Proszę, niech ktoś mi odpowie na te pytania. Będę wdzięczna.
Rzucam je tu, nie bez powodu.
1.
Wypowiedzi Michaela w filmie This Is It - przed
Earth Song o Ziemi, wypowiedź o nadziei w muzyce i tym podobne -
kiedy były nagrywane? Czy to jakieś wcześniejsze jego wypowiedzi w jakichś wywiadach, które zostały "włożone" do This Is It? Czy podczas prób może tak się wypowiadał i wmontowali to? Bo głos wyraźnie jest w backgroundzie, Michael nie mówi tego do kamery. Jedynie na końcu, po którymś zakończonym dniu prób zwracał się do ekipy i dziękował im. Ale skąd są te wypowiedzi, kiedy mogły paść, kiedy były nagrane?
2.
Jak myślicie o czym mówi Michael, gdy mówi This is a great adventure? - o próbach i przygotowywaniu się do koncertów? Ale przecież robi(ł) to od lat, całe życie. A coś, co robi się od lat, nie jest przecież już żadną przygodą***, tak mi się wydaje.
***
i
chciałabym poczytać też Wasze interpretacje tych sztandarowych już słów: It's All For Love. - L.O.V.E - że niby co z miłości? ;P Koncerty?
3. Czy ktoś dopatrzył się co napisano na czole dziewczynce z
Earth Song?
4.
Dlaczego tancerzy i choreografów nadal obowiązuje ta sama umowa na This Is It? Nikt ich nie zwolnił, nikt nikomu nie powiedział, że umowa wygasła wraz ze śmiercią Michaela (zwykle chyba tak jest, nie?) i oni nadal PRZY tym pracują, mają prawo do wykorzystywania elementów z tegoż, nazwy itd., Travis Payne uczy THE DRILL, tańczy z więźniami (co jest bardzo imponujące), Kenny Ortega promuje dvd/blue ray
This Is It - oraz zarówno oni, jak i tancerze całą tą ekipę, z którą nadal się co jakiś czas spotykają na jakichś próbach nazywają
MJ Fam - nie rozumiem tego w odniesieniu do
śmierci Michaela. Proszę o wyjaśnienie.
Z ostatniej chwili:
5. Wczoraj na Grammy Awards pojawili się Paris i Prince wraz z 3T. Wypowiedzi dzieci, widać, były bardzo stonowane i przemyślane (chociaż było widać zdenerwowanie,ale zostawmy emocje) Zaraz po wypowiedzi Paris każdy z nas oglądających tutaj na forum zauważył, że powiedziała coś w stylu: Michael ma zamiar występować w tym roku, nie mógł w ostatnim roku. Po tłumaczeniu Maverick (i być może tak w istocie jest) Paris powiedziała, że Michael planował wystąpić na Grammy w tym roku, bo rok temu nie mógł.
Zakładając, że Mav ma rację: Jak Michael mógł planować występ na tegorocznym Grammy (31 stycznia 2010), skoro w tym czasie - od początku stycznia do połowy marca - miał być w Londynie i grać koncerty? / Poza tym jeśli chodzi o Grammy, czy jakiekolwiek inne imprezy muzyczne - dostaje się zaproszenia i bierze się udział gdy się jest zaproszonym, nie inaczej. (Na tegoroczne Grammy, mimo że Michael był honorowany, nie zaproszono ani braci,ani rodziców Michaela, tylko same dzieci i 3T - jak pisał zarówno Randy, jak i Jermaine na Twitter). Zatem gdyby go nie zaprosili (jak to było od co najmniej kilku lat wcześniej), to by nie wystąpił, nawet jeśli wcześniej planował.
Mam jeszcze mnóstwo pytań, ale szukam odpowiedzi na własną rękę. Zadałam tylko te, które najbardziej mnie dziś nurtują. Bardzo proszę o odpowiedzi, jeśli ktoś je zna, będę bardzo wdzięczna.
***
Nie chciałam prowadzać chaosu we wcześniejszą wypowiedź, ale na wikipedii znalazłam jeszcze jedną definicję przygody (adventure). Oto ona.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przygoda_(gry_fabularne) pisze:Przygoda jest opublikowanym w formie dodatku lub też w inny sposób spisanym zbiorem elementów takich jak scenariusz, postacie czy opisy lokacji używanym przez Mistrza Gry jako pomoc w prowadzeniu sesji w grach fabularnych. Każda przygoda jest tworzona do konkretnego gatunku gry (np. fantasy, horror, science-fiction), systemu lub też świata. Doświadczeni Mistrzowie Gry potrafią jednak konwertować przygody stworzone do jednego systemu, tak by były one użyteczne w innym (niektóre przygody są specjalnie tworzone tak, by było je łatwo przenosić do innych systemów).
Najczęściej przygoda posiada jakiś główny cel, który powinien zostać zrealizowany przez drużynę złożoną z postaci graczy w trakcie trwania przygody oraz podpowiedzi, jakie elementy będą niezbędne by ów cel osiągnąć. Przygoda dzieli się najczęściej na rozdziały bądź też sceny, które mogą po sobie następować po kolei (mówimy wtedy o scenariuszu liniowym) bądź też zależnie od konkretnych wyborów graczy. Każda ze scen zawiera opis części scenariusza, lokacji, w której ma miejsce akcja, bohaterów niezależnych, potworów i innych elementów, które mogą napotkać postacie graczy. Przygoda posiada także bardzo często mapy - mogą one być użyte przez Mistrza Gry do dokładniejszego pokazania graczom gdzie znajdują się ich bohaterowie lub też zaznaczenia interesujących i ważnych dla przygody miejsc.
Przygody w stylu "dungeon crawl" charakterystyczne dla systemów nastawionych na akcję (takich jak choćby Dungeons & Dragons) mogą zawierać dużo scen zawierających walkę a niewiele takich, w których postacie graczy rozmawiają z bohaterami niezależnymi. Przygody w stylu "storytelling" (charakterystyczne np. dla Świata Mroku) mogą wyglądać odwrotnie - bardzo dużo interakcji między postaciami i brak scen z walką. Tak zwane przygody liniowe pozwalają graczom tylko na pewien określony wpływ na wydarzenia, do których dojdzie na sesji, natomiast przygody nieliniowe umożliwiają znacznie więcej - praktycznie to gracze "piszą" scenariusz takiej przygody robiąc to, na co tylko przyjdzie im ochota.
Ważnym składnikiem przygód (najczęściej tych wydanych oficjalnie) są umieszczane w ramkach, gotowe i barwne opisy, które Mistrz Gry może na głos przeczytać graczom w czasie sesji. Celem istnienia tych części tekstu jest dodanie przygodzie koloru, stworzenie ciekawej atmosfery (takiej jak na przykład strach bądź radość) oraz danie graczom wskazówek co do ich możliwego dalszego postępowania. Opisy takie pojawiają się najczęściej przy najważniejszych elementach danej przygody takich jak krytyczni dla scenariusza bohaterowie niezależni, miejsca, które postacie graczy muszą odwiedzić, itp. Także informacje, które gracze powinni otrzymać na początku przygody od Mistrza Gry (swoiste "intro" używając terminologii z gier komputerowych) są często przedstawiane w taki właśnie sposób.
Istnieje szereg kategorii, na które można podzielić przygody w grach fabularnych:
* Kampania to długa przygoda bądź też seria przygód, która jest rozgrywana w czasie kilku sesji. Najczęściej "skala" wydarzeń w kampanii jest znacznie większa niż ta ze zwykłych przygód. Kampania zwykle posiada jakiś element, który spaja jej kolejne epizody - może to być główny przeciwnik bohaterów, wielka zaraza bądź też epicka podróż.
* Scenariusz (zwany też modułem) jest krótszy niż kampania i najczęściej zawężony do jakiejś geograficznej lokacji takiej jak miasto bądź las. Ma prostszą fabułę, która może zamknąć się w kilku sesjach. Kilka połączonych ze sobą w pewien sposób scenariuszy może przeistoczyć się za sprawą Mistrza Gry w kampanię.
* Jednostrzałówka to przygoda stworzona na potrzeby tylko i wyłącznie jednej sesji. Scenariusz takiej przygody opiera się najczęściej na konflikcie bohaterów graczy z małą grupą przeciwników lub na rozwiązaniu jakiegoś trudnego lub niebezpiecznego problemu. Jednostrzałówki są najczęściej używane by przedstawić graczom nowy świat bądź system (np. na konwencie) lub też w sytuacji, gdy część graczy nie może się danego wieczoru pojawić na sesji. W jednostrzałówkach często gracze wcielają się w postacie przygotowane wcześniej przez Mistrza Gry by skrócić czas potrzebny na rozpoczęcie rozgrywki.
Mimo iż istnieje bardzo wiele oficjalnie wydanych przygód (często są one przez wydawców nazywane modułami) dla różnych światów bądź systemów, Mistrzowie Gry często sami lubią tworzyć swoje własne przygody, mimo iż wymaga to pewnego nakładu pracy oraz wyobraźni.
Różne gry fabularnie różnie określają przygody stworzone specjalnie na ich potrzeby. Przykładowo White Wolf Game Studio nazywa wydawane przez siebie przygody "kronikami" natomiast przygody tworzone na potrzeby systemu Dungeons & Dragons nazywane są "modułami" bądź "scenariuszami". Warto zaznaczyć, że terminy "moduł", "scenariusz" i "kampania" przeszły do gier fabularnych z gier bitewnych - gry fabularne wyewoluowały z gier bitewnych, "zabierając" ze sobą część charakterystycznego dla bitewniaków słownictwa. Niektóre gry używają też na określenie przygody terminu "epizod".
http://www.kennyortega.com/Kenny_Ortega/Welcome.html -->
http://kennyortega.com/blog/ :
Michael Jackson’s ‘This Is It’ film has been nominated for the following 2010 awards:
NAACP Image Award: Outstanding Motion Picture
Critic’s Choice Award: Best Documentary Feature
ACE Eddie Award: Best Edited Documentary
DZIĘKUJĘ i pozdrawiam, Agnes. xo