vegas. Kleiser-Walczak provided all the computer animation digitally composted with live action in Vistavision at 48 frames per second and a 2 1/2 minute stereoscopic film that was entirely computer-generated.
In 1992, Kleiser-Walczak teamed up with Santa Barbara Studios to simulate four ancient North American cities for the Pathways/Kevin Costner production of 500 Nations. In 1993, Kleiser and Walczak teamed with Randal Kleiser who directed Disney's Honey, I Blew Up the Kid to produce numerous visual effects shots combining live action and computer animation. They also produced animation for German director Roland Emmerich's Stargate, Paramount's Clear and Present Danger, Disney's Honey, I Shrunk the Theater, Judge Dredd, and a stereoscopic logo-opener for IMAX films.
Za dużo przy tym się narobili, żeby tak w jednym zdaniu streścić. A nie wiem kiedy będę mieć czas na dokończenie.
No a przede wszystkim staram się to najpierw zrozumieć, żeby potem głupot nie pisać. Może się uda
